Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie chce się odpalić


Dawid111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pare dni temu przestały mi działać  przednie wycieraczki w moim Renault megane II, nie działały pare  dni i później znowu nagle zadziałały, dzisiaj problem wrócił wycieraczki przestały działać, tylnią wycieraczka i płyn do spryskiwaczy działa normalnie. Chciałem je jakoś naprawić i wpadłem na pomysł ze może to wina bezpieczników wiec zacząłem je wymieniać zacząłem od tych w środku auta przy kierownicy. Wymieniłem bezpieczniki pokolei i najpierw auto nie chciało odpalić, później klimatyzacja przestała, później światła w środku i na koniec wszystko padło utknolem w aucie bo nawet zamknąć go nie mogę. Macie jakieś pomysłu co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczepić akumulator i uzupełnić bezpieczniki wartością zgodnie z przeznaczeniem, po czym przy otwartych drzwiach podpiąć zasilanie.

Wszystko powinno wrócić do normy.

Same wycieraczki opisz dokładniej. Nie chcą wystartować w żadnej pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Odłączyłem akumulator, wymieniłem tylko bezpieczniki wewnątrz auta, podłączyłem alumulator i niby się wszystko załączylo, ale słychać było tak jakby coś stykało się, ale nie mogło i znowu wszystko zaczęło mrugać na desce rozdzielczej, ale auto dalej się nie odpaliło i dalej nic nie działa. Czy mam wymienić tez bezpieczniki pod maska ? Wycieraczki nie działają na żadnej pozycji. 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UPC pod maską masz bezpiecznik start stop.(25A) On zapezpiecza załączanie rozrusznika.  Zachowanie wyświetlacza jest prawidłowe. Może go nie ma lub jest spalony. Możliwe, że uszkodził się przekaźnik w UPC. Samo sprawdzenie rozrusznika można dokonać sztucznie.

Z opisu wynika, że nie łączy kostka przy silniku ( komutatorze ) wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dawid1234 napisał:

Wymieniłem ten bezpiecznik, podłączyłem akumulator,a auto dalej na nic  niereaguje. Wcześniej jeszcze zapomniałem napisać, że pojawił się także napis Electronic fault się pojawił na desce. Załączam filmik co się dzieje 

Jest jakiś sposób żeby chociaż zamknąć auto, jak pilot także nie reaguje na zamykanie? 

Czy przyczyna mogło być to ze nie wyłączyłem akumulatora czy zmianie bezpieczników za pierwszym razem ? Tylko wyłączyłem silnik ?

9 godzin temu, jabrze napisał:

W UPC pod maską masz bezpiecznik start stop.(25A) On zapezpiecza załączanie rozrusznika.  Zachowanie wyświetlacza jest prawidłowe. Może go nie ma lub jest spalony. Możliwe, że uszkodził się przekaźnik w UPC. Samo sprawdzenie rozrusznika można dokonać sztucznie.

Z opisu wynika, że nie łączy kostka przy silniku ( komutatorze ) wycieraczek.

Wymieniłem ten bezpiecznik, podłączyłem akumulator,a auto dalej na nic  niereaguje. Wcześniej jeszcze zapomniałem napisać, że pojawił się także napis Electronic fault się pojawił na desce. Załączam filmik co się dzieje .

Jest jakiś sposób żeby chociaż zamknąć auto, jak pilot także nie reaguje na zamykanie? 

Czy przyczyna może  być to ze nie wyłączyłem akumulatora czy zmianie bezpieczników za pierwszym razem ? Tylko wyłączyłem silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dokładnie, papierem ściernym wyczyścić podstawę bezpiecznikową na zacisku dodatnim akumulatora rozkręcając wszystkie stykowe połączenia. Dokładnie wyczyścić również klemę ujemną. Masz błąd elektroniki, czyli zaniżone zasilanie.

Winnym może być również sam akumulator, chociaż niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jabrze napisał:

Musisz dokładnie, papierem ściernym wyczyścić podstawę bezpiecznikową na zacisku dodatnim akumulatora rozkręcając wszystkie stykowe połączenia. Dokładnie wyczyścić również klemę ujemną. Masz błąd elektroniki, czyli zaniżone zasilanie.

Winnym może być również sam akumulator, chociaż niekoniecznie.

A może Pan dokładniej opisać jak to wyczyścić ? Ta podstawa bezpiecznikowa znajduje się pod akumulatorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcając zacisk dodatni z Aku. Robisz zdjęcie i rozdręcasz każdą śrubkę.wymontujesz trzy bezpieczniki i wszystkie przewody. Wszystkie połączenia przylegające do siebie muszą być idealnie czyste. Robimy to papierem ściernym 200-400. Skręcamy i zabezpieczamy wazeliną techniczną lub apteczną i mamy gwarancję, że spadki napięć na tych połączeniach wyeliminowaliśmy na wiele lat. W ten sposób poprawiliśmy również ładowanie akumulatora.

Połączenia i zacisk klemy ujemnej robimy analogicznie.

Naładujesz akumulator i nie powinno być problemów z zamykaniem i rozruchem silnika. Jak długo będzie dobrze, to już zależy od akumulatora i stanu całej instalacji.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!