Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wstrętny zapach peniciliny z nawiewów


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie . Mam ogromny problem z moim scenikiem II

 

Po czyszczeniu (odgrzybianiu) klimy pojawił mi sie w aucie okropny zapach z nawiewów - tak jakby penicilina albo taki zapach jak jest u dentysty. Nie wazne czy uzywam klimy czy nie . To samo jest przy zamknietymi otwartym nawiewie.

Filtr przeciwpyłkowy wymieniony. Zapach pozostał. Klima czyszczona klika razy - juz przez profesjonalistów a jak smierdziało tak smierdzi.... az odchodzi cała przyjemność z jazdy

 

Miał ktoś z was cos takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak, jeżeli śmierdziało przed czyszczeniem tak samo jak po czyszczeniu to wniosek prosty - fachowcy do du... bani ;-)

 

Jeżeli śmierdzi jak u dentysty to to nie jest raczej zapach grzyba tylko środka dezynfekującego - biobójczego, który zalega gdzieś w zakamarkach i nie wywietrzał jeszcze.

 

Nie wiem w jaki sposób i czego użyli fachowcy, podpowiem Ci jak ja wyczyściłem. Nie chcę robić reklamy ale użyłem pianki CRC airco cleaner (wcześniej czyściłem Wurthem i śmierdziało dalej). Po pierwsze zdemontowałem kratki z nawiewów, filtr pp itd.. by dostać się do wylotów, potem, szmatka na drucie i płyn do naczyń. Sporo kurzu się nazbierało, następnie, pianka w kanały i znowu szmatka na drucie w wyloty. Ważne by obficie i dokładnie spryskać parownik bo tam będzie najwięcej "obcego życia" - uważać tylko trzeba żeby nie zamoczyć modułu-rezystora, potem nawiew na max i niech "przewieje" piankę przez parownik. Jeżeli masz ochotę to możesz jeszcze wyczyścić sobie nagrzewnicę - w scenicu nie jest to takie trudne.

 

U mnie przez kilka dni jeszcze było czuć zapach środka CRC, teraz już tylko świeże powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso dzieki Ci piekne za odpowiedz.

Jakbys znalazl jeszcze chwilke i napisał mi kilka rzeczy.

 

Napisales ze wazne by spryskac parownik. A jak sie do niego najlepiej dostać ?

Psikac tam gdzie jest filtr pp ? Czy mozna jakos inaczej.

 

Analogicznie - nagrzewnica

 

Bede musial sprobowac sposob z ta szmatką bo wydaje sie najpewniejszy.

 

dzieki bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik - tam gdzie filtr pp, zdejmujesz plastik od dołu, wyciągasz filtr i pryskasz po parowniku (uważaj na moduł - jest przykręcony od góry - po nim nie pryskaj), potem zakładasz plastik (bez filtra) i nawiew na max. Możesz to powtórzyć kilka razy - to tam najwięcej bakterii legionella się rozwija.

 

Nagrzewnica, jest opis na forum (link był do forum laguny - bardzo podobnie), generalnie od strony kierowcy przy pedale gazu zdejmujesz osłonę i masz prosty dostęp do nagrzewnicy - trzeba odkręcić dwie śruby, spuścić płyn i bez problemu wyciągniesz - jak nie chcesz to nie musisz tego robić.

 

Jeszcze jedna sprawa - musisz sprawdzić czy masz drożny odpływ skroplin z parownika. Na forum też jest opis. Wylot jest od spodu auta gdzieś w okolicy katalizatora (gumowa rurka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zatkana rurke od skraplacza bedziesz miał mokre pod nogami pasazera

 

U mnie tez smierdzi a juz 2 razy odgzybiałem i cos nie moge sobie dac rady z tym za pierwszym razem popełniłem błąd bo nie wymieniłem filtra pyłkowego teraz to zrobiłem i nadal delikatnie smierdzi jak wyłączam klimke np. do wyprzedzania tira lub 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!