Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ oczyszczania spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych użytkowników !

Otóż wylansował mi się taki problem w moim Renault Grandtour 1,6 16V 2003r., a mianowicie miga mi kontrolka układu oczyszczania spalin, nieraz zgaśnie na chwilę ale potem się znów zapala. Silnik ma nierówne obroty zwłaszcza wolne, mocno nim telepie, wzrosło zużycie paliwa, nie przyspiesza tak jak poprzednio. Wymieniłem świece na nowe NGK BKR6EK ale to nie wiele pomogło.

Może ktoś z szacownych użytkowników meganek miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, coś podobnego u mnie się stało. Wczoraj podczas ruszania pod górkę silnik szarpnął i zgasł. Po tej akcji mam bardzo nierówne obroty biegu jałowego i co jakiś czas mruga kontrolka układu oczyszczania spalin. Silnik chodzi jak stary diesel :) Kle kle kle hehehe... Póki co stwierdziłem, że to chyba nie świece ani cewki (odłączałem każdą kolejną i to tylko pogarszało). Ten sam efekt jest zarówno na benzynie jak i na gazie, a to wyklucza problemy z wtryskiwaczami gazu czy z silniczkiem krokowym od benzyny. Co jeszcze może to być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co stwierdziłem, że to chyba nie świece ani cewki
Nie wiem jak to stwierdziłeś, ale na 99 % to jest cewka (lub cewki)...

Nie wiem jak się potwierdza fakt, że padła Ci cewka, ale możesz podjechać do ASO, podłączyć się do kompa (niestety nie za darmo - swoją drogą to granda żeby kasować za diagnostykę - czy w innych markach samochodów też kasują ?) i potwierdzić diagnozę.

Praktycy radzą, żeby wymienić od razu wszystkie Sagemy na lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli padła cewka, a na to wygląda, a która - można to sprawdzić przez odłączanie ceweki na każdym cylindrze, odłączenie sprawnej cewki pogorszy pracę silnika, po odłączeniu niesprawnej nie powinno być żadnej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła cewka - metodologia pomiaru była zła, bo robiłem tak jak właśnie napisał gimak :) W ten sposób sprawdzi się cewkę która ma uszkodzone pierwotne uzwojenie. A to dlatego, że komp mając podpiętą cewkę z nieuszkodzoną stroną pierwotną ma wiadomość, ze cewka jest. Odłączając ją, damy informację o tym, że cewka padła - zmienia się tryb pracy. U mnie tak było, że wyjęcie każdej cewki psuło pracę. Natomiast po odłączeniu wtrysku od gazu okazało się, że w przypadku jeden cewki nie ma zmiany pracy - to ona padła. Już zamówiłem. Jedną na zapas od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak moja teoria wygłąda w praktyce z silnikem sterowanym przez komputer, bo jej nie sprawdzałem. W silniku bez komputera metoda ta będzie prawidłowa, bo jak odłączę pracujący cylider to praca silnika się pogorszy, a jak odłączę nie pracujący to nic się nie zmieni bo on i tak nie pracował. Jak siadła mi cewka w megance (miesiąc po gwarancji) to jeszcze nie była zagazowana. Wiedziałem tylko, że wypadł mi jeden cylinder, nie wiedziałem który i czy powód to zapłon (cewka, świeca) czy wtryskiwacz. W moim przypadku wolne obroty były stabilne, na prawidłowym poziomie, wystąpiły niewielkie drgania silnika, i zmienił się odgłos wydechu, a w czasie jazdy trochę spadła dynamika silnika i wzrosło chwilowe zużycie paliwa pokazywane przez komputer.

Żadna kontrolka się nie świeciła. W serwisie zaproponowali mi wymianę wszystkich 4 cewek za 1/4 ceny i wymieniłem wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!