Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault 1.4 16v układ wtryskowy


V12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Nabyłem tanie nie zniszczone auto , karoseria w super stanie Megane 2001 r 
1.4 16V kod silnika k4j 750 .
Ma być to auto do pracy i na codzień tanie w naprawach i ekspotacji (płyny, opony , hamulce ) 

Czytałem  tematy o tej tematyce m.in ten ale nic sie nie dowiedziałem pozatym jest on z przed 10 lat 

https://megane.com.pl/topic/1622-14-16v-szarpanie/?page=4
Chce założyć lpg ale najpierw muszę ogarnąć PB
Problem jest taki że odczuwam na wolnych obrotach leki zachwiania , wibracje nie jest to falowanie , ani wypadanie zapłonu ( nowe świece bez poprawy ) , silnik delikatnie drga na poduszkach , w tłumiku zapłon nie wypada 
Nie ruszałem nastawnika wolnych obrotów ani przepustnicy bo to nie te objawy .
Sprawdzałem szczelność kolektora i jest ok .
W czasie jazdy wszystko jest ok czasami ale tylko przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu odczuwam w zakresie 2000-3000rpm lekkie zachwianie nie jest to szarpnięcie ale takie jakby zmulenie najbardziej odczuwalne podczas nie dogrzanego silnika ( dawka paliwa ? ) , wystarczy mocniej dodać gazu i idzie równiutko . Przy pełnej otwartej przepustnicy idzie zaskakująco szybo i równo dośc dynamiczny jest ten silnik .
Obstawiam 4 przyczyny 
1 zabrudzone/zużyte wtryskiwacze : w silniku 1.8 T miałem takie same objawy na jałowych kiedy jeden wtryskiwacz LPG źle dawkował . Tutaj LPG nie ma ale zasada taka sam jeśli których ma inna wydajność będzie lipa .
2 Synchronizacja rozrządu : rozrząd w tych silnikach ustawia sie na blokady ( wiem co mi szkodzi sprawdzić ) ale to chyba by jednak oprócz tych jałowych silnik nie był by taki dynamiczny do samej odcinki , na forach renault ludzie ustawiali wymieniali rozrządy i nic to nie dawało 
3 Cewki : Nie wiem czy cewka może być w połowie sprawna i dawać tylko objawy na wolnych obrotach , w tłumiku nie słychać żadnego wypadania zapłonu 
4 Ten typ tak ma . Na forach o renault temat powraca bez rozwiązania .
Ogólnie na jakiej zasadzie działa ten wtrysk paliwa ? Nie ma tam przepływomierza ani czujnika wałka rozrządu jedynie co jest to map sensor i TPS. To jest pełna sekwencja czy jakiś pół sekwencyjny ?? 
Co myślicie na temat preparatów do PB do płukania wtrysków miałem zastosować ale stwierdziłem że bez wymiany filtra paliwa jest to ryzykowne .
Na dniach wymienie jeszcze tylnią poduszkę skrzyni tzw ósemkę 
Pozdrawiam

Edytowane przez V12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta używanego należy;

-zmienić rozrząd,

-zmienić olej na syntethic 5W40 i filtry wszystkie. Polecam markowe; mann, knecht, purflux,

-zmienić olej w skrzyni, płyn hamulcowy,

-zmienić świece na 1-elektrodowe i zmniejszyć odstęp do 0,7 mm,

- słabym punktem są cewki zapłonowe firmy Sagem, jeżeli jeszcze są to do zmiany.

Cewka może być w połowie sprawna. Sprawdź czystość gniazd świec,

-zatankować auto dobrym paliwem do pełna na sprawdzonej stacji, dać po garach na odcinku 150 km do 200 km.

Sterowanie wtrysku paliwa ( wielopunktowy ) odbywa się na podstawie odczytu z czujników  za pomocą komputera ;

- położenia wału korbowego ( określa prędkość obrotową silnika ) ,

- ciśnienia w kolektorze ssącym ( tzw. MAP sensor )

- temperatury płynu chłodzącego,

- temperatury powietrza,

- sondy lambda.

Nie polecam żadnej chemii do czyszczenia wtrysków .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozrząd ma 20 tyś ( jestem pewien ) olej 6 tyś 5w40

Cewki mam Beru , świece nowe NGK przerwy nie ruszałem wątpie czy coś pomoże stare świece były minimalnie  wypalone i pracował tak samo 

Nie ukrywam że nie przewiduje wielkich inwestycji jest to trzecie auto "na codzień " koszt jego zakupu jest czasem nizszy niz jedna naprawa jednego z moich pozostałych aut , niezbyt ekonomicznych i tanich w utrzymaniu ale cóż osiągi i komfort kosztuja ale do rzeczy 

 Mam zamiar sprawdzić synchronizację rozrządu ( wątpie ) bo był by słaby albo miał jakiegoś mega  laga w gazie  a naprawę polubiłem ten silniczek za jego osiągi 

Ogólnie najlepiej jak bym podejżał parametry pracy w sterowniku mam kabel KKL ale nie mogę ścignąc nigdzie programu :(

Nie wiem czy sterownik ma tak jak w grupie VAG adaptacje  składu mieszanki . Taki ubogi system wtrysku to dla mnie nowość bo wszystkie auta co miałem zawsze miały przepływomierz i czujnik wałka rozrządu. 

Najbardziej podchodzi mi to pod zabrudzony zacinajacy się wtryskiwacz własnie na wolnych obrotach kiedy czas wtrysku jest najmniejszy 

Nie wiem czy jest sens grzebać skoro np. firma zrobiła takiego bubla jak drgajacy lewarek przy odpuszczaniu dodawaniu gazu (źle zaprojektowane zawieszenie silnika ) to może ten typ tak ma. Będę wymieniał ta poduszę ósemkę moze cos pomorze 

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na zmniejszonych odstępach świec to ;

 - mniejsze obciążenie cewek a więc większa trwałość,

-  mniej problemów z " uciekającą " iskrą, szczególnie przy jeździe na gazie .

Do tego silnika przeznaczone są świece Renault o nr 7700500155. Odpowiadają im świece robione dla Renault przez ; EYQUEM RFN58LZ , CHAMPION RC87YCL , BOSCH FR7DE. Przy jeździe na gazie warto je zmieniać co drugą wymianę oleju, czyli co 20.000 km .

Zatankować auto dobrym paliwem do pełna na sprawdzonej stacji, dać po garach na odcinku 150 km do 200 km, celem przepalenia katalizatora oraz samoczynnego oczyszczenia wtrysków. Nie należy jeździć na rezerwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii elektrycznej niby tak , ale mniejsza przerwa to gorsze rozchodzenie się płomienia  (sprawdzone na silnikach jednocylindrowych  ) 

Mam zamiar zamówić 4 cewki Denso w cenie 60zł tak na zapas będe miał 

Świece mam NGK  BKR6EZ takie też wyjołem w bdobrym stanie . Całe życie jeźdzę na NGK od kosiarki po skutery motocykle i auta  nigdy sie nie zawiodłem i raczej świece SAGEM nie sa od nich lepsze.

Jutro wymienię poduszkę skrzyni może drgania ustąpią , jeśli nie to  trudno auto działa dobrze i przewozi mnie dość dynamicznie w dane miejsce 

 

Problem rozwiązany , dolna poduszka silnika , łącznik ósemka był naderwany . po wymianie żadnych drgań

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!