Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy. Jak wykręcić zapieczone świece???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postanowiłem dziś sprawdzić stan świec w mojej Megi (1.4 16V). Autko jeździ płynnie, tylko na wolnych obrotach raz na jakiś czas lekko szarpnie. Wykręciłem cewki i ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu na jednej z nich znalazłem żółtawy nalot (na samym dole części gumowej). Świeca która pod nią była też jest jakaś brudnawa. Postanowiłem więc zacząć od wymiany świec. A tu kolejna niemiła niespodzianka - świec nie da się wykręcić:-/ . Jakby były zapieczone czy coś. Nie chcę przekręcić gwintu lub uszkodzić świecy bo jej potem nie wyjmę. Jest jakiś sposób na to? Można tam nalać jakiegoś WD-40? Lepiej próbować na zimnym czy ciepłym silniku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaleca się odkręcanie na letniej głowicy gdyż mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenie gwintu ale jak nie idą to faktycznie można kręcić na ciepłym bo wtedy aluminium jest rozprężone więc powinno być łatwiej. aha jak korzystasz z klucza z supermarketu w kształcie litery T to go od razu wywal i zakup sobie lepiej nasadkę 16 do świec i dopiero odkręcaj. klucz to podstawa. Ktoś pisał na forum że faktycznie psikał WD więc nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Wczoraj próbowałem na letnim i nic :-/ . Klucz mam porządny, więc jedyne chyba co mi zostanie to może nalać tam odrobinę czystej nafty (przemyślałem i chyba to najbezpieczniejsze) i zostawic na noc. Ale to dopiero w weekend, jak będzie czas. Jak coś się uda to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tg588, ja bym jednak zdecydował sie na WD40 z uwagi na dobrą przenikalność tego środka. Mniej go będziesz dawkował wiec mneij syfu po nim zostanie.

Generalnie tak jak pisze lepper_pl, najlepsza jest nasadka do świec - zakładasz dobrą przedłużkę i z uczuciem 3 pociągnięcia - powinno puścić.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze przed wykręceniem świecy należy ( przynajmniej wypada ) gniazdo przedmuchać w celu usunięcia "śmieci" aby nie wpadły do cylindra. WD 40 i nafta rozpuszczają brud więc teoretycznie istnieje możliwość że coć nam wpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c, spokojnie - to nie jest silnik krokowy w przepustnicy co by go zatkał byle paproch jak coś sie trafi to przez zawory pójdzie z dymem <ok> a kanał świecy w 16V jest tak głęboki że i tak większość śmieci w nim zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha. No i udało się.

Warto było przedmuchać - aż się zdziwiłem ile paprochów wyleciało i kanały były w miarę czyste (to co wpadnie do środka chyba faktycznie się wypali, gorzej jak syf dostanie się na gwint i przy następnej wymianie świec znowu będzie problem).

Potem WD na jakieś 20 minut i z trudem, ale wszystkie puściły. <ok> Wkręciłem nowe, ale cóż... lekkie poszarpywania na jałowym pozostały.

Muszę chyba się przejechać do jakiegoś mechanika, żeby sprawdził ustawienie rozrządu (temat był na forum). Dzięki za wszystkie rady ;-) Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tg588, jak przejrzysz wątek o szrpaniu to w 10 minut sprawdzisz to ustawienie. Napisz jeszcze który z silników 1.4 16V posiadasz bo w moim k4j i jeszcze jednym (tyle że 1,6 - poprawione by autor) te drgania na jałowym niestety sie zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tg588, nie ma takiej opcji silnik K4j i k4m nie różnią się konstrukcyjnie niczym (poza pojemnością) u mnie drgania zostały wyeliminowane poprzez wymianę filtra paliwa i czyszczenie przepustnicy z silniczkiem krokowym, mas z 2 opcje do wyboru albo układ zapłonowy albo wtryskowy powoduje tę nierówną pracę twojego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, no właśnie k4m to ten drugi <ok>

Dostałem kiedyś mam to gdzieś w pdf'ach istrukcje dla ASO:

Nota 17A:

"UWAGA: silniki K4J i K4M zostały dostosowane do działania na wyższych prędkościach obrotowych i jest naturalne, że mogą w nich występować nieznaczne wahania podczas pracy na biegu jałowym, po rozgrzaniu"

 

Nota 4242A - Nierówna praca silników

- Sprawdzić czy konieczne jest przeprogramowanie komputera wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!