Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kontrolkami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z kontrolkami na zegarze. Świecą sie kontroli stop i silnik z napisem stop. Auto jest po wypadku gdzie ucierpiał przód od strony kierowcy tzn. (sterownik, aku, reduktor gazu i karoseria). Po naprawie sterownika dalej się świecą. Podłączenie pod komputer nie wykazało żadnych błędów. Elektryk stwierdził że to raczej nie jest wina sterownika, a mechanik zajmujący się typowo marką Renault mówi że na 99,9% winny jest sterownik. Dodam że po wypadku silnik nie palił na wszystkie cylindry, teraz nie ma wgl zastrzeżeń bo pracuje bardzo równo na gazie jak i na benzynie. 

Co może być przyczyną tego że te kontrolki nadal świecą a silnik normalnie pracuje? Czy winny może być nie do końca dobrze naprawiony sterownik?

Liczę na waszą pomoc i czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam. 

8823854300_1411916074.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się kontrolki (!) ręczny i STOP świecił od kilku dni, w między czasie wymieniłem wydech (który dochodzi niestety do podwozia, musze go nagiąć...) i zestaw startowy immo, bo się problemy zaczęły w moim UCH. Myślałem, że kabel jest dopalany przez podwozie od temperatury wydechu, ale wczoraj nie potrafiłem odpalić auta, straciłem pamięć, radio, zegarek wgl martwy.. Pokombinowałem przy akumulatorze, przy skrzynce bezpieczników MAXI, okazało się, że pomimo mojego czyszczenia do błyszczącej miedzi gniazda mi się chyba pokruszyły w skrzynce. Więc podpiąłem na partyzanta drut 1.5mm^2 wcisniety we 3 wtyczki od bezpiecznika i do akumulatora. Auto odpaliło, czego byłem pewien, ale znikły mi kontrolki :-D Sprawdź przy ręcznym czy z kabelkami nie ma problemów, lub ze zwykłą wtyczką. A potem ogarnij tą skrzynkę. To miejsce jak i sam moduł komfortu pod bezpiecznikami w środku (UCH, jest tam 6 bezpieczników w szeregu) robi niezły bigos w aucie..

 

Że to poprawi kontrolke silnika - wątpie. Albo sterownik zasilanie by dostał z tej listwy zasilającej, albo by kwiczał. A co do kontrolki silnika samej.. wszystko może być powodem, nawet głupie cewki. Nie pasuje mi jedno, skoro kontrolka wyszła to mało realne jest, by błędu nie wyrzuciło. Sprawdziłbym, czy jego interfejs jakikolwiek błąd widzi... Sterownik z zewnatrz wysyla sygnal ze jest problem, a pod diagnostycznym wszystko gra ? Niezle.

 

do sprawdzenia na moje:

wtyczka z sterownika silnika

wtyczki w zegarach (liczniki)

skrzynka bezpieczników maxi przy aku

wtyczka przy ręcznym

 

Przeczysc, zerknij czy czasem jakis pin nie jest ukruszony, krzywy, zasniedziały

Edytowane przez ogieR8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny. Potrzebowałem parę dni na sprawdzenie mojego auta i może to nawet lepiej bo zauważyłem kilka ważnych wskazówek. 

Sprawdziłem wtyczkę od sterownika jest ok, wtyczki przy zegarach jeszcze nie z powodu minusowej temperatury, bezpieczniki sprawdzone i są ok. 

Dziś zauważyłem, że podczas jazdy te dwie kontrolki przygasły ale nadal się świecą a co ciekawe gasną gdy podciągnę przyciski podnoszenia szyb. Przygasają gdy wciskam pedał hamulca lub gdy zmieniam bieg nawiewu. Moim zdaniem może to być problem z wiązką elektryczną i dlatego te kontrolki się świecą gdyż jest jakieś przebicie na kablach. 

Liczę na waszą pomoc? Macie może jakiś pomysł gdzie lub jak szukać tego problemu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!