Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III GT Coupe 2.0 TCe


michas_rwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów ! :-)

Rozglądam się za samochodem dla siebie, i nie ukrywam, że bardzo spodobało mi się Megane 3 GT w wersji Coupe, oczywiście z silnikiem benzynowym 2.0.

Na samochód jestem w stanie przeznaczyć 40-45 k, interesują mnie roczniki od 2010 w górę (więc pewnie max do 2012).

Przeglądam forum, ale też chciałbym się zadać użytkownikom kilka pytań, które mam nadzieję rozjaśnią mi trochę, czy to auto nadaje się dla mnie. Otóż:

- opinie co do trwałości auta są raczej pozytywne, czy jest coś szczególnego/wadliwego w tych modelach ? (widziałem informację o szybko zużywających się sprzęgłach i kołach dwumasowych)

- silnik z tego co czytam jest bardzo polecany i pancerny (wersja 180 km), czy na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę ?

- mam 190 cm wzrostu, jak z miejscem w środku ?, i czy takim coupe mogą poruszać się w miarę komfortowo 4 osoby ?

- sprawdzałem oferty na otomoto oraz mobile de, czy w takim budżecie uda się ustrzelić fajną sztukę ?

- czy są jeszcze jakieś minusy, które zostały zauważone przez użytkowników takich aut

- jak kształtuje się spalanie w trasie ? (auto miałoby robić częste trasy weekendowe ~ 400 km, ale nie chcę diesla

Za każdą radę, informację bardzo dziękuje :-)

Pozdrawiam, Michał

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

1. Wymiana oleju, ja wymieniam co 8-10 tyś  - bardzo pozytywne, przez 2 lata nic się z nim nie stało i nie odmówiło posłuszeństwa.

2. Ja mam 180 i jest ok, też będzie ok przy twoim wzroście bo w megane siedzi się na ziemi, ogólnie 4 osoby ok, ale piątka już nie halo..

3. za 40-45 tyś kupisz fajną sztukę, ja mam swoją do sprzedania zobacz sobie w ogłoszeniach tu na forum. (Ale osobiście chciałbym 48)

4. Wg mnie brak minusów, Jak kupisz wersję 180hp to po pół roku będziesz chciał więcej - więc zostaję Ci mapa silnika z podrostem do 210 hp - chyba ,że wymienisz turbo, ic itd... to ok 270 hp wyjdzie. Sprzęgło, daję radę u mnie smiga bez zarzutów... ale zależy co kupisz...

5.Spalanie.. hmm temat rzeka. Ja w trasie mam około 10l gazu. W mieście realnie 15-19

 

Ogólnie bardzo fajne i bardzo tanie auto, kpl sprzęgła z dwumasą można kupić od rs-a za 900zł na allegro albo oryginalne poniżej 1500....

Rozrząd około 500-900 zł z robocizną

Edytowane przez LiszoGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LiszoGT bardzo dziękuję za odp, dużo mi rozjaśniłeś :).

Twoja jest przepiękna, ale niestety chciałbym zacząć trochę z niższego pułapu :D.

Przeglądając otomoto, znalazłem póki co jedną sztukę:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-gt-180km-polska-ID6zymRG.html#6ea6c08346.

Jest też trochę fajnych sztuk na mobile.de

Generalnie oprócz tego, że auto jest naprawdę bardzo ładne, to głównie chodzi właśnie o silnik, jeszcze do niedawna chciałem kupić coś z VAG, ale opinie o silnikach niestety są jakie są, i szukam jakiejś fajnej alternatywy, a megi 3 w GT zawsze mi się podobało :-)

Wysłałem Ci też pm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam 190 cm i jest wygodnie ale za mną raczej tylko dziecko usiądzie w miarę komfortowo. 

Spalanie na trasie  styl eko 7-8 litra. W mieście 10-11 też styl eko :-)

 

Minusy:

Fabryczne radio + głośniki.

Automatyczne wycieraczki.

Skrzynia jak to u francuza lubi przyhaczać.

 

A tak to ogólnie jest ok, silnik na duży plus.

Edytowane przez Aro77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TCE jest pancerne. Najsłabszym ogniwem jest skrzynia biegów.
Z minusów: trochę skrzypią uszczelki drzwi, ale to jest łatwo do ogarnięcia.
Uważam, że to auto jest niedoceniane. W sumie to dobrze, bo ciężko spotkać na ulicy:)

Spalanie jest wysokie, mi w mieście pali 12-13 przy umiarkowanym upalaniu:)

Edytowane przez rozwrot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@michas_rwa - właśnie od niedawna sprzedaję moją Megankę. Próbowałem dobić się do Ciebie na priv. Wrzuciłem na giełdę forumową moje ogłoszenie, więc zapraszam :-)

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!