Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacinajacy się egr po depnięciu puszcza?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Sprawa  wyskoczyła  dawno a wszystko zaczęło się pękniętej rurki dolotu. Podczas jazdy  zrobiła sie dziurka, auto straciło moc i pojawiła się czarna chmura.  W nocy na stacji dostępnymi metodami  załatałem rurkę i wszystko wróciło do normy.  Jakiś czas temu  rurka się już tak rozleciała, że musiałem wymienić na nową. 

Ku mojemu zdziwieniu auto straciło moc  a  i na dodatek zaczęło niemiłosiernie kopcić tak jak przy powszedniej nieszczelności.  Zdziwiony całą sytuacją posprawdzałem wtyczki, przedzwoniłem kable ale nic nie znalazłem więc zabrałem się  za egr.   Po  wymontowaniu szok...  Patrząc od strony dolotu prześwit ok 1grosz a sam egr zalepiony prawie do pełna.  

Wyczyszczony egr zamontowałem przy okazji sprawdzając czy wszystkie rurki od podciśnień są drożne.

Auto nie chciało  zapalić  ale po kilku próbach  silnik się uruchomił a za autem pojawił się dywan z sadzy.  Dałem mu się nagrzać i po kilku  depnieciach na wyższe obroty wszystko wróciło do normy.

Po  jakimś tygodniu i ok 50km  znowu się zamulił ale dostał obrotów i popuścił. W ciągu miesiąca  zamulanie zaczęło się powtarzać, aż w końcu  zapychał się co chwila.  

Autem jeździmy sporadycznie ma teraz 200k  wcześniej  jeździło trasy a  teraz  od kilku tysięcy tylko dzieci do przedszkola i zakupy.

 

Czyszczenie przepływomierza nie pomogło. Odłączyłem przepływkę i auto śmiga w trybie serwisowym. Żona nie zauważyła nawet różnicy ;D  bo jeździ dość geriatrycznie.  Zapewne taki styl jazdy doprowadził  do tej sytuacji bo od nowości autko bardzo rzadko miało szansę posmakować ciężkiej nogi.

 

Mając chwilę czasu podłączyłem ddt2000  2600 i dograłem bazę polecaną na forum i oto co mi wyskoczyło                    

 (oczywiście przy podpiętej przepływce) 

 

DTC   1014, specific fault 05, status 197    

DTC   1014, standart fault 0A, status 57

DTC   1006, standart fault 0A, status 57

DTC   1002, standart fault 0C, status 76

Niestety z programem  idzie mi kiepsko bo jest łamano angielsko/francuski a listy kodów które udało się wygoglować nie mają takich błędów.

Próbowałem  szukać wartości  odczytanej z przepływomierza   ale  na francuski  jestem bezradny.

 

Jakieś sugestie oprócz : jedź na clipa?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Posty nabijasz?  Bo  Twoja  podpowiedź nic nie wnosi... 

 

Zaślepiłem egr. dalej się dławi  ale już nie dymi.   Zrobię więcej kilometrów  napiszę jakie efekty. 

 

Udało mi się załatwić używanego clipa..   w weekend jak będzie czas się pobawię o ile zadziała . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2019 o 14:57, Blantozaur napisał:

Odłączyłem przepływkę i auto śmiga w trybie serwisowym

1/Przepływomierz mało kiedy generuje błąd na clipie a potrafi porządnie przymulić silnik,

     - jeżeli to przepływomierz, to auto powinno zacząć przyśpieszać prawidłowo po jego odłączeniu,

2/ Uszkodzony / zanieczyszczony przepływomierz to silnik ;

    - będzie mułowaty ,

    - może palić jak smok,

   - opornie wchodzi na obroty i ogólnie nie chce się rozpędzać,

3/ Istotne jest aby napięcie na przepływomierzu zmieniało się liniowo wraz ze zmiana położenia przepustnicy,

4/ W pierwszej kolejności kontrola ;

    - filtr powietrza ,

    - filtr paliwa ,

    - szczelność układu paliwowego,

    - przeczyszczenie czujnika doładowania oraz szczelność jego montażu,

    - czujników przy pedale hamulca,

   -  wymiana - to tylko na oryginał - może być używany,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Przepływomierz mało kiedy generuje błąd na clipie a potrafi porządnie przymulić silnik,

Coś jest na rzeczy. U nas akurat sytuacja odwrotna. W sceniku córki 1.9 DCi 120KM, na clipie pokazuje mi błąd ciągły przepływomierza (można skasować na unieruchomionym silniku, po uruchomieniu natychmiast wraca), a auto śmiga jak szalone, przyspieszenie ok, spalanie w normie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Laros napisał:

W sceniku córki 1.9 DCi 120 KM, na clipie pokazuje mi błąd ciągły przepływomierza

Jaki kod błędu? Jakie sugestie clipa?

Przepływomierz przekazuje do komputera wtrysku ;

  - temperaturę powietrza zassanego przez silnik,

  - masę powietrza zassanego przez silnik, potrzebną do obliczenia dawki paliwa,

Sprawna przepływka ( nowa ) w Lagunie 1.9 dci - 120 Ps - F9Q 750/751;

  - na wolnych obrotach ;  35 - 45  kg/h, zależnie od położenia egr-u,

  - przy ok 4 tys ( dynamiczne przyspieszanie ) - 350 - 400 kg/h,

W dci wartości z przepływomierza mają wpływ na pracę ;

  - egr-a ,( do przeczyszczenia ),

  - czujnika ciśnienia paliwa,

  - regulatora ciśnienia paliwa,

  - elektrozaworu turbiny.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Clipem nie zdążyłem się nacieszyć- musiałem oddać.  Za to na szrocie  wyczaiłem  dawcę   jeszcze w 1 kawałku więc  będę  miał  na części.

Po zrobieniu listy okazało sie, że przez te wszystkie lata sporo drobiazgów z auta ubyło. 

Dobiorę mu się do ..   w weekend  i na pewno się pochwale jakie wyniki.

------------

Po podmianie  przepływomierza auto wyraźnie się ożywiło. Występowały jednak dalej problemy z kopceniem.Podmieniłem egr  też przycina ale sporadycznie(może też na wykończeniu).  Po odłączeniu  egr auto Jeździ normalnie nieznacznie kopci na wyższych obrotach i już nie wyświetla się ekg.  Wcześniej  po odłączeniu egr  z miejsca ruszyć się nie dało. 

 

 

Edytowane przez Blantozaur
nowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!