Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chodzi na 2 cylindry (F3R)


r_afaello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Usterka sporadyczna ale utrudniająca życie.

Co jakiś czas żona zgłaszała mi problemy - "nie ma siły a za chwilę wyrywa do przodu, śmierdzi benzyną, potrafi zgasnąć przy ruszaniu"

Za każdym razem brałem auto na przejażdżkę testową i nic.

W końcu po kilkukilometrowej jeździe testowej udało mi się odczuć ta usterkę osobiście.

Zaczął pracować na 2 cylindry - śmierdzi benzyną.

Dałem gazu w podłogę - zaskoczył i kolejne km pokonał bez problemu aż do powrotu do domu.

Kilka dni spokoju i znowu. Tym razem zjechałem na pobocze, bez gaszenia auta, ściągnąłem 2 fajki zasilane z tej samej cewki i brak reakcji. 

Zawęziło to poszukiwanie do jednej konkretnej cewki (na drugiej reakcja po zdjęciu była natychmiastowa).

Poruszałem wtyczka zasilającą i nagle zaczął pracować normalnie.

Miesiąc spokoju i znowu.

Tym razem przez całe miasto na 2 garach się przetoczyłem i usterka się sama nie naprawiło (jak bywało wcześniej).

Macanie, ściskanie, dociskanie zdejmowanie i zakładanie tej wtyczki nic nie dało (test sciągania fajek ponownie utwierdził mnie że właściwą cewkę sprawdzam).

Styki w cewce i wtyczce wyczyszczone, w sterowniku też.

Zmierzyłem napięcie na pracującym silniku we wtyczce  - mniej więcej odpowiada napięciu ładowania.

Przejście między wtyczką cewki a wtyczką w sterowniku OK.

Test polegający na pomiar multimetrem między + a obudową cewki pokazał prawidłowy pomiar - czyli masa na obudowie cewki wg mnie OK

Więc wykluczam problem zasilania i sterowania.

Ponowne odpalenie - dalej na 2 garach :-(

Doczytałem że trzeba zmierzyć oporność uzwojeń.

Wracam do garażu, mierzę i .....

Pierwotne na sprawnej cewce 1ohm

na tej podejrzanej 3,2ohm

Zakładam wtyczkę, aby jakoś wytoczyc się z garażua tu wszystko ok . Pracuje na 4 gary.

 

Nie wiem już jak to zdiagnozować. Nie chce w ciemno cewki wymieniać. - poza tym nie mogę odkręcić torksów  - 2 już się obrobiły na okrągło :-( 

Czy możliwe że fakty wystygnięcia/rozgrzania cewki wpływa na pomiar oporności i samą sprawność jej?

fotka widoku zespołu cewek (zdjęta wtyczka) a druga z nr tej podejrzanej

 

Jakieś sugestie jak dalej diagnozować aby mieć pewność?

na wszelki wypadek zaczałem przeglądać allegro i znalazłem taką: http://allegro.pl/oryginalna-cewka-zaplonowa-renault-7700850999-oryg-i6661433693.html

niemniej nie zamawiałem - gdzieś coś mi w pamięci chodzi że czytałem aby nie kupować innych niż beru.

 

20171101_192237.jpg

20171101_183855.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. numeracji z foto masz cewkę zapłonowa CHAMPION BAE801EK/245 ; Zespół cewek Renault MEGANE Scenic (JA0/1_) (1996.10 - 2001.12) 2.0 i (JA0G) 109KM. Cewki Beru cieszą się dobrą opinią. Przy tak dużym przebiegu auta, warto wymienić ; obie cewki, przewody zapłonowe oraz zmniejszyć przerwę na świecach do 0,7- 0,8 mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. 

Tak jak pisałem zanim wydam kasę (a niestety jak nie muszę to drugiej nie wymienię ze względów finansowych) to muszę mieć pewność a w związku z tym szukam podpowiedzi dotyczących jej zdiagnozowania bo do tej pory myślałem, że jak padnie to padnie a nie raz działa raz nie.

Przewody i świece mam wymienione (świece pół roku, przewody 3 miesiące temu - a auto jeździ po mieście max 800km/miesiąc więc chyba można uznać, że nie zużyły się )

Samo auto też pewnie warte max 2k zł więc każdy wydatek musi być rozważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku benzynowym, nie doładowanym, oprócz instalacji zapłonowej, wrażliwe są czujniki; położenia wału korbowego i temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli stosujesz olej 5W40 synthetic, filtr oleju mann, knecht, purflux, wymiana oleju co 10.000 - 12.000 km, to auto będzie Ci długo służyć.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki zamieniłem. Po kilku dniach problem powrócił - jednak usterka podążyła za cewka (inna para cylindrów) więc wydaje mi się że nie ma co zgadywać dalej tylko ją wymienić.

Dodam, że myślałem wcześniej (bo taka wychodziła prawidłowość),że  jest to uzależnione od temperatury silnika. Nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku lub przy krótkiej trasie do sklepu. Dopiero dłuższe kręcenie się po mieście lub trasa "wywoływało wilka z lasu".

Wczoraj zgodnie z teorią po odwiedzeniu kilku sklepów a więc rozgrzaniu się silnika 2 gary rzuciły palenie i  w takim stanie musiałem dotoczyć się kilka km do domu. Ale jak to bywa z teoriami - upadła gdy auto 1km przed finiszem zaskoczyło i dojechało normalnie. 

Gaszę, wnoszę zakupy, odpalam i od razu na 2 chodzi. Trasa testowa -1km i po jakiś 800m zaskoczył i aż do zgaszenia pracował na 4. 

Tak więc nie wiem dalej jak to z nią jest - co ją buntuje do pracy. 

 

Pytanie uzupełniające .

Żonce przy takim powrocie "coś strzeliło pod silnikiem" - zgaduję że dopaliło się paliwo gdzieś w kolektorze lub wydechu bo chodzi jak V8.

Wydaje mi się że najgorszy scenariusz to kolektor - jak najłatwiej się do niego dostać aby ocenić stan? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!