Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kontrolką silnika


Badyl33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się o pomoc. Jestem posiadaczem Renault Megane III 2009r. 1.6 16V 81kW (silnik na pasku rozrządu, nie Nissanowski )Auto kupilem w kwietniu tego roku. Auto przyjechało z Niemiec na lawecie ( nie byłem osobiście przy zakupie, ani nie widziałem na żywo, osoba która była na miejscu zapewniała mnie że auto jest ok), od razu na lawecie pojechało do gazownika, założono instalację STAG`a. I tu zaczyna się zabawa. Po odbiorze od gazownika ( pierwszy raz na oczy zobaczyłem auto ) przez kilka dni było ok, następnie zaczęły dziać się czary mary. Auto na wolnych obrotach ( tylko przy postoju, np. na światłach) zaczyna nie równo pracować, po chwili wyskakuje kontrolka silnika, najczęściej auto wchodziło w tryb serwisowy, ponowne wyłączenie i włączenie auta wyłączało ten tryb, na następnym postoju powtórka z rozrywki, czasami pomagało przegazowanie auta, pod warunkiem krótkiego postoju na światłach i gdy auto nie weszło w tryb serwisowy. Wymieniono wszystkie świece. Nie pomogło. Wizyta u mechanika ( gość pracuje w serwisie Renault ) rozebrano silnik, wszystko ok, wymieniono dwa samoregulatory, auto dalej nie chodzi, wgrano również najnowsze oprogramowanie, też nie pomogło. Gość twierdzi że cewki ok, przewody ok. Nie zależnie od tego na czym jeździ czy to gaz czy benzyna zachowuje się tak samo. Wizyta u innego gazownika, gość też ogarnięty ale nie pomógł, ale psioczył na sposób montażu instalacji (szczegółów jednak nie chciał podać, podejrzewam kolega poprzedniego gazownika). Może wam się coś nasuwa, może ktoś miał podobny problem. Czy możliwe że gość przy montażu instalacji coś rozwalił?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy  montażu  wtrysków  gazowych,   ściąga   się   kolektor  ssący .  Sprawdź   szczelność   montażu   kolektora   ssącego  oraz  czystość i  szczelność  całego  układu  dolotowego,   czystość  paliwa   oraz   styków   elektrycznych . Poczytaj   zalecenia  moje  w  temacie ;  Szarpanie, dławienie się na zimnym silniku na PB 1,4tce   

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczalem komputer tylko podczas postoju. Wyskakiwaly takie bledy, niewiem czy bedzie widac, blad wypadania zaplonu cylinder 1 i 4 i blad wypadania mieszanki, pozostale jakies pierdoly o tempomacie. Podlaczalem clipa. Co mi da pomiar podczas jazdy?IMG_20170717_163430.thumb.jpg.1b35dea0afa01a21c1ac9dfc95e25c69.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt.5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.10.2017 o 17:57, Badyl33 napisał:

Wymieniono wszystkie świece. Nie pomogło. Wizyta u mechanika ( gość pracuje w serwisie Renault ) rozebrano silnik, wszystko ok, wymieniono dwa samoregulatory, auto dalej nie chodzi, wgrano również najnowsze oprogramowanie, też nie pomogło. Gość twierdzi że cewki ok, przewody ok. Nie zależnie od tego na czym jeździ czy to gaz czy benzyna zachowuje się tak samo.

Pytanie   zasadnicze,  czy  czasem  nie  zatankowałeś  podejrzanego  paliwa ?

Błąd  0300   -  przypadkowe   wypadanie  zapłonów  -   wg.mnie   konieczność  sprawdzenia  czystości  przepustnicy,  jej  szczelność  montażu,  prawidłowość  działania, 

Wg. tematu ;   Wypadanie  zapłonu   podałem  tam   cztery  główne  powody  wypadania  zapłonów  ;

- świece  zapłonowe  - wymienione  na  nowe. Dla pewności  wyjąć,  zobaczyć  stan  i  kolor  oraz  zmniejszyć  odstępy  elektrod , 

- luzy   zaworowe         -   w    tym  silniku  zaworu   są   na   samo - regulatorach ,

- wtryski    benzynowe   -   odpuszczam,  ponieważ ;

Dnia 5.10.2017 o 17:57, Badyl33 napisał:

Nie zależnie od tego na czym jeździ czy to gaz czy benzyna zachowuje się tak samo.

- cewki, mimo   że   mechanik  stwierdził,   że  są  OK,  to  im  należy  się  przyjrzeć.  Szczególnie  nr 1 i  4   ( zamienić   miejscami   cewki  lub najpewniej  na  sprawne  )

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!