Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temp. silnika, wentylator chłodnicy, klimaty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeszukałem forum i dużo na ten temat, ale raczej dotyczące MI.

 

Kupiłem samochód w Marcu i od tamtej pory ani razu nie słyszałem/widziałem żeby mi się załączył wentylator chłodnicy.

Ok, na początku myślałem, że jest dość chłodno na zewnątrz i nie ma potrzeby. Teraz jednak wydaje mi się, że przy ponad 30 stp. C na dworze i jechaniu/staniu w korku czasem jednak wentylator powinien się załączyć?

Z drugiej strony zawsze wskaźnik temperatury na desce mam dokładnie na 2-giej kresce od dołu (po przejechaniu ok 3km już wskaźnik pokazuje taką temp.) . Nie ważne, czy korek, czy autostrada z prędkością sto-kilkadziesiąt km/h:)

 

Pytanie, czy termostat działa mi tak ładnie i zawsze tak dobrze reguluje mały duży obieg (i przy obecnych temp. zewnętrznej nie było jeszcze nigdy potrzeby włączenia wiatraka), czy po prostu czujnik temp kłamie?

 

Druga sprawa: gdzieś tu na forum przeczytałem, że po włączeniu klimatyzacji wentylator zawsze się włącza? U mnie tak, się nie dzieje, a klimatyzację uruchomiłem wczoraj pierwszy raz (nie stykała wtyczka w presostacie - chyba tak to się nazywa).

 

Aha, no i oczywiście bezpiecznik w komorze silnika jest cały... był cały jak go parę miesięcy temu sprawdzałem... tragedia z dojściem do wszystkich bezpieczników.

 

Pytanie do kolegów:

W jakim zakresie jest u was temp. płynu chłodniczego?

Czy włącza się wentylator? Jak często w jakich warunkach?

Czy po włączeniu klimy rzeczywiście od razu załącza się wentylator?

Gdzie jest czujnik temp./ włącznik wentylatora w 1.9dCi? Czy to jest element 244 ze schematów elektrycznych dostępny na forumowym ftp?

 

MII phI, 1.9dCi, klima manualna.

 

pozdrawiam,

Krzysiek

post-1968-1212746907_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli chodzi o wentylator to zawsze się włącza po uruchomieniu klimy i pracuje na pierwszym biegu. Drugi bieg załącza się na chwilę wówczas gdy np. stoję w korku w upalny dzień i wtedy pracę wiatraka słychać go dość wyraźnie. Jeśli chodzi o temperaturę silnika to po przejechaniu ok. 3 km wskaźnik dochodzi do trzeciej kreski od dołu i już się nie porusza bez względu na warunki jazdy, choć nie zawsze tak było. Przed wymianą termostatu i pompy wody, wskaźnik nigdy nie mógł znaleźć odpowiedniej pozycji i poruszał się między drugą a trzecią kreską w zależności od warunków jazdy. Wprawdzie mamy różne silniki, to zasada działania układu chłodzenia powinna być zbliżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

U ciebie 3 kreska u mnie zawsze 2ga. Ciekawe czy tak ma być, czy u mnie się nie dogrzewa, czy też źle pokazuje...

Czy ktoś kto ma 1.9dci 120km może się wypowiedzieć jak jest u niego?

 

Szukając odpowiedzi na problem, doczytałem się o termowyłączniku czy też termowłączniku, który w niektórych modelach jest, a w innych nie. Czy ktoś wie czy w silniku 1,9dci on jest, i w którym miejscu jeśli tak? Gdzieś na dole w chłodnicy?

 

Grzebiąc w autku znalazłem za to u góry w chłodnicy po prawej (patrząc od przodu samochodu), jakiś czujnik składający się z drucianej spirali i połączonego równolegle chyba rezystora/termistora. Co to jest i czemu służy? Na kablach do niego nie było żadnego napięcia.

 

I jeszcze jedno: aby sprawdzić bezpiecznik od wentylatora, musiałem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika odkręcić gruby czerwony przewód (pewnie plus zasilania) od płytki. Czy jest jakiś inny sposób, aby w razie awarii szybko i skutecznie sprawdzić / wymienić te bezpieczniki??

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof_lew,U mnie zawsze bylo na 2 giej kresce,niezaleznie od tego czy zima czy lato,korek czy trasa.Wentylatora tez nie slyszalem,silnik skutecznie go zaglusza :) 1.9 dci to nie klekot 2.5tdi,ktorego moja zona slyszy z kilometra jak sie zalaczy wentylator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info,

 

Faktycznie u mnie też cały czas jest na drugiej kresce nie zależnie czy korek czy trasa jak u ciebie, w dodatku nagrzewa się bardzo szybko.

Wczoraj podpiąłem komputer i przejechałem się z pracy do domu obserwując temperaturę pokazywaną przez wskazówce na desce i odczytaną przez komputer. Dochodzi do max 87 st i tak waha się potem 85-87, więc chyba ma idealną temperaturę. Wiatrak w ogóle się nie włączał - widać nie było potrzeby.

 

Jednak jak włączam klimę wiatrak wciąż nie chodzi, co skutkuje ty, że jak jadę to klima działa, natomiast jak stoję to po chwili działa zabezpieczenie przed za wysokim ciśnieniem i się na przemian wyłącza i włącza. (a propo ciśnienia, zmierzone na zaworze przez specmajstrów od klimy).

 

Może sam wiatrak po prostu nie działa, a nie mam jak ręki włożyć nawet do wtyczki, żeby sprawdzić, a nie chce mi się pół przodu rozbierać. Może ktoś od spodu próbował?

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof_lew, nie musisz calego przodu rozbierac,poczytaj sobie tego posta. Co prawda jest o klaksonie,ale pisze jak szybko pozrzucac te plastiki,naprawde 15 minut roboty :) powodzenia :) http://megane.com.pl/view...ighlight=#55677

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za hinta, już tak robiłem, niestety wentylator i wtyczka są po drugiej stronie chłodnicy :)

 

Niestety nie mam kanału, a wydaje mi się, że mogłoby się udać od spodu po odkręceniu dolnej osłony silnika...

 

Krzysiek

 

[ Dodano: 2008-06-21, 22:03 ]

Rozwiązanie problemu:

 

Okazało się, że problem był z kontaktem we wtyczce wentylatora :)

W końcu udało mi się wcisnąć tam rękę i ją odłączyć, sprawdzić napięcie, sprysnąć z barku laku (czyli "kontaktu") WD-40, podłączyłem i działa.

 

Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!