Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Clio 1.6 16v 2001 problem z obrotami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakis czas temu zakupiłem auto jak w temacie. Pochodziło niby od fanatyka marki (jakbym go spotkał to nie ręczę za siebie). Jedyna usterka jaką clio pisiadalo byla uszkodzona przepustnica, obroty ok 2000. Po wymianie problem zaczął się w drugą stronę, silnik latał jakby miał wyskoczyć z samochodu, obroty od 700 do 0 i gasniecie. Od tamtej pory uszczelnilem kolektor dolotowy, nowe swiece, nowe cewki ngk, czujnik położenia wału, silniczek krokowy, czujnik temperatury powietrza dolotowego, map sensor, pompa paliwa, sondy lambda. Kazda część pochodziła ze sklepu nie ze szrotu. Po podpieciu kompa pokazuje dwa bledy stale: czujnik temperatury powietrza dolotowego, czujnik cisnienia w kolektorze. Może ktoś ma jakiś pomysł? Dodam że silnik bez kzfr.

 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dawidinitiale2001 napisał:

Po podpięciu kompa pokazuje dwa błędy stale:

  - czujnik temperatury powietrza dolotowego,

  - czujnik ciśnienia w kolektorze.

Należy dokładnie je przeczyścić oraz zadbać o ich szczelność montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko szczelne. Inaczej bralby lewe powietrze. Dodam że po odpieciu czujnika temperatury powietrza dolotowego,  zero zmiany w pracy silnika

Dokładnie kopmuter pokazuje błąd + dopis, zwarcie lub przerwa w obwodzie.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Dawidinitiale2001 napisał:

Dokładnie komputer pokazuje błąd + opis; zwarcie lub przerwa w obwodzie.

Spróbuj w pierwszym kroku ;

 - przeczyścić styki wtyczek i gniazd tych czujników środkiem Kontakt 60,

 - na próbę - rozłącz wtyczkę map sensora i obserwuj zachowanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Styki czyszczone, po odpieciu map sensora silnik gaśnie. Dodam że, poprzedni właściciel dołożył dodatkową masę do silnika. Podejrzewam, że może komputer nie domaga. Pamiętam z golfa mk2, że po wymianie skrzyni biegów i nie przykreceniu masy paliło sterowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dawidinitiale2001 napisał:

Styki czyszczone, po odpięciu map sensora silnik gaśnie.

Należy odłączyć wtyczkę od czujnika, nie demontować czujnik.

Musi być oryginał, ( może być używka ale oryginał )

Zasilany jest przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika,

Napięcie zasilania (między stykami A i C złącza czujnika to : 5 V.

Podciśnienie: 32 ± 4 kPa,

12 godzin temu, Dawidinitiale2001 napisał:

Dokładnie komputer pokazuje błąd + dopis; zwarcie lub przerwa w obwodzie.

Należy pomierzyć przejścia przewodów elektrycznych pomiędzy czujnikami a  ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dla Mnie jasne, że odłączyć a nie zdemontować. Tak robilem. Wszystko mierzone, było ok. Tydzien temu zrobiłem diagnostyke i pokazalo dwa błędy, sonda lambda przed katalizatorem- zwarcie lub przerwa w obiegu. Oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego- zwarcie lub przerwa.

Wszystko zostało wymienione na nowe. Wczoraj podpinam pod kompa, i znowu dla bledy: czujnik temperatury powietrza dolotowego. Czujnik ciśnienia w kolektorze ssacym.

Ręce opadają.

Założyłem stary map sensor i dalej komunikaty te same.

Powiedz mi jak sprawdzić przejście między czujnikami a ecu? Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo śmieszne. W okolicy takiego nie znajde. Bylem pytać czy mają clipa do renault : a co to jest? Myślę że jakoś bym doszedł który pin w kostce od kompa do czego. Wizke sprawdzałem kabel po kablu i nic. Wiesz może jak rozebrać komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!