Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość ;)

Przeszukałem różne fora, ale nie znalazłem nic n.t. mojego problemu. Zazwyczaj pojawiają się posty o nie działającym wentylatorze i wymianie rezystora / tranzystora. Mój problem jest odwrotny. Auto stało kilka dni na zewnątrz, dość sporo padało. Wczoraj wieczorem wsiadłem i po kilkuset metrach dmuchawa zaczęła szaleć. Klimatronik ustawiony na AUTO / SOFT, a ona wieje jak halny. Po wyłączeniu przyciskiem OFF dmucha jeszcze mocniej. Na manualu nie reaguje na ustawienia mocy nawiewu. Ustawianie kierunku nawiewu... co prawda jest n.p. odczuwalne większe dmuchanie na nogi, ale i tak z frontowych nawiewów wali tak jakby chciało głowę urwać. 

Nawiew włącza się od razu po otwarciu drzwi pilotem. Po zgaszeniu auta i zamknięciu go, dmuchawy w środku pracują przez jakieś 10 minut po czy wyłączają się.

Dzisiaj doprowadzało mnie to już do szału i wyjąłem bezpiecznik dmuchawy.

Czy ktoś może coś poradzić lub ewentualnie skierować na jakiś post w tym temacie? (jak wyżej, szukałem, ale nic nie znalazłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalony masz rezystor dmuchawy ,objawem jest ze nadmuch działa tylko na najwyższej prędkości ponieważ za mniejsze obroty odpowiedzialny jest drut oporowy w rezystorze czym niższa prędkość nawiewu tym rezystor dostaję bardziej po d...e ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że wystarczy odkręcić pedały gazu i hamulca? Czy to wystarczy żeby dostać się do ustrojstwa?

 

Gdzieś też mi mignęło że Renault miało jakąś akcję serwisową i wymieniali te rezystory? Czy w aucie po gwarancji też coś takiego zrobią? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor / tranzystor, po wielkiej walce wymieniony dzisiaj na nowy (Valeo). Niestety problem pozostał.

 

Wygląda na to, że własne zapały mechaniczne trzeba będzie odstawić na bok i oddać auto do mechanika :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

 

Dnia 6.11.2018 o 22:26, marcinski napisał:

Rezystor / tranzystor, po wielkiej walce wymieniony dzisiaj na nowy (Valeo). Niestety problem pozostał.

 

Wygląda na to, że własne zapały mechaniczne trzeba będzie odstawić na bok i oddać auto do mechanika ? 

marcinski, jak zakończyła się sprawa u Ciebie ? Mam identyczne objawy i zgłupiałem - wentylator włącza się od razu po otwarciu auta z pilota, regulacja manualna prędkości nie reaguje a po wciśnięciu przycisku OFF dmuchawa zwiększa obroty. Po włączeniu trybu AUTO wentylator zwalnia, ale i tak, jakby działał na zwiększonych obrotach. Po wyłączeniu silnika dmuchawa nadal działa i wyłącza się po pewnym czasie, po zamknięciu auta, kiedy auto całkowicie wyłącza wszystkie systemy w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

33 minuty temu, mwas napisał:

marcinski, jak zakończyła się sprawa u Ciebie ?

 

Tak jak opisałem w poście wyżej, choć nie opisałem finału historii. Rezystor / tranzystor czu jak to się nazywa był do wymiany. Zakupiłem nowy, próbowałem wymienić sam, pociąłem sobie dłonie bo dostęp jest mega ograniczony. Nie działało. Pojechałem do ASO, wytłumaczyłem o co chodzi, wzięli ode mnie zakupione ustrojstwo i podłączyli. Koszt ASO to jakieś 80PLN. Nie pamiętam ile kosztowała część. Od tamtej pory wszystko działa do tego stopnia, że zapomniałem o całej sytuacji do czasu aż wysłałeś PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!