Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka II nie odpala


juice21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio moja meganka ma problemy z akumulatorem. Kupiłam nowy (bosh), wymieniłam i pojeździła jeden dzień, a na następny znowu aku rozładowane. Wydaje mi się, że gdzieś na lewo pobierany jest prąd, ale nie mam pomysłu skąd. Ktoś miał podobnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, juice21 napisał:

x

To należy zmierzyć na zaciskach akumulatora w trakcie pracy na postoju.

Jeśli jest coś co drenuje akumulator, to musi być związane z zamkami; oświetleniem wewnętrznym lub związane z jakąś modyfikacją instalacji w samochodzie.

Zamki w drzwiach pracują prawidłowo? Nie masz na wyświetlaczu  jakiegoś komunikatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jabrze napisał:

To należy zmierzyć na zaciskach akumulatora w trakcie pracy na postoju.

Jeśli jest coś co drenuje akumulator, to musi być związane z zamkami; oświetleniem wewnętrznym lub związane z jakąś modyfikacją instalacji w samochodzie.

Zamki w drzwiach pracują prawidłowo? Nie masz na wyświetlaczu  jakiegoś komunikatu?

Tak właśnie sprawdzaliśmy. Jutro po ponownym naładowaniu akumulatora chcę zamknąć auto od środka, aby sprawdzić czy zamki nie biorą. Dodam, ze auto posiada HF-kę, więc to może tam coś pobiera. Gdy aku jest naładowany zamki działają bez zarzutu, a co do wyświetlacza to nie ma tam żadnego komunikatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Nieważne, czy jest HF. UCH wyłącza (usypia) system w tym samym czasie.

O świetlenie w kabinie to żarówki, czy led?

W kabinie są żarówki, a na zewnątrz, jeśli to ma znaczenie, ksenony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, juice21 napisał:

x

Naładuj akumulator i po podłączeniu zmierz napięcie na jego zaciskach. Masz S4 lub S5. Prawidłowe napięcie na naładowanym (nowym) akumulatorze podczas pracy silnika powinno wynosić 13,76-13,9V. Podejrzewam źle zrobioną zeszłoroczną naprawę alternatora., który mógł spowodować tą wymianę akumulatora.

Radio masz ori, czy po zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Naładuj akumulator i po podłączeniu zmierz napięcie na jego zaciskach. Masz S4 lub S5. Prawidłowe napięcie na naładowanym (nowym) akumulatorze podczas pracy silnika powinno wynosić 13,76-13,9V. Podejrzewam źle zrobioną zeszłoroczną naprawę alternatora., który mógł spowodować tą wymianę akumulatora.

Radio masz ori, czy po zmianie?

"Masz S4 lub S5." mógłbyś mi to wyjaśnić, gdyż nie za bardzo rozumiem? Radio jest oryginalne. Alternator to jedyny trop, który podejrzewasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, juice21 napisał:

x

S4 - generacja akumulatora Boscha. Bardzo często są źle dobrane regulatory napięcia przy regeneracji alternatora. Możliwe, że tak jest u Ciebie. Samochód nie sygnalizuje jeśli napięcie wytworzone jest powyżej 13V, ale nie może być niższe od wskazanego, bo wtedy występuje jego  rozładowywanie tym bardziej nie zauważalne przy palnikach ksenonowych, które mają w zasilaniu przetwornice napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jabrze napisał:

S4 - generacja akumulatora Boscha. Bardzo często są źle dobrane regulatory napięcia przy regeneracji alternatora. Możliwe, że tak jest u Ciebie. Samochód nie sygnalizuje jeśli napięcie wytworzone jest powyżej 13V, ale nie może być niższe od wskazanego, bo wtedy występuje jego  rozładowywanie tym bardziej nie zauważalne przy palnikach ksenonowych, które mają w zasilaniu przetwornice napięcia.

Rozumiem, będę musiała to sprawdzić. A i przypomniało mi się jeszcze, że mam uszkodzoną blokadę kierownicy, a żaden błąd mi nie wyskakuje. Może ta informacja się przyda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, juice21 napisał:

x

Masz tylko brak blokady mechanicznej, ale elektronika pracuje prawidłowo. Ogólnie Megane nie mają problemów "ze złodziejem prądu" ale są wyjątki. Do tego dojdziemy później  jak to sprawdzić i co jest za to odpowiedzialne. Może być tak, że akumulator jest uszkodzony. Oczywiście klemy na nim muszą być czyste i mocno przykręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!