Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica ciężko się obraca i nie prostuje


Lukeboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, autko Clio II 1.2 75 KM 55 kW benzyna. Mam problem z kierownicą, ciężko się obraca i przy skrętach podczas jazdy nie powraca na swoje miejsce, nie prostuje się. Zauważyłem to dopiero z przesiadki na inne Clio, ten sam model, tam działa jak rakieta. Problem był już rok temu, ale kierownica wracała tak do 45 stopni. Tej zimy zauważyłem, że problem się pogorszył, teraz już w ógóle nie wraca, muszę sam ją prostować, a jak już wraca to tak skaczę bardziej niż płynny ruch. Podczas kręcenia kierownicy nic nie stuka. Co może być przyczyną? Sprawdzałem i sprężyny obracają sie płynnie razem z kołami, wspomaganie mam elektryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś, czy wspomaganie elektryczne działa? Pod maską masz od niego bezpiecznik (70A).

Możesz wyczepisz wtyczkę na dole pod kierownica. Skokowe ruchy to uszkodzony silnik lub przekładnia napędowa układu.

Przy napędzie kierownicy nigdy nie stuka - może uszkodzone terkotac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że działa bo kierownica nie chodzi aż tak bardzo ciężko, tylko, że się nie prostuje do końca, a czasami w ogóle nie,zatrzymuje się na skręcie. Też widać że przy skrętach do końca spada napięcie akumulatora więc coś tam działa. Sprawdza te bezpieczniki jeszcze wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa, to bezpiecznik jest dobry.

Pozostaje sprawdzenie zbieżności. Brak, lub utrudniony powrót kierownicy przy wychodzeniu z zakrętu, po dodaniu gazu to może być to. Zakładam, że łożyska nie hałasują i nie pękła któraś sprężyna.

Zauważalny spadek napięcia spowodowany układem kierowniczym w czasie jazdy to zły objaw. W sprawnym układzie ten prąd niewiele przekracza 10 A na szerokich oponach. Na postoju może dochodzić nawet do 40A i wtedy czasami jest słychać po pracy obciążonego  silnika. Obciąża oczywiście alternator.

Skaczący ruch bez terkotania to rowniez podejrzany sam silnik układu wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosisz przód z dwóch stron. Zwalniasz blokadę kierownicy i kręcisz bez odpalania (start, bez sprzęgła i na biegu) a druga osoba dotykając sprężyny w środkowej części  gołymi rękoma sprawdza, czy nie występują drgania i do tego również nasłuchuje. W ten sposób sprawdzamy dolne łożysko McPresona, jak również pracę w zespole ze sprężyną. To już widać wizualnie.

Jeśli po obu stronach jest dobrze to pozostaje jeszcze sama kolumna. W tym czasie działa już wspomaganie elektryczne, ale z mniejszą siła.

Nie wiem na ile czujesz się na siłach, żeby rozebrać i przejrzeć mechanizm wspomagania?

Jeśli tak to wytłumaczę, bo przyczyna padającego (przeciążającego zasilanie) silnika  jest zupełnie inna. Nie zawsze trzeba go wymieniać.

Mnie denerwuje w mojej Megane układ, który chodzi poruszając kierownicę palcem. Muszę wiosną dorobić funkcję sport. Ja bardzo rzadko nim jeżdżę, bo na co dzień poruszam się innym pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzisiaj na szybko przed pracą chciałem się tam dostać, ale nie mogłem poradzić sobie ze ściągnięciem dolnej obudowy, mimo że góra odeszła, Coś dolną trzymało.

 

Cięcie

 

Czyściłem kiedyś sam rozrusznik, to może z tym też sobie poradze, tylko za bardzo nie wiem na co patrzeć jak już się tam dostane?

Zdjęcia proszę wstawić zgodnie z regulaminem - poniżej link "wybierz plik..." - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaw na koniec. Jest dużo pracy, żeby porozbierac. Nie masz ogrzewanego garażu to nie dasz rady. Samochód musisz zatrzymać przynajmniej na dwie doby. Wszystko inne zrobisz szybko. Dobrze by bylo, żeby nagrać dźwięk na postoju, przy zapalonym silniku że smartfona przy układzie wspomagania kręcąc kierownica. 

Na forum widziałem, że ktoś to opisał jako wymiane wspomagania.

Jeśli umiesz posługiwać się lutownica, miernikiem i masz trochę zmysłu mechanika to przynajmniej poznasz przyczyne. Warto mieć w dostępie używany na ewentualną wymiane całości lub części.

Masz tam dwa układy. Nas interesuje tylko wykonawczy, a tak naprawdę silnik i przeniesienie napędu na kolumnę. W układzie sterowania jest trochę elektroniki, ale tylko układ nadajnika równoważenia sił musimy sprawdzić. Szarpanie i chwilowe braki moga być z stąd jeśli reszta jest dobra.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku widać, szczególnie od 0:40, później od 1:00 jak skręcam w lewo, puszczam kierownice, przyspieszam i nie prostuje się. Na początku kręcę kierownicą, odgłos szumienia to też ruch kurtki.

Dzisiaj rano nie było tych spadków przy kręceniu, utrzymywało się ładowanie na ~14V. Nie wiem od czego to zależy, czy przypadkiem nie trzeba dłużej pojeździć, bo czym dłużnej chodzi altek to też spada ładowanie o jakieś 0,5V.

Po dłuższym postoju zawsze stuka mi prawa strona z przodu w trakcie ostrego skrętu w lewo, ale to tylko czy pierwszym skręcie, później już jest cisza (może to spowodowane mrozem? nie mam pojęcia).

Nie wiem za co się tu łapać, a oddać do mechanika, żeby rozkręcić poł auta i zabulić to też nie sztuka. Jutro, w sobotę, zrobię to co pisałeś, podniosę na podnośniku i zobaczymy jak się koło zachowuje przy skrętach ze sprężyna (prędzej robiłem to na ziemi i płynnie się zachowuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film obejrzę pozniej. Sprawdziłem ceny uzywek do Clio. Są już bardzo niskie. Nawet szkoda się bawić w naprawy. W ostateczności szybka wymiana za 70-100 zl. Więcej wieczorem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lukeboss napisał:

Dzisiaj siedziałem z miernikiem, testowałem

W jeździe, czy na postoju?

Ładowanie masz prawidłowe. Clio nie ma ograniczeń z wytworzonym prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem film - wygląda na blokujący się mechanizm przełożenia napędu silnika. Zauważam, że musisz używać znacznej siły nawet w czasie jazdy.

Prosiłbym jeszcze o dźwięk zarejestrowany przy przekładni wspomagania (oczywiście przy okazji), żebyśmy mieli potwierdzenie tego blokowania. Powinno być to słychać.

Objawy będą się po woli pogarszać. Nie wiem jak długo się z tym męczysz?.

Dopiero niedawno wróciłem do domu i muszę się ogarnąć.

Dobrze, że porównałeś do kolegi

Clio to niezła rajdówka na miasto - lubię tym jeździć. Kiedyś miałem dostępny w pracy.

W Clio II ESP nie było?

Czy masz DDT lub inny kalkulator, żeby przy ewentualnej wymianie dokładnie ustawić koła względem zera na wspomaganiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!