Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda na swiatłach


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie prosze o podpowiedź jakieś mądre elektryczne głowy ponieważ sam nie jestem celerem w tej materii otóż: w każdym aucie jaki miałem montowałem sobie przekaźnik świateł mijania (aby polepszyć napięcie końcowe i ich wydajność). Temat jest w tym że po wiadomej ustawie sygnał na niego wrzuciłbym tak aby zapalały sie "spod kluczyka" i 1 pytanie skąd go podać ? Spod stacyjki? Czy może wystarczy spod jakiegoś czujnika (bliżej w komorze) ale czy czujnik wytrzyma.

Po testach (sygnał + z akumulatora) pieknie działało tzn swieciły mijania, bez deski ale za to na desce tylko kontrolka swiateł i o to mi chodziło, ale zgodnie z przepisem i tył powinien świecić i teraz temat mnie przerasta, 2: gdzie sie wpiąć aby i tył świecił ale deska nadal nie? Czy ten jeden przekaźnik odsłuży przód i tył? Czy może ten sam sygnał wziąć co podaje na przód i też tył przez przekaźnik podłączyć? A może po prostu zostawić jak jest (najprościej) i jeździć na samym przodzie ? ..... do pierwszego mandatu :mrgreen: dziękuje za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nie polepsza napięcia, ani wydajności- no chyba, że masz uszkodzoną instalację.

Z tym mandatem to dobre i nie będę komentował.

Najprościej to podpiąć światła (cewka przekaźnika od świateł) na tzw. plus po przekręceniu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nie polepsza napięcia, ani wydajności- no chyba, że masz uszkodzoną instalację.

 

sam w sobie nie polepsza ale prąd z AQ ma krótsządrogę dotarcia do końca (żarówki) stad mniejsze straty. W tym nawet nie mierzyłem ile mam przed założeniem przekaźnika ale w każdym poprzednim (auta 10cio letnie) miałem nawet do 0,5V mniej co w połączeniu ze starymi odłyśnikami dawały wręcz zółte światło zamiast białego. Po podłączeniu przekaźnika (z zasady jak najbliżej świateł) w nocy przed autem nastawał dzień. Strata 0,3-0,5V dla żarnika to bardzo dużo.

 

Gdzie moge odszukać schematu instalki elektr dla ScenicaI 99, 1,6 16V ? Dziękuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W reni nie ma przekaźników ???

 

Hm myślałem, że tylko we fiatach nie było. Jak miałem uno ('94) to napięcie na stykach żarówki było chyba o 2V niższe niż na akumulatorze. Po założeniu przekaźników wyraźnie wzrosła wydajność świateł a różnica napięcia AQ - światła wynosiła może 0,1 V

W uno bardzo często z powodu braku przekaźników padały wyłączniki zespolone w kierownicy, bo cały prąd na światła szedł przez ich styki.

Oczywiście były nienaprawialne i trza było całość wymieniać za kilka stów. Przekaźniki powodowały, że przez przełącznik szedł niewielki prąd, nie obciążając go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, ale Vivaldiemu, chodzi o to, że na metrze, czy dwóch kabla traci jakieś napięcia (0,5V). Zgodnie z zasadami elektrotechniki, wystarczy mieć odpowiednie kable i mogą być wtedy dłuższe (przekrój, użyty nośnik).

No chyba, że ma się jeszcze instalację aluminiową ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z zasadami elektrotechniki, wystarczy mieć odpowiednie kable i mogą być wtedy dłuższe (przekrój, użyty nośnik)

Nie na metrze ale oryginalne instalacje mają dość duże straty (przez przełącznik na desce) to raz. Dwa że o ile masz w miare nowe odbłyśniki to jako tako to to świeci ale z biegiem lat i przy marnawej jakości Valeo jest żółto przed autem. A trzy to że przez przekaźnik oszczędzasz przełącznik. Mam przekaźnik bo jest rzeczywiście przez niego lepsze oświetlenie i samopoczucie że całość prądu wędruje od razu na lampki karbitowe a nie najpier do wew auta a potem na przód (to już nie jest metr kabla). Zapal światła, włącz swoje zasady elektrotechniki i pomierz wartości (najlepiej w 10cio letnim aucie) a potem sie wypowiadaj. Zapraszam do mnie na nocną jazde. Zobaczysz co można wyciągnąć ze zwykłych żarówek 55W, zgodnych z homologacją.

 

[ Dodano: 2007-02-27, 23:00 ]

Poczytaj sobie w tym miejscu była też o tym mowa.

dziękuje za podpowiedź. Mało konstruktywnych rzeczy. Nie chce kupować instalki za kilkadziesiat lub kilkaset złotych. Chce to zrobić sam tym bardziej że pół roboty (przekaźniki) już jeździ w aucie, trzeba tylko sterowanie pozmieniać.

 

[ Dodano: 2007-02-27, 23:01 ]

W reni nie ma przekaźników ???

Koooollleeeego, przekaźniki to może w Mercedesach znajdziesz a i nie koniecznie. Renia pod tym względem jak Fiat czy VW......oszczedności. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy padają nie wiem. To moja pierwsza Renówka i do tego nie umordowana w pięknym stanie. Zakładałem przekaźnik aby polepszyć światłą a nie ratować włącznik. Na pewno nie zaszkodzi. Tak czy inaczej nie wróże świetlistej przyszłości przy kręceniu nim kilka do kilkadziesiąt razy dziennie po wejściu przepisu w życie tym bardziej że mi to przeszkadzało już w samych okresach zimowych. Przód już na przekaźniku jest , kwestia podania sygnału spod stacyjki, tył lada chwila też buduje tak samo na przekaźniku z sygnałem "spod stacyjki" jeszcze tylko kwestia opóźniacza o 2-3 sekundy (ale nie koniecznie) i będzie OK. Koszt rozbudowy o przekaźnik jest groszowy + troche chęci. Nawet nie chce pytać ile manetki i to w używce kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze zapodał manula i jakieś fotki to wogóle gites by było :-)

 

Tutaj manual , czytając być może Cie przerazi ale głównie chodzi o opanowanie który pin przekaźnika za co odpowiada a zasada jest taka że tniesz + do żarówki i robisz z niego sterowanie czyli impuls dla przekaźnika a z przekaźnika wychodzi zasilanie które dajesz na zarówke czyli resztke z kikutka który został przy żarówce wcześniej ucięty. To tak z grubsza. Bez strachu , troszke samozaparcia a w przypadku niepowodzenia każdy elektryk za 20zł poprawi podłącz po tobie. Z prądu mało co rozumiem ale tylko za pierwszym razem trzesły mi się ręce :mrgreen: , powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada ta sama co w podpowiedzi. Tniesz te same kable a bawisz sie w obrębie jednej z lamp przednich. To nie zależy od marki auta. Plus z AQ, sygnał z okolic lampy po przecięciu, zasilanie na resztke po przecięciu i to wszystko. Nic nie dłubiesz wew w kabinie lub bezpiecznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!