Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
KleineMau5

Megane I phI Problem z ubywającym płynem chłodniczym

Recommended Posts

Widziałem już podobne wątki, ale ponieważ mój problem wygląda troszeczkę inaczej, pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

 

Sytuacja wygląda następująco. Ok. tygodnia temu wymieniałem rozrząd, w tym m.in. pompę wody. Dzisiaj profilaktycznie sprawdzałem poziom płynu chłodniczego i zbiorniczek był pusty. Dolałem na wysokość pomiędzy min a max. Po przejechaniu ok. 20 km na ciepłym silniku poziom był nieznacznie niższy jak po dolaniu płynu. Z kolei jak już silnik zrobił się zimny, to poziom płynu spadł do poziomu nieco wyższego niż minimum. Niemniej płynu ubyło. Nie jest to ogromna ilość, ale jednak.

 

Pod autem jest sucho. Moje podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Tyle, że nie ma żadnych innych objawów. Silnik pracuje prawidłowo. Korek od wlewu oleju czy płynu chłodniczego jest czysty. Na wskaźniku oleju również wszystko wygląda w porządku. Sam płyn ma barwę prawidłową, nie widać śladów oleju.

 

Macie może jakieś pomysły co się mogło stać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia po wymianie nie był prawidłowo odpowietrzony. Dopiero teraz to się stało, tym bardziej, że ogrzewanie masz całkowicie otwarte. Pozostaje dopełnić, poobserwować i się tym nie martwić. Stan zimnego płynu zawsze jest niższy.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak tam, płynu już ci nie ubywa. Wczoraj wymieniłem chłodnice i też po przejechaniu około 30 km poziom płynu się obniżył. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem, ale chciałem się upewnić na 100% czy płyn przestał ubywać. W sumie przejechałem ok. 850 km i płynu nie ubywa :) @jabrze, dzięki serdeczne za słuszną diagnozę. :)

 

Aczkolwiek dzieje się coś ciekawego. Przy rozgrzanym silniku i prędkości pomiędzy 80 a 90 km/h (i tylko w tym przedziale) jest takie charakterystyczne bzyczenie. Jak prędkość spadnie poniżej 80 lub wzrośnie powyżej 90 to to bzyczenie ustaje. Generalnie w niczym to nie przeszkadza, ale zastanawiam się czy można to jakoś usunąć. Zakładam, że to ma związek z zapowietrzeniem. Wcześniej tego problemu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego bzyczenie proponowałbym odnieść do obrotomierza i porównać, czy występuje na innym biegu. Raczej nie ma związku z pompą, czy działaniem termostatu, ale może mieć związek z filtrem powietrza i jego tłumikiem, lub pracą osprzętu silnika. Trzeba symulować obroty stojąc z otwartą maską i to wysłuchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...