Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje ciepłego silnika 800 - 1500 rpm


el_hak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Po wymianie rozrządu w Megane I ph II 1.6 z LPG STAG pojawił się problem ze znacznymi wibracjami silnika na niskich obrotach - przenoszą się one na całą budę i lewarek zmiany biegów. Silnik na zimnym pracuje poprawnie w całym zakresie obrotów, podobnie na ciepłym powyżej 1500 - 2000 obrotów - jazda nie odbiega od tego co była, wyżej silnik pracuje tak, że można postawić talerz z zupą i się nie wyleje.

Poduszki silnika sprawne.

Silnik nie gaśnie po odpięciu 2 i 3 cewki. Zarówno na LPG jak i benzynie. Cewki DENSO, przy przekładce cewek zachowanie jest identyczne w dowolnej konfiguracji, silnik zawsze gaśnie na 1 i 4, nie gaśnie na 2 i 3. Założone nowe świece BRISK do lpg , wymiana nie zmieniła sytuacji.

Wibracje są nieco mniejsze na benzynie niż LPG, ale wciąż odbiegające od normy. Przy wyłączaniu LPG następuje charakterystyczny spadek obrotów do 400-500 z przykaszlnięciem, ale nie gaśnie.

Mechanik wymieniający rozrząd polecił regulację instalacji twierdząc, że prawdopodobnie podawana jest mieszanka benz + lpg, ale mam wątpliwości czy to jest zasadne skoro i tak wibruje na samej benzynie. Przy odpiętym elektrozaworze LPG nic się nie zmienia, wypalany jest gaz z przewodów i nie ma poprawy. Zmierzył też kompresję na cylindrach i podobno jest w normie.

Widziałem tematy o wibracjach na forum, ale zagadkowe są dla mnie te środkowe cewki. Przechodziłem już problem wahań obrotów przy lewym powietrzu na przepustnicy i objawy były inne. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest coś co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy regulacja LPG może cokolwiek zmienić?

 

Edycja: Zapomniałem dodać, że nie ma błędów na CLIPie

Edytowane przez el_hak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, el_hak napisał:

Mechanik wymieniający rozrząd polecił regulację instalacji twierdząc, że prawdopodobnie podawana jest mieszanka benz + lpg, ale mam wątpliwości czy to jest zasadne skoro i tak wibruje na samej benzynie.

Przy odpiętym elektrozaworze LPG nic się nie zmienia, wypalany jest gaz z przewodów i nie ma poprawy.

Zakręć gaz na butli i podaj efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zakręconej butli silnik chodzi bez zmian (znaczy źle).

Mam krótke filmiki z pracy silnika na LPG i przy zakręconej butli, ale ledwo cokolwiek widać, po konwersji do 10 MB tym bardziej.

Nie napisałem też wyżej, ale przy jeździe i zejściu z wyższych obrotów silnik schodzi na 400-500 rpm, dopiero po 1-2 sekundzie wchodzi na 750 rpm i w miarę je trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_hak napisał:

silnik zawsze gaśnie na 1 i 4, nie gaśnie na 2 i 3.

1/ Czy również jest tak przy zakręconym gazie na butli ?

2/ Do czasu usunięcia usterki jeździć tylko na benzynie,

4 godziny temu, el_hak napisał:

Po wymianie rozrządu w Megane I ph II 1.6 z LPG STAG,  pojawił się problem ze znacznymi wibracjami silnika na niskich obrotach - przenoszą się one na całą budę i lewarek zmiany biegów.

3/ Skontrolować prawidłowość ustawienia rozrządu ;

      -  podstawowy błąd w większości silników, ustawienie rozrządu koniecznie na blokadach,

      -  przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

      -  podciśnienie w układzie dolotowym na biegu jałowym, przy nagrzanym silniku  powinno wynosić 28 do 36 kPA,

      - wymienić filtr powietrza na nowy,

     -  świece i cewki muszą być suche i czyste,

4/ Przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi,

5/ Wymienić silnik krokowy na oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wytyczne. Wygląda to tak:

 

1/ Tak

2/ Auto na szczęście drugie w rodzinie, stoi pod drzewkiem. Jak jeździ to na PB

3/  -  rozrząd ustawiany na blokadach

      -  przeczyszczone styki, nie wyjmowałem jeszcze całego MAP'a - jakie tam powinny być oringi? Ogólnie mam wątpliwości czy jest szczelny, dosyć łatwo go obracać

       - czy da radę zmierzyć  podciśnienie w układzie dolotowym bez komputera?

