Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault chodzi jak "traktor"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj jadąc poczułem lekkie szarpnięcie po tym auto zaczęło chodzić jak traktor bez mocy. Po odpaleniu śmierdzi benzyna w aucie i z wydechu jakby nie spalał wszystkiego. Wydaje mi się że nie pali na jeden cylinder. Chodzi nierowno. Strzela wręcz z wydechu. Jakieś pomysly? Jestem całkowicie ciemny w tym temacie... Proszę o pomoc.

 

Renault Megane 1.4 16v 2001r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę Cię zmartwić - to na pewno uszczelka pod głowicą. Wszystko co napisałeś na to wskazuje. Ja tak miałem tydzień temu. Trzeba zmienić uszczelkę i do tego czasu jak najmniej jeździć, bo rozwali silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywaliło Ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego? Sprawdź i jak go tam nie masz i auto się gotuje to masz jeszcze bardziej potwierdzoną teorię powyżej.

5 minut temu, Vorg napisał:

i do tego czasu jak najmniej jeździć, bo rozwali silnik.

Ja bym powiedział nie jeździć w ogóle.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy początki problemów z silnikiem może być ubywający płyn chłodzący? Ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem że płyn chłodzący spadł do minimum auto użytkowane od nowości 2,5 roku, mechanik przy serwisie dolał mi płynu jak mu pokazałem że jest na min. Jaka możne być przyczyna? Możne przez ten czas gorące dni dały o sobie znać i przez to płyn wyparował nie zauważyłem w zbiorniku żadnego oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący sam z siebie nie ubywa. Silniki spalają olej ale nie chłodziwo. Mechanik nic nie powiedział o ubytku? Możesz mieć gdzieś jakąś drobną nieszczelność w układzie. Jeśli masz dolany to obserwuj bacznie. Jeśli znowu zauważysz spadek to zacznij szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic mi nie powiedział, jeszcze ja mu musiałem pokazać żeby dolał bo inaczej by zlał sprawę, na szczęście nie musiałem za dolanie płacić samochód jeszcze mam na gwarancji także w razie czego będę musiał szybko działać bo zostało mi tylko 15 tyś/km do końca tej że gwarancji. Chyba że przy następnej wizycie zapodam temat i niech szukają przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz gwarancję to temat jest prosty. Jak tylko zauważysz ubytek (nawet najmniejszy) to jedź do ASO i zgłoś reklamację. Niech oni szukają, a jeśli uznają, że wszystko jest ok to niech dadzą Ci to na piśmie by był ślad na przyszłość (gdyby się mylili).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak wywaliło uszczelkę a o tym jeszcze "nie wiedziałem" (tzn. nie wiedziałem jak to rozpoznać) to silnik się nagrzewał do 4 kreski, po czym wyłączałem silnik, podnosiłem maskę a tam płyn wypryskiwał spod korka do zbiorniczka wyrównawczego, jak i z miejsc nasadu węży chłodnicy. Przy otwarciu korka płyn schodził na poniżej minimum. Myślę że podczas jazdy ten płyn po prostu był wypalany przez silnik, ale nie widać jakiegoś oznaku zmieszania z olejem (może się mieszać z benzyną?).

Co ciekawe pojeździłem z tym autem do około 10 mechaników pod Warszawą, każdy dawał inną diagnozę aż w końcu w nocy elektryka cała zaczęła szaleć, bo pojawiły się przepięcia, zegar wskazywał na 18:88 czy coś takiego, temperatura na -13 (tydzień temu). Na szczęście wszystkie inne czujniki wydają się działać sprawnie. Silnik teraz też pracuje jak traktor, może podłączę pług i zaoram komuś pole? ;D Nie wiem czy opłaca się wymieniać uszczelkę, bo sam silnik może być rozwalony (co o tym sądzą inni?). Przy dodawaniu gazu wydaje się jakoby silnik stracił moc..

Edytowane przez Vorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś to ewidentne objawy uszkodzonej uszczelki. Już pisałem Ci w innym temacie żebyś dowiedział się jakie są koszta naprawy (bo wcale nie muszą być porażające) i podjął decyzję czy chcesz naprawiać czy nie, a o skali wyrządzanych szkód mechanik Ci powie jak rozbierze co trzeba (na oko i na słuch się nie da). Za kilka stów możesz mieć z powrotem sprawny samochód. Jedno jest pewne - jeśli nadal użytkujesz auto to możesz mu tylko jeszcze bardziej zaszkodzić. Po wymianie uszczelki praca silnika powinna wrócić do normy. Laweta i do mechanika to jedyna rozsądną droga.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki test możesz też zrobić w każdym szanującym się warsztacie. Praktycznie każdy powinien mieć potrzebną aparaturę. Te amatorskie testy też są ponoć dobre. Nie odpowiedziałeś na pytania o płyn. Ubywa Ci? Masz płyn w zbiorniczku? Sika nim na wszystkie strony? Auto się gotuje? Ja bym najpierw dociekał czy z uszczelką jest ok i dopiero później szukał dalej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu jest trochę mniej ale przez ponad rok go nieuzupelnialem, auto się nie gotuje, nie ma w zbiorniczku żadnych plam oleju itp. Olej czysty bez nalotu.

 

Kwestia cewek jak odlacze kable od pierwszej albo czwartej cewki auto lekko schodzi z obrotów, zaś jeśli odlacze trzecia lub drugą auto całkowicie gasnie, to jakiś znak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Nmegane napisał:

Płynu jest trochę mniej ale przez ponad rok go nieuzupelnialem, auto się nie gotuje, nie ma w zbiorniczku żadnych plam oleju itp. Olej czysty bez nalotu.

Rób jak chcesz ale pamiętaj też, że płyn chłodzący sam sobie nie znika i jeśli układ jest sprawny to między wymianami nie powinno być potrzeby jego uzupełniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!