Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami, czasowe ich falowanie, wiele rzeczy wymienionych. Prośba o pomoc


martin6230i

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Megane 2, 2003r, 1.6 16V + lbg

Objawy: auto ma problem z falowaniem obrotów silnika. Zdarza się to w różnych odstępach czasowych.  Czasami auto na postoju zaczyna mieszać obrotami, a czasami (co mnie głownie martwi bo jeździ nim żona) podczas ruszania na skrzyżowaniu zgaśnie bądź nie zareaguje na gaz co jest niebezpieczne. (wszystko występuje zarówno na gazie jak i na benzynie)

Historia: Auto sprowadzone przez teścia 4 lata temu. W tedy został wymieniony rozrząd oraz założony gaz. Problem występuje od około roku.

Teść wymienił już obie sondy, czujnik wałka rozrządu i jeszcze pare rzeczy. Odkąd renault stało się własnością żony postanowiłem przeczyścić przepustnice. Po zabiegu przez chwile było ok ale zaraz objawy wróciły.

Błędy z komputera: Obwód sondy lambdy za katalizatorem, obwód podgrzewania sondy lambdy przed katalizatorem, czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał, obwód położenia wałka rozrządu.

Dobry mechanik który wymieniał wszystko przy samochodzie się poddał. Teraz kolejny sugeruje ponowne wymienienie sond i czujnik bo  uważa że czasami trafiają się produkty gorszej jakości i on preferowałby te z wyższej półki.

 

Panowie jakieś rady dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, martin6230i napisał:

Teraz kolejny sugeruje ponowne wymienienie sond i czujnik, bo  uważa że czasami trafiają się produkty gorszej jakości

i on preferowałby te z wyższej półki.

Wszystkie te wymienione elementy muszą być oryginały, inaczej będą problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od czego radzicie zacząć?  wiem że powyższe objawy są gorączką meganek i przyczyn może być wiele. Oczywiście standardowo fajnie gdyby udało się to usunąc jak najniższym kosztem. Jeszcze myślałem o sterowniku silnika, kole zmiennych faz, źle ustawionym rozrządzie (ostatnie chyba mogę wykluczyć jak przez 3 lata jeździł bezproblemowo)

 

Podam jeszcze kody błędów: DF093, DF092, DF082, DF119, DF080

Troche dużo tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!