Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty


Miodek

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem wszystkie posty i mam problem. po odpaleniu silnika skaczą mi obroty. Teraz wiem, że muszę przeczyścić silniczek krokowy a jak to nic nie da kupię nowy. Obroty mi wirują na zimnym silniku ok 2000-2700 obr na min. Sytuacja sie uspokaja powoli jak postoje w korkach i zaczynają schodzić 1500 i powolutku do 750. Ale musi już być dobrze nagrzany silnik bo włącza mi sie wiatrak. Gdy jest samochód zimny strasznie skaczą. Mam problem bo przeczytałem coś o źle ustawionych kółkach przy rozrządzie. A mi 3 tyg temu poszła pompa wodna i przestawiło pasek. Mechanik, który mi to robił strasznie sie męczył z ustawieniem rozrządu ponieważ stwierdził, że nie ma znaku na kołach. Kiedy juz myślał, że mu sie udało odpalił silnik i znowu poszły 4 zawory. Metodami prób ustawił rozrząd ale okazało sie że ześwirowały mi teraz obroty. A on nie wie co jest z nimi grane. Mechanik do d... a obroty trzeba jakos zrobić. Czy miał ktoś tak z was po wymianie paska???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w Twoim przypadku to nie będzie silniczek krokowy ani przepustnica. Ja u siebie ostatni wymieniałem pasek rozrządu (z ojcem przed domem ) i musze stwierdzić że mechanik co Ci to robił to niezły maślak. Jak na kołach nie ma oznaczeń? Pewnie że są. Przed wymianą upewniałem się nawet w programie INFO-TECH w których miejscach. Normalny mechanik w takim przypadku mógłby młotkiem i przecinakiem nawet sam nabić. Ja bym się kłócił z tym mechanikiem o to. On popsuł to niech robi. Niema dobrych mechaników już chyba na tym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodami prób ustawił rozrząd ale okazało sie że ześwirowały mi teraz obroty.

Przypuszczam że problem jednak leży w złym ustawieniu rozrządu, w 1.4 przsunięcie zaworów o 1 ząbek dawało nierówną prace silnika nie uszkadzając zaworów - rozrządu nie da sie ustawić na czuja - chyba że facet ma na koncie wygraną w totolotka :)

Spróbuj podjechać do innego mechanika, bo mam wrażenie że jak ten jeszcze będzie Ci szukał rozwiązania problemów to tylko zrobi większą krzywde.

PS OT: :)

Przeczytałem wszystkie posty i mam problem

No nie dziwne, jak ja bym przeczytał wszystkie to też bym odjechał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak chłopaki. Tylko ja mam ten samochód przeszło rok. Silnik nie stracił na mocy więc można podejrzewać, że zawory są całe. Nie mam żadnego szarpania podczas jazdy samochodem i normalnie odpala na dotyk, więc to też w jakimś sensie wyklucza złe ustawienie rozrządu. Dzisiaj sprawdzę silniczek krokowy i przepływomierz. Aczkolwiek przepływomierz wykluczam bo samochód mi nigdy nie strzelił więc nie ma siły żeby pękł. Popatrze jeszcze w książkę napraw i zobaczę co on tam odpinał i przy czym dłubał wyjmując głowice i robiąc rozrząd może coś jest niedopięte albo popękane. A jutro jade do Garażu w Warszawie na grochowskiej jak nic dzisiaj nie dopatrze. Tylko ciekawe jak oni tam robią.

Dzieki piekne za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Z forum korzystam już jakiś czas, to prawdziwa skarbnica wiedzy.

Temat obrotów był wałkowany i ja sam tego doświadczyłem.

Proponuję wymienić oringi na przepustnicy, po paru latach robią się twarde i parcieją " lewe powietrze" (dostępne w serwisie Renault).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie wyklucza złego ustawienia :)

W garażu na mechanice chłopaki sie znają wiec tu nie powinno być problemu, wejdź do nich na strone i od razu wydrukuj sobie kupon zniżkowy zawsze 5% mniej :).

Daj znać co powiedzieli i zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primary powiedz mi co to sa te oringi i jak wyglądają bo nie mam pojęcia. Dużo jest z tym roboty i jak sie do tego dobrać. Z góry wielkie dzięki.

 

[ Dodano: 2008-06-17, 07:01 ]

A chłopaki i jeszcze jedno primo. Chyba najpierw wymienię korkowca. Wczoraj wykręciłem krokowca i kupiłem filtr powietrza. powpinałem od nowa przewody wszystkie jakie tylko mogły być ruszone podczas wymiany rozrzadu i miałem to z głowy. odpalam samochód, odczekałem aż silniczek sie ustawi i wszystko gra. Jakaż była moja radość. Pojechałem do carefura, wróciłem i ciągle jest oki. Ale dzisiaj w centrum znowu wskoczył mi na obroty. Mniejsze niz ostatnio ale ciągle trzyma 1500-2000. Wiec to misi byc coś co wczoraj było ruszone. Dzisiaj musze znaleźć tylko sklep gdzie beda mieli silniczek i wymieniam go. A jutro jak nic nie da jade do garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodek, a czy przypadkiem zanim wskoczy na obroty nie zapala Ci sie jakaś kontrolka? Mi sie przypomniało że u mnie tak było i to była wina świec - założone od innego modelu wychodząc z trybu serwisowego obroty wskakiwały na wyższy poziom . Zmieniał Ci je przy robieniu rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniał mi świec bo robiłem to sam z pół roku temu. A co do kontrolki to tez mi się nie zapala. Chyba wymienię te oringi od przepustnicy bo to ma sens. Czytałem o tym dzisiaj i mechanik wyjmując mi głowice odpinał kolektor i przepustnice. Jestem pewien, że nie wymienił pod przepustnica tych 2 uszczelek a one swoje już miały i pewnie stwardniały. W tym miejscu może łapać lewego powietrza. Dzięki wszystkim za pomoc

 

[ Dodano: 2008-06-23, 07:21 ]

Panowie wszystko jasne. Wymieniłem 2 oringi od przepustnicy i meganka zdrowa. Pracy 1,5-2 godz. Kasa 29 PLN. Powinienem wymienić 2 ale w renault kiliańczyk nie mieli i kupiłem jedna.

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!