Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężarka nie dostaje napięcia. POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w ubiegłym roku kupiłem moją megi i klima nie działała. Nabiłem czynnik wszystko było ok ale tylko przez 3 dni bo się okazało, że jest nie szczelna. W tym roku pospawałem przewód, który był pęknięty ale jak to człowiek uczy się na błędach tak i ja się uczę, gdyż nie wykręciłem czujnika ciśnienia, a uszkodzenie było nie daleko tak więc od temperatury on się stopił no to kupiłem drugi rzekomo "oryginalny" ale niestety od tamtej pory nie mam zasilania na sprężarce. Sprawdziłem przewody od czujnika i od sprężarki i wszystko ok. Czujnik niby pokazuje ciśnienie(czynnika jest za mało żeby sprężarka ruszyła ale przy nabijaniu powinna się włączyć gdy będzie określone ciśnienie). Zmierzyłem napięcie na przewodach od czujnika i jest na zasileniu ok 5V (chyba dokładnie 4.89V) sygnał powrotny pokazuje ok 0.6V (jeśli się nie mylę wskazywałby więcej gdyby było większe ciśnienie). A gdy tylko podepnę wtyczkę do czujnika od razu włącza się wentylator chłodnicy. Czy może być uszkodzony czujnik skoro pokazuje napięcie i po podłączeniu komputera także pokazuje ciśnienie jakie jest w układzie? Komputer wskazuje również, że klimatyzacja się aktywna, a w następnym polu, że sprężarka nie działa. 

 

Aha, jak podepnę sprężarkę "na krótko" to słychać takie cyknięcie i na złączu w sprężarce jest pokazany od góry + i od doły - jednak u mnie przewód czarny(masa)jest od góry, a od dołu pomarańczowy(zasilenie). 

Czy to może być ten czujnik czy uszkodzony moduł UPC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Jacek119933 napisał:

Czujnik niby pokazuje ciśnienie(czynnika jest za mało żeby sprężarka ruszyła ale przy nabijaniu powinna się włączyć gdy będzie określone ciśnienie

Nie ma czegoś takiego jak "niby". Albo pokazuje ciśnienie albo nie. Jak pokazuje ciśnienie wyższe niż 2 bary to sprężarka powinna ruszyć. Ciśnienie jakie odczytuje czujnik można sprawdzić za pomocą programu diagnostycznego.

56 minut temu, Jacek119933 napisał:

A gdy tylko podepnę wtyczkę do czujnika od razu włącza się wentylator chłodnicy

Świadczy to o prawidłowej pracy czujnika ciśnienia, odczytuje ciśnienie pozwalające na załączenie sprężarki.

Stawiałbym na uszkodzenie UPC. Odczytane przez czujnik ciśnienie przekazuje sygnał do sterownika silnika, że można załączyć sprężarkę. Sterownik silnika wysyła odpowiedni sygnał do modułu UPC by załączył wiatrak silnika i sprężarkę klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sorki, że dopiero teraz ale nie miałem wcześniej czasu sprawdzic co z tą klimą. Otóż sprawa ma się tak: czujnik oraz moduł UPC podłączyłem do siostry meganki i u niej klima działa. U mnie na przewodach od czujnika oprócz przewodu masowego to na przewodzie z sygnałem o ciśnieniu jest przejście do masy a na włączonym silniku napiecie wynosi ok 4.8v. A z kolei na wtycze od sprezarki napiecie wynosi ok 2.7v. 

Aha na sprezarce jest oznaczenie + i - i tam gdzie jest "-" podłączony jest przewód pomarańczowy i to na nim jest napiecie, a ten czarny masowy połączony jest do + na sprezarce. Zamienić te przewody miejscami? Bo widać, że ktoś już tam maczał palce.

 

 

I jeszcze jedna rzecz, o której zapomniałem wspomnieć. Nie wiem czy to ma związek z klimatyzacja ale od pewnego czasu dość często (ok 2 razy w miesiącu) przepala się bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy.

Edytowane przez Jacek119933
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!