Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z elektryką Scenic II 2.0


igors

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Potrzebuje pomocy, opisze problem od początku, zaczęło sie od tego, ze po zgaszeniu silnika czułem zapach spalonego plastiku, ogólnie elektryki. Trwało to na pewno dłużej niż kilkanaście dni. Pierwszym objawem było zgasniecie przedniej prawej lampy, a dokładnie światła mijania, szybka diagnoza u elektryka, przepalone piny na gnieździe w skrzynce bezpieczników po maska. Lampa działa, śmierdzi dalej. Kolejny objaw - nie mogę odpalić benzyny na zimnym, na nieco ciepłym na gazie odpala. Diagnoza spalony przekaźnik pompy paliwa. I kolejny raz po przejechaniu ok. 300 km znów smród i znów nie mogę odpalić na benzynie. Prosze zatem o pomoc co moze byc przyczyna, podejrzewam ze drugi raz spalił sie przekaźnik, smród dochodzi mniej więcej z lewej strony podwozia, ale mogę sie mylić. Jestem juz w takiej kropce, nie mogę znaleźć rozwiązania i żadnej konkretnej podpowiedzi tu na forum, odwdzięczę sie każdemu kto podpowie jaka moze byc przyczyna takich objawów w tym modelu. Jeszcze raz powiem, ze jest to grand scenic z 2004r. 2.0 benzyna 16V z gazem. Dziękuje z góry za cenne rady, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopiona wtyczka od pompy/wskaźnika paliwa (przy zbiorniku paliwa). Wyjmij tylne siedzenia, odkręć szynę mocowania foteli, odsuń z prawej strony tapicerkę. Pod nią jest blaszka do odkręcenia, pod którą jest plastikowa pokrywka pompy paliwa. Zobacz jak wygląda wtyczka. Dla pewności możesz jeszcze zdjąć łącze przewodu paliwowego przy szynie przy silniku (świński ogonek) i zobacz czy podczas odpalania leci paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, to jest jeden z tropów dla benzyny - u mnie już wystąpiło dwa razy. Co do okolic "smrodu" to pisałeś o podwoziu :-) to nasunęła mi się pompa paliwa. Nie zaszkodzi jak sprawdzisz, koszt żaden tylko trochę czasu. Zacznij od "ogonka" czy paliwo leci. Jak nie leci to tylko pompa lub jej zasilanie. Poza tym piszesz o przekaźniku pompy paliwa, ale taki przekaźnik w scenicu nie występuje. Pompa jest zasilana bezpośrednio z modułu UPC pod maską silnika. Czy elektryk lutował coś w tym module?

Jeżeli coś przepaliło się w kabinie pod kierownicą to raczej nie jest to pompa. W kabinie jest tzw moduł komfortu UCH odpowiadający za większość elektroniki w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos odcięło zasilanie pompy bo ewidentne przestała działać i śmierdziało wcześniej spalonym plastikiem. Wcześniej elektryk zlutowal na nowo przewody od wiązki idącej z prawej lampy dokładnie dwa od światła mijania natomiast ostatnio jak nie chciał odpalić powiedzieli mi ze padł przekaźnik pompy paliwa i pod kierownica go wymienili o tak dokładnie bylo

Pompę sprawdzę na pewno tylko jaka moze byc cała przyczyna tych zdarzeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i czy jest przekaźnik zależy od wersji silnika. Na schematach pompa_paliwa.PDF wygląda jak by nie było w benzynie (na schemacie symbol ESS) - ale nie dam sobie ręki odciąć - nigdy nic nie wiadomo. Na schemacie 833 to pompa, a 1337 to moduł w komorze silnika, a 247 to kontrolka w liczniku. Jak znasz się to zdejmij pokrywę od UPC (czarna puszka przy lewym błotniku) i zobacz jak wygląda kostka  PPH2 (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE pin nr 5 - przy kostkach są wytłoczone symbole. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił swój na swego. Mam Megane 2 CC 2004 rok 2.0 16v benzyna gaz i podobny problem. Tez mam problem z odpaleniem ale tylko przy minusowych temp. Do tego co chwile wyskakujący błąd check engine. Kontrolka sama się zaswieca i sama gasnie i tak w kółko. Wymieniony rozrząd,  było słychać odme, w ubiegłym tygodniu wymieniona i problem dziś wrócił. Rano -2 odpalala i gasla a po drodze zaswiecil się check. Przy dodawaniu gazu słychać jakby skrzypienie odmy. Auto u dwóch mechaników I brak pomysłu na zdiagnozowaniu problemu

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@mireczek01 - dziękuję za podpowiedzi, zdiagnozowalem problem i musiałem wymienic modul upc, byl lutowany wczesniej, przepalona brazowa tak jak pisales, czyli ogolnie sterowanie pompa bodajze. Problem z odpalaniem zdiagnozowany, usterka usunieta, auto odpala na zimnym, jedzie, natomiast co dziwne ( lub nie) nadal po zgaszeniu zaplonu i otwarciu drzwi, smierdzi spalonym plastikiem, przepalonym kablem, nie wiem... i jestem w kropce znow, bo nie wiem czy jezdzic czy nie, czy nie spali znowu modulu, spalenizne czuc zawsze jak gasze silnik, nie w srodku auta tylko raczej na zewnatrz, bo smrod unosi sie doslownie pare sekund jak otworze drzwi. Zastanawiam sie teraz gdzie szukac przyczyny...

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ cały czas Ci śmierdzi to raczej jak by coś się paliło to już by się, że tak powiem przez ten czas spaliło całkiem. Wg mnie najpierw dobrze obejrzał bym wydech od strony kolektora wydechowego (z góry i z kanału) czy coś blisko kolektora/rury nie przypala się. Np lubi palić się spadające z góry wygłuszenie ściany grodziowej. Jak to nie to, to zainteresował bym się stanem koła pasowego wału. Jak jest uszkodzone, to guma z niego się wytapia i chlapie po całym silniku i może śmierdzieć. Przy takim prawie milionowym przebiegu auta to wszystko może się dziać :-) . 

Jeżeli topiły by się przewody pod maską to nie jest ich aż tyle, żeby nie można było tego sprawdzić, zwłaszcza, że moduł UPC miałeś wyciągany. Trochę grzebania i możesz wszystko sprawdzić jaki jest ich stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak zrobię, bo właśnie gdyby to była elektryka, podejrzewam, że już dawno musiałbym użyć gaśnicy, upc może był tylko zbiegiem okoliczności... kable raczej ok, myślałem jeszcze o instalacji gazowej, ale też raczej jest ok, tu smród czuję ewidentnie po stronie kierowcy, jakby spod kierownicy, lewego nadkola, może ze środka ewentualnie, rzadko się wysiada prawymi drzwiami ;) muszę go podnieść przede wszystkim i posprawdzać. Najdziwniejsze jest tylko to, że smród pojawia się tylko po zgaszeniu auta, nie mogę nic wyczuć na odpalonym....może coś się jara, co dostaje napięcie jako ostatnie ogniwo, że tak powiem...

Dziękuję Ci i będę działał dalej... pozdrawiam!

tu jeszcze biore pod uwage opcje nawiewu, klimatyzacji... wczoraj mialem taki motyw, ze po wlaczeniu wzmozonego nadmuchu na czolowa szybe, zaczal on dzialac dopiero po jakichs dwoch minutach, a do tej pory cisza.... latem tez mialem raz taki sam przypadek gdy wlaczylem klimatyzacje, a raczej po prostu "podkrecilem" ja bardziej i dopiero po chwili wystrzlilo powietrze z kraek... moze tu pies pogrzebany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!