Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

bloo141

Megane III phIII Bład DTC009077 na komputerze pokladowym - układ paliwowy - prosba o sugestie

Recommended Posts

Witam,

x

1. Mieszkam w Belgii i posiadam od nowosci Renault Megane Grandtour III phIII (KZ0/1) z silnikiem 1.2 tCe (KZ16), rocznik koniec 2013

2. Ostatnio podczas dwoch roznych okazji (mniej wiecej tydzien odstepu miedzy soba, jazda na autostradzie na tempomacie) wlaczyla sie kontrolka "mozliwa awaria silnika"

3. Po zatrzymaniu samochodu (i nawet bez wylaczenia silnika) kontrolka gasnie i mozna kontynuowac jazde (bez limp mode)

x

Niestety, w Belgii ASO nie jest w stanie wskazac dokladnie co powoduje ten blad bez przedzwonienia kazdego punktu w ukladzie paliwowym.

x

Czy ktos moze doradzic, co jest najbardziej prawdopodobna przyczyna usterki? 

a. Elektryka (np. wibracje podczas autostraodowych predkosci, brak styku gdzies)

b. Pompa paliwa (nie podaje juz ciagle tego samego cisnienia, zuzycie)

c. Regulator cisnienia

d. Wtryski?

x

Wszelkie sugestie beda mile widziane - moze ktos mial juz taki problem w przeszlosci.

Dodam jeszcze ze usterka pojawila sie dzien czy dwa po wizycie w ASO na przeglad 100 000km.

x

Zalaczam zdjecie z komputera ASO, gdzie widoczny jest blad.

Ku mojemu zdziwieniu na googlach nie ma ani jednego odnosnika do tego rodzaju kodu :(

x

Dzieki za pomoc i milego dnia.

x

bloo141

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...

literki też by się przydały polskie-mireczek01

EMS.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy rozwiązał Pan problem, co było przyczyną... Mam identyczna sytuację, problem pojawił się po wymianie rozrządu... 

Dodam że auto chodzi bez zarzutu, silnik odpala i jeździ idealnie... Wyskakuja identyczne błędy, a na wyświetlaczu zapala się "skontroluj układ wydechowy" oraz "ryzyko awarii silnika", 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Ciuma napisał:

Dodam że auto chodzi bez zarzutu, silnik odpala i jeździ idealnie...

Wyskakują identyczne błędy, a na wyświetlaczu zapala się " skontroluj układ wydechowy" oraz " ryzyko awarii silnika", 

Przyczyną mogą być ;

    1/ paliwo słabej jakości, ( nie zatankowałeś syfiastego paliwa )

    2/ padająca cewka,

    3/ uszkodzony czujnik położenia wału,

    4/ niesprawna/padająca sonda,

    5/ zbyt dużo jazd po mieście,

    6/ brak czynnika chłodniczego klimatyzacji, ( klima działa ? )

    7/ uszkodzony czujnik płynu chłodniczego,

Należy udać się do kontroli clipem.

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem z Niemiec, rozrząd głośny, wymieniono rozrząd i się pojawił problem, rozrząd sprawdzany jest ok, silnik pracuje idealnie, Klimatyzacja działa, paliwa zatankowane za 150zl bo też podejrzewałem to, byłem na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin, spaliny idealne. Skasowane błędy, na drugi dzień po przejechaniu 2km znowu się zapala awaria... 

IMG_20190710_183542.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ciuma napisał:

- rozrząd sprawdzany jest  ok,

- silnik pracuje idealnie,

- Klimatyzacja działa,

- paliwa zatankowane za 150 zł bo też podejrzewałem to,

- byłem na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin, spaliny idealne.

1/Regulator ciśnienia paliwa współpracuje z kolektorem ssącym i dostosowuje ;

    Ciśnienie paliwa w danej chwili do podciśnienia, które panuje w kolektorze ssącym ;

         -  map sensor do przeczyszczenia oraz zapewnić szczelność jego montażu,

         -  przeczyścić wszelkie możliwe styki elektryczne szczególnie ( Kontakt 60 ) przy ;

              - ecu, map sensorze , regulatorze ciśnienia paliwa,

2/ Przy zbyt dużym ciśnieniu paliwa ;

      - silnik będzie zalewany benzyną,

      -  z wydechu będzie czuć niespalone paliwa,

     -  w szybkim czasie może dojść do zniszczenie katalizatora,

Jeżeli te zabiegi nie pomogą to tylko na ;

   - clip, który oprócz błędu głównego - podpowie działania pomocnicze. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...