Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z układem wtryskowym common rail


25poli

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód Scenic 1.9 dci nie odpala, pali tylko na plaku, paliwo dochodzi do pompy wtryskowej i dalej na wtryski ( układ common rail) brak napięcia na wtryskach, nie mogę zdiagnozować clipem, inne urządzenia diagnostyczne nie pokazują błędów. Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001r, przebieg 180 tyś ale to lipa, mechanik wymieniał jeden wtrysk, auto dziadka ma go 5 lat dawno temu wymieniany rozrząd, odczyty robiłem sam - problem z tym że clip nie chciał czytać VIN-u musiałem ręcznie wprowadzić,  myślałem o czujniku na listwie ale nie wiem jak sprawdzić -zostaje podmiana oraz może coś się dzieje z zaworem na pompie wtryskowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś;  " auto dziadka, ma go 5 lat, dawno temu wymieniany rozrząd"

Proponuje wg.mnie zacząć od ;

- wymiany filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- sprawdzić czy nie ma pęcherzy powietrza przed pompą wtryskową,

- wymienić czujnik prędkości obrotowej silnika, bo jest to element chimeryczny, wymiana tylko na oryginał,  

- sprawdzić czy nie jest złamany kabel elektryczny przy czujniku położenia wału, oraz jego wtyczka,

- sprawdzić czy jest przejście elektryczne na komputer wtrysku z czujnika prędkości obrotowej a następnie na zawory ciśnieniowe paliwa i wtryski,

- sprawdzić czy pompa wtryskowa jest prawidłowo ustawiona, bo w przypadku złego ustawienia, czujnik wału podaje fałszywa dane do komputera i silnik nie odpali,

- wymienić rozrząd ( dawno temu wymieniany rozrząd" ),

- po tych czynnościach można przejść do kontroli ; czujników ciśnienia paliwa i zaworu regulacyjnego ciśnienia wtrysku;

  a/ czujnika ciśnienia na listwie, jego stan, szczelność, czystość styków. Miernikiem go nie zdiagnozujesz, tylko wymiana na nowy,

  b/ sprawdzić ( po wykręceniu ) stan zaworu regulacyjnego, jego czystość, szczelność oraz podając bezpośrednio napięcie na niego, sprawdzić czy działa. Przy wymianie regulatora ciśnienia paliwa na pompie na nowy, reno zaleca wymianę wtyczki tego regulatora, oraz wykasowanie błędu z komputera po wymianie na nowy,

 c/ przeczyścić styki czujników, wtyczek i złączek,

 d/ napięcie na wtyczkach wtrysków powinno być, ale to są mega krótkie impulsy rzędu 70 V, podobnie jak na elektrozaworze ciśnienia wtrysku,

 e/ silnik z CR aby odpalił, musi mieć ciśnienie paliwa na listwie, które na wolnych obrotach powinno być ok.230- 250 atm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik prędkości obrotowej silnika - chodzi o ten na górze na głowicy przy rozrządzie, jeżeli chodzi o pompę wtryskową to chyba jej się nie ustawia

Edytowane przez 25poli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to sprawdzałem.

Udało się odpalić na plaka, chodzi jak traktor, czarny dym, zapaliła się lampka kontrolna świec żarowych i usterki elektronicznej, czyli wygląda na wtryski, egr i coś jeszcze?

Edytowane przez 25poli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!