Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie przy wyprzedzaniu.


ziben69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Pacjent: Megane II Ph I GrandTour 1.5dci

Problem: Silnik gaśnie przy wejściu na wysokie obroty - akurat zawsze przy wyprzedzaniu.

 

Może miał ktoś z was podobny problem?

Oddałem w ręce 3 mechaników, jeden po drugim. Został wymieniony rozrząd z kompletem filtrów, pompa wtrysków (opiłki się pojawiły), został zregenerowany prawie cały układ paliwowy. Skutek zerowy, dalej to samo.

Objawy: 1) przed pierwszą naprawą pojawiała się kontrolka akumulatora i STOP, 2) Po wszystkich naprawach pojawia się kontrolka STOP i komunikat o Błędzie Wtrysków.

Mechanik rozkłada ręce... Czy przyczyną może być elektryka? Dodam, że ostatnio zauważyłem sparciałe przewody, zostały profesjonalnie polutowane, ale licho wie gdzie jeszcze trzeba coś wymienić.

Komputer nie wykazuje błędów.

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.1 Użytkownicy zobowiązani są do umieszczania swoich tematów w odpowiednich działach... - przeniosłem mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zostały stwierdzone opiłki metalu w paliwie, to aby naprawa miała sens należy wymienić/zregenerować;

  - wtryskiwacze,

  - pompę wtryskową,

  - zbiornik paliwa ; wymiana na zbiornik używany po benzynie,

  - rampę / szynę ; bardzo trudno jest oczyścić z opiłków, dlatego tylko zakup nowej,

 - przewody zasilające.

Sama wymiana wtryskiwaczy czy pompy wtryskowej tylko zaradzi na jakiś czas,

Mechanicy muszą być fachmanami z branży reno, znający ten problem, inni tylko nabiją kasę bez rezultatu końcowego,

Proponuje przejść z tematem do ; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 , 

Twoje auto musi mieć o ok.200.000 km więcej niż na liczniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

auto mam od nowości od 2005 roku i licznik się zgadza 

 

Oddałem do mechanika na wymianę elektrozaworu, jeśli problem się powtórzy to w następnej kolejności chyba wtryskiwacze, ale takie zgadywanie mnie dużo kosztuje.

Edytowane przez ziben69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, ziben69 napisał:

auto mam od nowości od 2005 roku i licznik się zgadza 

 

Auto masz od 2005 r i nie zainteresowałeś się tematyką związaną z megan 1,5 dci???

To prawdopodobnie tankujesz syfiaste paliwo.

Jeżeli masz na 100 % stwierdzone opiłki metalu w paliwie to nic nie wskórasz doraźnymi działaniami.

Musi być działanie kompleksowe. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówi Pan, że trzeba kompleksowo to chyba lepiej się opłaci kupić nowe auto. Dam jeszcze jedna szansę tej Megane.

Ale dodam tez, że od jakiegoś roku zauwazylem, że przewody parcieja, może to być przyczyną. Już kilka razy były w różnych miejscach lutowane.

 

Orientuje się Pan może ile wymiana całej wiązki (całe auto) może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ziben69 napisał:

Jeśli mówi Pan, że trzeba kompleksowo to chyba lepiej się opłaci kupić nowe auto.

Przestudiuj zalecany temat ze zrozumieniem, nie po łepkach,

Jeżeli nadwozie jest OK to można mieć kilka możliwości;

 -  tak jak kolega marek789 -  zamienił cały układ napędowy z 1,9 dci/120 KM ,

-  zamienić silnik na 1,5 dci > 100 KM z inną pompą wtryskową,

-  lub naprawić układ zasilania paliwa w obecnym składzie,

31 minut temu, ziben69 napisał:

od jakiegoś roku zauwazylem, że przewody parcieja, może to być przyczyną. Już kilka razy były w różnych miejscach lutowane.

Odnośnie obecności opiłków metalowych w paliwie to nie ma to nic do rzeczy,

Należy stosować ;

 - markowe paliwo,

 - markowe filtry oleju, paliwa; mann, knecht, purflux,

 - nie dopuszczać do pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 - stosować markowy olej 5W40 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!