Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dużo błędów,co diagnostyka to inne


martmeg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisałam w innym temacie w sprawie kontrolki poduszki i kontrolki SERWIS

Opisałam tam dokładnie od czego zaczęły się problemy i co było w aucie wykonywane.

Nie wiem,pewnie niektóre z tych rzeczy w ogóle nie maja nic wspólnego z obecnymi problemami ale w pewnym momencie człowiek już zaczyna się zastanawiac czy problemem może być samo to że do auta wsiadamy :-) 

Skopiuję to co pisałam i na końcu przedstawię obecny problem

 

Cytat

Zaczynając od początku:

Zdarzało się czasami po przesunięciu fotela że serwis i kontrolka się zapalały ale po dociśnięciu wtyczki gasło i nie było problemu,stało się to może trzy razy.

Tydzień temu auto przeszło wymianę sprzęgła,rozrządu ,KFR i przekładni.Wczoraj po odebraniu auta pierwsza jazda próbna była ok ,druga już przez innego kierowcę który przesunął fotel spowodowała pojawienie się kontrolki i komunikatu o serwisie.

Nie byłoby nawet jakiegoś dużego problemu ale nie pomagają już wcześniejsze zabiegi tzn.dociskanie,poprawianie wtyczki.

Komunikat SERWIS po otwarciu auta i wsadzeniu karty miga a po skręcie kierownicy jest stały.Nie słychać żadnych trzasków z kierownicy-od wczoraj czytam różne tematy i podobno słychać jeśli zerwana jest taśma.

Dodatkowo po uruchomieniu silnika słychać z tyłu jakby odblokowywanie lub zablokowanie się zamków-wcześniej nigdy takie coś się nie pojawiało.

Natomiast na desce ciągle jest komunikat układ kierowniczy nie zablokowany,nie słychać po otwarciu drzwi aby się blokował tak jak to było wcześniej.

A już podczas jazdy ciągły komunikat DIRECTION A CONTROLER

 

Czy ktoś mógłby doradzić gdzie szukać przyczyny w pierwszej kolejności -będę wdzięczna.  

 

EDIT: wczoraj po zapaleniu się kontrolki auto było podpięte pod komputer-pokazało dwa błędy :dokładnie nie jestem pewna czy tak brzmiały ale na pewno było o obwodzie 1  i 2 -czekam aż znajomy który mi to robił odeśle mi dokładne kody 

obwód 1 przedniej poduszki kierowcy

obwód 2 przedniej poduszki kierowcy 

 

 

Taśma została wymieniona,kontrolka poduszki  zgasła niestety SERWIS pozostał.

Diagnostyka na CLIP wykazała:

DF062-wypadanie mieszanki cylinder 4

DF049-obwód czujnika czynnika chłodzącego

DF065 -wypadanie mieszanki

DF027-obwód czujnika temperatury zewnętrznej

 

Zostały sprawdzone cewki-jedna faktycznie była nie wiadomo skąd więc zostały wymienione.Sprawdzane też były na uruchomionym silniku i po odpinaniu każdej silnik trząsł się.

 

Dziś kolejna diagnostyka-tym razem mechanik sprawdzał trzema różnymi programami.

 

I tak na pierwszym programie :

-4 błędy o czujnikach ciśnienia kół (auto po zakupie było sprawdzane i w ogóle takiego błędu nie pokazywało nigdy )tak na prawdę chyba niema w tym aucie takich czujników 

-obwód czujnika czynnika chłodzącego

 

na drugim programie :

-obwód czujnika czynnika chłodzącego

 

na trzecim programie:

-DF031-linia przycisków okna elektrycznego -obieg otwarty /zwarcie do masy

-DF010-Grupa przełączników pod kierownicą-połączenie łopatki wycieraczki do UCH -obieg otwarty/błąd wewnętrzny.(te błędy były dwa jeden pod drugim brzmiące tak samo )

-DF017-co najmniej dwa jednakowe kody (ustawienia zimowe)

-DF019 -programowanie kodów 4 (ustawienia zimowe )nieprzeprowadzone

-DF027 -czujnik temperatury otoczenia-obieg otwarty -zwarcie do plusa

 

Obwód czynnika chłodzącego był od początki-w aucie jest wymontowana klimatyzacja

ale reszta błędów jest nowa,nie wiadomo już gdzie szukać przyczyny całego tego zamieszania.

Auto odpala bez problemów,jeździ nie dzieje się nic niepokojącego,ma trochę muła np.przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na 2 i czasami na luzie go trochę trzęsie,obroty lekko skaczą ale jest to chwilowe.Jest z instalacją gazową -nie wiem czy to ma coś do rzeczy ale jak już pisałam po pewnym czasie wszystko bierze się już pod uwagę.

Taka ciekawostka to to że jak auto kupiłam nie działały lusterka-sterowanie.

Kiedyś się za to zabraliśmy no bo jednak wygodne-okazało się że oba lusterka maja odcięte kable,nie urwane,przetarte,po prostu widać że ktoś je równiutko obciął.Udało nam się póki co podłączyć tylko to jedno od strony kierowcy.

 

Wiem że długi ten post ale chciałam wszystko opisać może dzięki temu ktoś będzie umiał coś doradzić jak rozwiązać problemy,gdzie szukać bo przy takiej ilości błędów to chyba by trzeba całe auto rozebrać.

Z góry dziękuję :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!