       -  świece nowe, cewki czyste

4/ Przepustnica kompleksowo czyszczona ok. pół roku temu, założone nowe uszczelki

5/ Pracuje oryginał, wyczyszczony, wymieniony oring.

 

Czy jest jeszcze coś, oprócz świec, cewek, źle ustawionego rozrządu, co może powodować wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_hak napisał:

 

Czy jest jeszcze coś, oprócz świec, cewek, źle ustawionego rozrządu, co może powodować wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów?

Wypalony zawór, dziurawy tłok, słaba kompresja, pęknięty cylinder... takie tam drobnostki :F 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2019 o 22:16, Andrzej-2010 napisał:

      -  podciśnienie w układzie dolotowym na biegu jałowym, przy nagrzanym silniku  powinno wynosić 28 do 36 kPA,

 

I/Na wartość podciśnienia w kolektorze ssącym ma wpływ ;

   1/ nieszczelności połączeń w układzie dolotowym ;

          a/ złej jakości filtr  powietrza lub źle założony, zatkany  wlot do filtra, zbyt  mały przekrój dolotu,

          b/ zatkany przewód serwa, 

          c/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika  z  węglem aktywnym i do zbiornika paliwa,

          d/ przytkana odma olejowa ,

          e/ zły stan uszczelek pod kolektorem  ssącym ,

          f/ zanieczyszczona  przepustnica, uszkodzone uszczelki ,

          g/ nieszczelność montażu czujnika ciśnieniowego , 

          h/ nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

  2/ przestawiony  rozrząd,  

  3/ za małe luzy zaworowe,

  4/ przytkany katalizator,

13 godzin temu, el_hak napisał:

       - czy da radę zmierzyć  podciśnienie w układzie dolotowym bez komputera?

 

II/ Da radę zmierzyć, ale ;

       a/ diagnostyka na komputerze może dużo ułatwić w postawieniu prawidłowej diagnozy,

       b/ map sensor po przeczyszczeniu sprayem, można uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

13 godzin temu, el_hak napisał:

Czy jest jeszcze coś, oprócz świec, cewek, źle ustawionego rozrządu, co może powodować wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów?

III/ Po wyeliminowaniu świec i cewek jako sprawców wypadania zapłonów, pozostają ;

     1/ wtryski benzynowe - zamiana miejscami,

     2/ luzy zaworowe ; uszkodzone popychacze hydrauliczne ;

           a/ kumaty mechanik potrafi słuchowo,

           b/ lub za pomocą aparatury diagnostycznej ocenić prace popychaczy,

           c/ przez pomiar kompresji cylindrów,

Dnia 3.08.2019 o 16:35, el_hak napisał:

Po wymianie rozrządu w Megane I ph II 1.6 z LPG STAG pojawił się problem ze znacznymi wibracjami silnika na niskich obrotach

IV/ Należałoby ocenić pracę koła pasowego wału korbowego z amortyzatorem gumowym;

       - producent przewiduje jego wymianę po ok; 120.000 km przebiegu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam z innej beczki - czy zbyt niskie napięcie alternatora (13.7V - 13.8V) może przyczyniać się do problemu? Zdaję sobie sprawę, że na pewno nie jest neutralne dla pracy silnika, ale czy może to być istotne z punktu widzenia objawów?

Edytowane przez el_hak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, el_hak napisał:

czy zbyt niskie napięcie alternatora (13.7 V - 13.8 V ) może przyczyniać się do problemu?

Prawidłowe napięcie dla biegu jałowego nagrzanego silnika to ; 13,80 V - 14,00 V,

Napięcie alternatora masz prawidłowe,

Zaburzenia w obrotach biegu jałowego może powodować ;

  -  nie oryginalny alternator,

 -   nie oryginalny regulator napięcia, niewłaściwie dobrany do alternatora,

Na niewłaściwy poziom obrotów biegu jałowego wpływ ma ;

   - wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, ( patrz uwagi powyżej ),

   - jakie masz obroty biegu jałowego na ciepłym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!