Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ oczyszczania spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych użytkowników !

Otóż wylansował mi się taki problem w moim Renault Grandtour 1,6 16V 2003r., a mianowicie miga mi kontrolka układu oczyszczania spalin, nieraz zgaśnie na chwilę ale potem się znów zapala. Silnik ma nierówne obroty zwłaszcza wolne, mocno nim telepie, wzrosło zużycie paliwa, nie przyspiesza tak jak poprzednio. Wymieniłem świece na nowe NGK BKR6EK ale to nie wiele pomogło.

Może ktoś z szacownych użytkowników meganek miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, coś podobnego u mnie się stało. Wczoraj podczas ruszania pod górkę silnik szarpnął i zgasł. Po tej akcji mam bardzo nierówne obroty biegu jałowego i co jakiś czas mruga kontrolka układu oczyszczania spalin. Silnik chodzi jak stary diesel :) Kle kle kle hehehe... Póki co stwierdziłem, że to chyba nie świece ani cewki (odłączałem każdą kolejną i to tylko pogarszało). Ten sam efekt jest zarówno na benzynie jak i na gazie, a to wyklucza problemy z wtryskiwaczami gazu czy z silniczkiem krokowym od benzyny. Co jeszcze może to być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co stwierdziłem, że to chyba nie świece ani cewki
Nie wiem jak to stwierdziłeś, ale na 99 % to jest cewka (lub cewki)...

Nie wiem jak się potwierdza fakt, że padła Ci cewka, ale możesz podjechać do ASO, podłączyć się do kompa (niestety nie za darmo - swoją drogą to granda żeby kasować za diagnostykę - czy w innych markach samochodów też kasują ?) i potwierdzić diagnozę.

Praktycy radzą, żeby wymienić od razu wszystkie Sagemy na lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli padła cewka, a na to wygląda, a która - można to sprawdzić przez odłączanie ceweki na każdym cylindrze, odłączenie sprawnej cewki pogorszy pracę silnika, po odłączeniu niesprawnej nie powinno być żadnej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła cewka - metodologia pomiaru była zła, bo robiłem tak jak właśnie napisał gimak :) W ten sposób sprawdzi się cewkę która ma uszkodzone pierwotne uzwojenie. A to dlatego, że komp mając podpiętą cewkę z nieuszkodzoną stroną pierwotną ma wiadomość, ze cewka jest. Odłączając ją, damy informację o tym, że cewka padła - zmienia się tryb pracy. U mnie tak było, że wyjęcie każdej cewki psuło pracę. Natomiast po odłączeniu wtrysku od gazu okazało się, że w przypadku jeden cewki nie ma zmiany pracy - to ona padła. Już zamówiłem. Jedną na zapas od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak moja teoria wygłąda w praktyce z silnikem sterowanym przez komputer, bo jej nie sprawdzałem. W silniku bez komputera metoda ta będzie prawidłowa, bo jak odłączę pracujący cylider to praca silnika się pogorszy, a jak odłączę nie pracujący to nic się nie zmieni bo on i tak nie pracował. Jak siadła mi cewka w megance (miesiąc po gwarancji) to jeszcze nie była zagazowana. Wiedziałem tylko, że wypadł mi jeden cylinder, nie wiedziałem który i czy powód to zapłon (cewka, świeca) czy wtryskiwacz. W moim przypadku wolne obroty były stabilne, na prawidłowym poziomie, wystąpiły niewielkie drgania silnika, i zmienił się odgłos wydechu, a w czasie jazdy trochę spadła dynamika silnika i wzrosło chwilowe zużycie paliwa pokazywane przez komputer.

Żadna kontrolka się nie świeciła. W serwisie zaproponowali mi wymianę wszystkich 4 cewek za 1/4 ceny i wymieniłem wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!