Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renault Scenic Megane 1 silnik 2.0 Benzyna + LPG. Od kupna mam pewien problem ze szarpaniem - drganiem pod czas jazdy na 4 lub 5 biegu a dokładniej gdy jest 4-5 bieg i obroty są ciut niższe to zaczyna dziwnie szarpać - drgać . Dowiedziałem się że winę może mieć np Poduszka silnika , cewki . Dodam że gdy stoi odpalony na luzie to dziwnie chodzi i samochód się trzęsie mocno. Nie znam się wieć przepraszam jeżeli źle coś sformułowałem

52476579_2347990888792801_4150546589720510464_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

x

Jako 1 wymieniłem świecie i kable i bez zmian 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawory sprawdzone? Jak sobie pyrka to przysłuchaj się w tłumik, jak będzie co chwilę jakby "pyrkać" to znaczy że luzy zaworowe do roboty. Nawet jak są hydrauliczne. Później bierz się za cewke. Przerabiałem już taką sytuację w Fordzie Mondeo mk2 z gazem. Bawiłem się kablami świecami jak każdy radził. Wydałem na to kupę kasy a wystarczyło wymienić cewke, a później wyszły zarowy. Nie baw sie przepustnicą ani krokowcem jak mówisz, że "dziwnie" pracuje na postoju, tylko stracisz czas,

Gdy będzie Ci brakować informacji to przeglądanij forum Mondeo Klub Polska. Tam pomogą konkretnie :)

Taka mała infornacja. Gaz potrzebuje jakby "wiekszej" iskry dlateto padają cewki i dzieją się takie cuda po których wymienia się połowę podzespołów silnika.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Renia08 napisał:

Nie baw sie przepustcicą ani krokowcem jak mówisz, że "dziwnie" pracuje na postoju. 

Jeszcze nikomu nie zaszkodziło czyszczenie przepustnicy, krokowca, oraz wymiana oringów na nowe.

Przy 300.000 km mogą być niewłaściwe luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe przy 300tys na bank do roboty.

Sprawdzanie świec gdy prawie na pewno  cewka jest walnięta mija się z celem. 

Uszkodzona cewka nie podaje odpowiedniego napięcia albo nawet w ogóle go nie daje. Wtedy świeca wygląda jak wygląda. Można tak wymieniać w nieskończoność. Przez chwilę będzie dobrze dopóki cewka znowu nie rozwali kabla i świecy. Chciałem raz zaoszczędzić wymieniając świece i kable (mniejszy koszt niż samej cewki) to skończyłem na 3 kompletach świec i kabli i na nowej cewce.  Auto jeździło kolejne 30k km bez problemów i nawet sprzedane jeździ dalej. Mondeo Mk2 1.8 16v Gaz. A silniki tam i w tej Renówce uznawane są za pancerne. Jak się dba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Renia08 napisał:

Luzy zaworowe przy 300 tys na bank do roboty.

 

Kontrola i ewentualnie regulacja luzów zaworowych to już znaczny wydatek, dlatego w pierwszej kolejności

należy wyeliminować czynności o niewielkim nakładzie finansowym i nie dużym nakładzie pracy własnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie unikniesz. A i wcale to nie jest duży wydatek. Jeśli "pierdzi" z tłumika to już żadne cewki ani kable nie pomogą. Sprawdzenie luzie zaworowych to paredziesiąt złotych. Jeśli regulacja jest na płytkach to kumaty warsztat zrobi to bez problemu i to nawet nie wymieniajac na nowe (da się) :)

W aucie z takim przebiegiem i w takim wieku niestety trzeba się liczyć na takie wydatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Renia08 napisał:

Jeśli regulacja jest na płytkach to kumaty warsztat zrobi to bez problemu

Są popychacze hydrauliczne,

Aby dokonać regulacji należy;

 - rozpiąć rozrząd,

- i zdemontować wałki rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!