Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pokrywy zaworów.


thedvl

Rekomendowane odpowiedzi

W warsztacie samochodowym zostało oderwane ucho do wieszania silnika wraz z kawałkiem pokrywy zaworów ( to przy zaślepce wałka, głowica cała ) . Czy w Waszej ocenie dopuszczalnym sposobem naprawy jest klejenie tego np. płynnym metalem czy w grę wchodzi tylko wymiana pokrywy? Jeśli wymiana to czy zgodnie z tym co znalazłem ( w ASO ) w grę wchodzi tylko wymiana razem z głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi ci o ucho do podwieszania silnika z prawej strony. Jest ono przykręcone do głowicy i do pokrywy zaworów (po jednej śrubce). Które mocowanie jest uszkodzone? Tylko w pokrywie? Naprawa to może spawanie (musi się wypowiedzieć fachowiec). Klejenie raczej bez sensu. Szczerze to nie jest ono za bardzo potrzebne. Natomiast dostanie w dobrym stanie głowicy (czy też pokrywy) do F4R (pewnie masz typ 770 ale możesz szukać też 771) to już prawie cud (w dobrym stanie tzn. bez wytartych podporów wałków rozrządu). Najczęściej trzeba kupić cały silnik i albo go wymienić albo zamontować tylko głowicę.

Jeżeli to zepsuli w warsztacie to jak oni to mają zrobić to wpadli w niezłe koszty i jak się zorientują to będą kombinować po taniości. Oby tylko Ci nie wcisnęli jakiejś beznadziejnej głowicy - sprawdź przed montażem. Ja na twoim miejscu nie mocował bym tego ucha i tak zostawił. Nie ruszał integralności silnika, ale zażądał zadośćuczynienia od mechaników i szczerze nawet 1000zł może dla nich być okazją (samej głowicy w dobrym stanie za mniejsza kwotę to nie dostaniesz).

25 minut temu, thedvl napisał:

w grę wchodzi tylko wymiana razem z głowicą?

Tak w ASO głowica jest razem z pokrywą (chodzi o pasowanie otworów wałka).  Nie zaleca się wymiany samej pokrywy, ponieważ pasowanie podpór wałka rozrządu może do siebie nie pasować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tobie zauważyłem błąd w profilu. Silnik to niestety marne 1.6 K4M 760 ;)

Uszkodził warsztat , przy okazji wymiany skrzyni.

Na ten moment pokrywa jest sklejona, ustał wyciek oleju ale oczywiście sprawy tak nie zostawię.

Nowa głowica z pokrywą (i resztą?) to koszt 'tylko' 5600...

 

Edytowane przez thedvl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym silniku to dostępność części jest o wiele większa więc i ceny niższe. Co do nowej będzie ciężko wywalczyć, ale używana (koniecznie po planowaniu, zrobieniu zaworów i sprawdzeniu podpór wałków) jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!