Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie,światła cofania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od niedawna posiadam meganke 1.4 96r autko jak narazie spisuje sie ok.Problem pojawił się dzisiaj a mianowicie,przy włączonych światłach pozycyjnych bądz mijania świecą się cały czas światła cofania.Problem występuje tylko po po uruchomieniu silnika,natomiast po zgaszeniu auta i zostawieniu pozycyjnych światła cofania nie palą się.Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być,ewentualnie co sprawdzić w instalacji może jakieś styki,kostki?Proszę o jakieś wskazówki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, chyba trochę zamotałeś. Choćby nawet żarówki były niewłaściwe, to z pozycyjnymi nie może świecić biała od wstecznego. (no chyba że normalnie po włączeniu wstecznego na włączonej stacyjce)

Darek34, Prawdopodobnie jest tak jak pisze kol. marek_c, padnięty wyłącznik cofania lub jakaś niespodzianka na przewodach od niego. Przypuszczam, że nawet pracujący silnik nie ma tu wielkiego znaczenia, może nie pracować byle by tylko stacyjka była w 3 pozycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie wydaje że gdyby był uszkodzony to nie miało by to nic wspólnego ze światłami (mijania czy drogowymi) :), reagowałby cały czas.

Tak więc ja na początek zdjąłbym osłony tylnich lampek i zobaczył czy tam przy wtyczce (trzeba ją wypiąć) coś sie niedobrego nie zrobiło. Możesz wypiąć prawą i przetestować a potem powtórzyć procedure na lewej.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc panowie dzisiaj po oględzinach okazało się że po zdjęciu czujnika świateł cofania brak przy wlączonym wstecznym, po ponownym montażu czujnika po wrzuceniu wstecznego światła są i pozostają po wyłączeniu a więc wskazywało by to na uszkodzenie czujnika.No i teraz 2 pytania: czy można jezdzić bez tego czujnika do czasu zakupu nowego,i jak się podłaczyć kable do nowego bo ze starego nie można było wyciągnąć środka pozostaje odciąc kable a do nowego przylutować czy jak bo nie wiem(nowy nie jest jeszcze zakupiony wiec nie wiem czy te stytki ze środka się wyciąga czy nie)Proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeniesiono i edytowano

 

czujnika przed zakupem nie wykręcaj, musi być gdzieś wtyczka - popatrz dokładnie. Odcinanie to ostateczność i jeżeli to zrobisz to pamietaj o zaizolowaniu przewodów aby nie dopuścić do zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Mam problem a mianowicie niemialem wstecznego gdy zakupilem meganke, dzis znalazlem wtyczke od tych swiate która wchodzi w kostke w skrzyni biegów tj. pod spodem auta, ale gdy tylko je polącze to wsteczne sie świecą non stop, nawet nie musze wlanczac wstecznego a one sie i tak swiecą, a gdy wyciagne wtyczke to gasną, próbowalem tez odwrotnie wlozyc wtyczke i dalej to samo :)

 

Pomóżcie mi, bo nie wiem co jest tego przyczyną ;/ a bez wstecznych nie moge dulgo jeździć ;/

 

Dzieki odrazu za jakiekolwiem odpowiedzi :)

 

Temat przeniosłem do istniejącego. Na forum piszemy polską czcionką. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony czujnik do którego wpinasz kostkę o której piszesz lub zwarcie przy tylnych lampach lub na ich kostkach.

weź miernik do ręki i dotknij pinów na kostce a będzie jasne.

Zgodnie ze schematem do włącznika świateł cofania (tej kostki przy skrzyni) wchodzi żółty przewód i nim doprowadzane jest napięcie. (Miernik powinien wykazać +12V a jak sprawdzasz kontrolką to powinna się zaświecić na tym przewodzie po włączeniu zapłonu)

Tak sprawdzisz czy dochodzi napięcie (my wiemy że dochodzi bo światła się świecą)

Aby sprawdzić czujnik należy:

Wesja A= miernik

Ustawić miernik na Ω i zmierzyć przejście pomiędzy stykami na kostce. Przy włączonym wstecznym powinna wynosić zero. Jeżeli posiadamy zaś miernik z brzęczykiem to ustawiamy na niego i dotykamy pinów w kostce na włączonym wstecznym i miernik powinien się odezwać. Po wyłączeniu wstecznego musi milczeć.

Wersja B = kontrolka

Doprowadzamy do kostki napięcie +12V na styk odpowiadający przewodowi z kolororem żółtym i dotykamy kontrolką drugiego pinu. Przy włączonym wstecznym kontrolka się świeci a wyłączonym nie.

W ten sposób mamy zdiagnozowany włącznik tego światła w skrzyni.

Jeżeli Jest ok to podłączamy do niego kabelki (oczyszczając wcześniej styki) i przechodzimy do sprawdzania dalszych połączeń.

Dalej odłączył bym kostki przy lampach i sprawdził jak się zachowuje kontrolka po dotknięciu białego przewodu przy lampach. Jeżeli ciągle świeci przy wyłączonym to źle i przyczyny szukał bym wcześniej na rozgałęzieniu przewodów na prawą i lewą lampę. Jeżeli Nie zaświeci się to znaczy że problem ze stykami przy lampie.

Troszkę samozaparcia i dojdziesz o co chodzi. Popatrz na kostki czy w nich się przewody nie zwarły.

 

Poprawiony zgodnie z instrukcjami MariuszG, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesja A= miernik

Ustawić miernik na Ω i zmierzyć przejście pomiędzy stykami na kostce. Przy włączonym wstecznym powinna wynosić nieskończoność. Jeżeli posiadamy zaś miernik z brzęczykiem to ustawiamy na niego i dotykamy pinów w kostce na włączonym wstecznym i miernik powinien się odezwać. Po wyłączeniu wstecznego musi milczeć

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo cos pomieszałeś - jeśli "brzęczyk" daje znać, to w takiej samej sytuacji omomierz wskazuje 0 (czyli jakby zwarcie), a nie nieskończoność

 

Fakt przepraszam. Zawsze korzystam z brzdęków i już się zapomniało jak to wygląda. Poprawiłem u siebie aby nie mieszać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zwarcie to przypadkiem nie jest zapewnienie zerowej oporności? jak wepniesz w układ jakiś odbiornik, to ten wykonując pracę musi stawiać opór (by pobrać prąd). nieskończony opór to rozwarte styki, zerowy przepływ prądu, przecięty kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A orientuje się ktoś w jakich cenach mogę kupić ten czujnik biegu wstecznego <piwko>

Pytanie do tych, którzy już to wymieniali.. bo tak szukam i nawet nigdzie nie mogę znaleźć tego czujnika, chdozi mi o sklepy najlepiej w pomorskim lub internetowe :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hello

Ja mam taki problem że światła cofania mi nie działają chociaz zarówki nie są spalone, wtyczka tez ok.Ale zastanawiałabym sie nad czujnikiem chociaż nie wiem bo jestem kobieta :-P Moze ktos by mi opisal jak to sprawdzic?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!