Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana płynu układu sprzęgła


colnet

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wymienić ten płyn ponieważ w wyniku upływu czasu i przerobu bakteryjnego tego płynu -

płyn "zgazował" i mam trudności w włączaniem/wyłączaniem biegów - muszę kilka razy pompować

zanim wrzucę bieg. Wycieku nigdzie nie ma, nie ma też ubytku płynu w zbiorniczku - w tym wypadku

wspólnego dla układu sprzęgła i hamulcowego. Przypuszczalnie z wymianą sobie poradzę - ale póki

co to nie wiem gdzie w tym "łatwym dostępie" do wszystkiego - gdzie jest siłownik wysprzęglika

sprzęgła i takie jest moje pytanie. Silnik 1.6 benz.  Renault Megane II ph II 2008 skrzynia 5 biegowa.+ wsteczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Przerabiałem ten temat, też musiałem kilka razy nadusić pedał sprzęgła. Sądziłem że wymiana płynu pomoże hmm chwilę pomogło ale problem powracał. Postanowiłem wymienić pompę sprzęgła, inwestycja 89 zł i jedno popołudnie po pracy. Musiałem zdemontować:

Akumulator

Podstawę akumulatora

I teraz po kolei demontujemy dwie odnogi rury filtra powietrza, wyjmujemy główną rurę filtra powietrza, na koniec obudowę filtra powietrza. Mamy wówczas dostęp do pompy. Odpinamy pompę wewnątrz od pedału, wcześniej za pomocą sprężonego powietrza ( bardzo niskie ciśnienie ) wypychamy płyn przez już wcześniej założony wężyk na odpowietrznik wysprzeglika. Pamiętamy aby zwolnić pierwszą spinkę od skrzyni czyli podnosimy maksymalnie do góry, przytrzymując wysprzęglik wysuwamy przewód zasilający wysprzęglik. Kolejny etap po opróżnieniu pompy, odpinamy spinkę mocująca na zbiorniku płynu hamulcowego, wysuwamy spinkę na pompie blokująca przewód idący do wysprzęglika i okręcamy pompę w lewo. Pompa się luzuje, wyjmujemy i montujemy nową w odwrotnej kolejności. Lejemy płyn. Delikatnie ciśnienie podajemy do zbiorniczka do chwili aż przestaną pojawiać się pęcherzyki. Wpychamy przewód zasilający do wysprzęglika Uwaga trzymając wąskimi szczypcami końcówkę wysprzęglika. Naciskamy kilkanaście razy pedał sprzęgła i ponownie luzujemy przewód zasilający, sprawdzamy czy nie pojawiają się pęcherzyki. Na noc auto można zaparkować tyłem na wzniesieniu, resztę ewentualnie miękkiego pedału lub znikomych ilości pęcherzyków powietrza, pozbędziemy się grawitacyjnie. Działa już nie muszę się martwić przepuszczająca pompą sprzęgła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Cytat

     

    Dziękuję  za odpowiedź. Domyślam się że skoro wymiana płynu nie pomogła i pompa dalej przepuszczała to musiała brać powietrze i  płyn  wciekałby to kabiny lub chociaż musiała być "spocona" na tyle - od strony grodzi czołowej - bo jak inaczej wytłumaczyć przepuszczanie pompy ?  Co do miejsca zamocowania pompy to nie jestem pewien czy będzie w tym samym miejscu bo mam lewostronny samochód. Ratował by mnie chociaż opis gdzie jest siłownik wysprzęglika że o fotce nie wspomnę - wtedy po przewodzie hydraulicznym doszedł bym gdzie jest ta pompa.

 

Dnia 16.06.2019 o 23:45, HROM napisał:

Witam.

Przerabiałem ten temat, też musiałem kilka razy nadusić pedał sprzęgła.

[..]

 

Dzięki za odpowiedź, ale dopiero teraz się biorę za wymianę tego płynu. Do tej pory szło jako tako, a tak w ogóle to w ciepłej porze roku jest wszystko OK i nie muszę kilkakrotnie wciskać sprzęgła, aktywność bakteryjna powodująca gazowanie w płynie hamulcowym wzmaga się w zimnej porze roku i ta ostatnia była trudna do przejeżdzenia. Chciałbym wymienić najpierw płyn hamulcowy i nie za bardzo zrozumiałem po co stawiasz samochód "tyłem do góry" ?. Żeby wypuścić płyn hamulcowy z pompy ?
To jedna sprawa. Druga to jest jak się pozbyć starego płynu z siłownika sprzęgła - tam na dole ? Jak rozpiąć ten plastikowy łącznik do którego fotki link tu zamieszczam - czy wystarczy odpiąć te druciane spinki ?  Link do fotografii: Foto  .
Boję się robót z plastikami bo po prostu pękają podczas napraw. Czy płyn wypłynie, czy też trzeba by wykorzystać grawitację, ale tym razem trzeba by postawić auto w poprzek wzniesienia bo tak jest ustawiony ten dopływ do siłownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!