Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, jazda na 3 gary


PatrykM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kilka pytań o pracę silnika i najczęstsze usterki w Scenic 1 lift, 1.6 16V. 

1. Najważniejsze - wypadanie zapłonu. Raz działa i ciśnie do przodu, a na następnym skrzyżowaniu nie chce ruszyć z miejsca i gaśnie. Potrafi też chodzić całkowicie na 3 gary. Problem pojawia się różnie - przy niskich obrotach, przy całym zakresie obrotów (nie sprawdzam powyżej 3-4 tyś). Na wyższych jednak tak nie szarpie jak na niższych. Jeśli działa na wszystkie cylindry, a jedynie przerywa to przy mocniejszym dodaniu gazu słychać charakterystyne "pstryknięcie" w okolicy 2 tyś obr. co jest też wyczuwalne na pedale gazu. Jakieś pomysły co najlepiej sprawdzić?

2. Szukam zaślepek listwy dachowej - zdjąłem relingi, a tam pusto, nie ma tych plastików. Niestety ponownie ich już nie zamontuję, bo musiałem otwierać zamki śrubokrętem - bardzo długi czas były nie ruszane, a przeszkadzało mi stukanie anteny o reling podczas jazdy. Szukałem na złomach, ale brak tam scenic'ów.

3. Mam gdzieś przebicie. Na żarówce z kabiny napięcie nigdy nie spada poniżej 1,5v. Mogę nawet wyjąć bezpiecznik to napięcie nadal będzie. Co może dawać takie napięcie, gdzie szukać przebicia? Czy może to też być przyczyną wypadania zapłonu?

Pozdrawiam, Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zakupiłeś auto? Co było robione przy aucie ostatnio? W pierwszej kolejności należy usunąć usterkę przebicia.

Żeby się nie powtarzać warto poczytać; Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód mam już 2 miesiące. Problem zaczął się 2 tygodnie temu. Wcześniej auto długi czas stało i było w nim trochę zabawy:
- wspornik z tylnej belki cały zardzewiały - wymieniony
- tarcze, klocki, regeneracja zacisków
- wymieniony mechanizm opuszczania szyby u kierowcy
Poza tym standard - olej, filtry. Nie wiem czy przed zakupem był problem z przebiciem - dopiero po wymianie żarówek na ledowe zauważyłem, że lekko się świecą ciągle.  

Cewki sprawdzałem metodą "wyjąć pojedynczo na włączonym" i po wyjęciu każdej, było gorzej niż na włączonej. Świece wyciągnąłem, sprawdziłem czy wszystkie robię iskrę nr 4 chyba lekko z opóźnieniem, ale może mi się wydawało. Wyczyściłem je, wkręciłem i przez 2 godziny było bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Rzecz w tym, że co dzień działa on inaczej, jak mu się wymarzy tak pracuje. Sprawdzę dzisiaj co się dzieje po odłączeniu wszystkich bezpieczników po kolei - przy której i czy w ogóle gaśnie żarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie należy;

Zamiast ledy, załóż normalna żarówkę i obserwuj.

Świece należy koniecznie wymienić na nowe oryginały.

Zatankować do pełna na sprawdzonej stacji. 

Poziom oleju w misce na max, olej najlepiej to 5W40 full synthetic.

Wymienić czujnik położenia wału na nowy oryginał, bo są one chimeryczne.

Przegonić auta na dystansie 150 km do 200 km, na wysokich obrotach.

Jak nie będzie poprawy - to clip. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!