Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana płynu układu sprzęgła


colnet

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wymienić ten płyn ponieważ w wyniku upływu czasu i przerobu bakteryjnego tego płynu -

płyn "zgazował" i mam trudności w włączaniem/wyłączaniem biegów - muszę kilka razy pompować

zanim wrzucę bieg. Wycieku nigdzie nie ma, nie ma też ubytku płynu w zbiorniczku - w tym wypadku

wspólnego dla układu sprzęgła i hamulcowego. Przypuszczalnie z wymianą sobie poradzę - ale póki

co to nie wiem gdzie w tym "łatwym dostępie" do wszystkiego - gdzie jest siłownik wysprzęglika

sprzęgła i takie jest moje pytanie. Silnik 1.6 benz.  Renault Megane II ph II 2008 skrzynia 5 biegowa.+ wsteczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Przerabiałem ten temat, też musiałem kilka razy nadusić pedał sprzęgła. Sądziłem że wymiana płynu pomoże hmm chwilę pomogło ale problem powracał. Postanowiłem wymienić pompę sprzęgła, inwestycja 89 zł i jedno popołudnie po pracy. Musiałem zdemontować:

Akumulator

Podstawę akumulatora

I teraz po kolei demontujemy dwie odnogi rury filtra powietrza, wyjmujemy główną rurę filtra powietrza, na koniec obudowę filtra powietrza. Mamy wówczas dostęp do pompy. Odpinamy pompę wewnątrz od pedału, wcześniej za pomocą sprężonego powietrza ( bardzo niskie ciśnienie ) wypychamy płyn przez już wcześniej założony wężyk na odpowietrznik wysprzeglika. Pamiętamy aby zwolnić pierwszą spinkę od skrzyni czyli podnosimy maksymalnie do góry, przytrzymując wysprzęglik wysuwamy przewód zasilający wysprzęglik. Kolejny etap po opróżnieniu pompy, odpinamy spinkę mocująca na zbiorniku płynu hamulcowego, wysuwamy spinkę na pompie blokująca przewód idący do wysprzęglika i okręcamy pompę w lewo. Pompa się luzuje, wyjmujemy i montujemy nową w odwrotnej kolejności. Lejemy płyn. Delikatnie ciśnienie podajemy do zbiorniczka do chwili aż przestaną pojawiać się pęcherzyki. Wpychamy przewód zasilający do wysprzęglika Uwaga trzymając wąskimi szczypcami końcówkę wysprzęglika. Naciskamy kilkanaście razy pedał sprzęgła i ponownie luzujemy przewód zasilający, sprawdzamy czy nie pojawiają się pęcherzyki. Na noc auto można zaparkować tyłem na wzniesieniu, resztę ewentualnie miękkiego pedału lub znikomych ilości pęcherzyków powietrza, pozbędziemy się grawitacyjnie. Działa już nie muszę się martwić przepuszczająca pompą sprzęgła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Cytat

     

    Dziękuję  za odpowiedź. Domyślam się że skoro wymiana płynu nie pomogła i pompa dalej przepuszczała to musiała brać powietrze i  płyn  wciekałby to kabiny lub chociaż musiała być "spocona" na tyle - od strony grodzi czołowej - bo jak inaczej wytłumaczyć przepuszczanie pompy ?  Co do miejsca zamocowania pompy to nie jestem pewien czy będzie w tym samym miejscu bo mam lewostronny samochód. Ratował by mnie chociaż opis gdzie jest siłownik wysprzęglika że o fotce nie wspomnę - wtedy po przewodzie hydraulicznym doszedł bym gdzie jest ta pompa.

 

Dnia 16.06.2019 o 23:45, HROM napisał:

Witam.

Przerabiałem ten temat, też musiałem kilka razy nadusić pedał sprzęgła.

[..]

 

Dzięki za odpowiedź, ale dopiero teraz się biorę za wymianę tego płynu. Do tej pory szło jako tako, a tak w ogóle to w ciepłej porze roku jest wszystko OK i nie muszę kilkakrotnie wciskać sprzęgła, aktywność bakteryjna powodująca gazowanie w płynie hamulcowym wzmaga się w zimnej porze roku i ta ostatnia była trudna do przejeżdzenia. Chciałbym wymienić najpierw płyn hamulcowy i nie za bardzo zrozumiałem po co stawiasz samochód "tyłem do góry" ?. Żeby wypuścić płyn hamulcowy z pompy ?
To jedna sprawa. Druga to jest jak się pozbyć starego płynu z siłownika sprzęgła - tam na dole ? Jak rozpiąć ten plastikowy łącznik do którego fotki link tu zamieszczam - czy wystarczy odpiąć te druciane spinki ?  Link do fotografii: Foto  .
Boję się robót z plastikami bo po prostu pękają podczas napraw. Czy płyn wypłynie, czy też trzeba by wykorzystać grawitację, ale tym razem trzeba by postawić auto w poprzek wzniesienia bo tak jest ustawiony ten dopływ do siłownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!