Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sprzegła w Meg 1.9 dCi 88kw


Misza

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar wymienić sprzegło w Meg. Uwaliłem je jazdą z przyczepką i manewrami z nią.

Robiłem sprzęgło już i to wiele razy ale nie w Meg u siebie tylko inne marki. Na co szczegulnie lukać by nie dorobić kosztów. Na co być gotowym. Mam tylko nadzieję że koło dwu masowe całe ale powinno być dobre bo nie ma żadnych objawów.Jeszcze jedno czy w Lagunie lub Scenicu jest takie samo z tym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ponieważ trzy miesiące temu wymieniałem sprzęgło w swoim aucie (ale nie własnymi "ręcoma" :) ) słyszałem od mechaników opinię, że razem ze sprzęgłem powinno się również wymienić siłownik hydrauliczny sprzęgła. Koszt siłownika w serwisie to od 400 do 650 PLN, ale widziałem ten element na Allegro za 100 PLN. Siłownik lub nawalać, a ceregiele z jego wymianą są prawie takie same jak przy wymianie sprzęgła - demontaż skrzyni biegów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat jeszcze nie uramł to dorzucę swoją historię....

Kupując Scenica miałem świadomość, że sprzęgło już w nim się kończy. Powoli zbierałem pieniążki na jego wymianę. Oczywiście, jak to najczęściej w takich sytuacjach bywa, awaria wystąpiła w najmniej oczekiwanym momencie. Jadąc rano do pracy, straciłem sprzęgło - pedał opadł na podłogę. Po odcholowaniu do warsztatu okazało się co następuje:

 

1. Bezpośrednią przyczyną awarii było uszkodzenie siłownika hydraulicznego sprzęgła.

2. Sprzegło oraz koło dwumasowe w samochodzie było całkiem niedawno wymieniane ( auto sprowadzone z Francji więc pewnie u żabojadów ), czego nie można było powiedzieć o siłowniku sprzęgła ponieważ ten nie był nowy.

3. Sprzęgło było nieprawidłowo zainstalowane ( według mechaników) co objawiało silnym oporem pedału sprzęgła przy operowaniu sprzęgłem i to mogło być również powodem awarii siłownika.

 

W sumie po tej naprawie mam nowe sprzęgło w aucie i prawie nowe w piwnicy.... :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich i ponawiam temat. Dzisiaj został mi w podłodze pedał sprzęgła, najprawdopodobniej do wymiany wysprzęglik, a wraz nim oczywiście wejdzie nowe sprzęgło. Teraz pytanie: czy muszę wymienić koło dwumasowe? Do tej pory nie miałem żadnych objawów jego zużycia, a koszt kosmiczny :shock:

 

Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś szerzej opisać wady i zalety powyższego wynalazku? Różnica w cenie widoczna na pierwszy rzut oka. Ale czy zamontowanie takiego zestawu powoduje konieczność wymontowania koła dwumasowego? Jak to znosi samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!