Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co wymienić 1,6 SCE ,żeby było oszczędnie DCI,TCE..a może hybryda


TOJO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam krótko i na temat !!! zmiany w pracy spowodowały że moją Megane poruszam się w zasadzie 90 % w mieście i to mieście non stop zakorkowanym ,dojazd rano 14 km zajmuje 30-40min to samo po południu,zakupy ,jakieś krótkie dodatkowe kursy itp, też przeważnie w korkach ,niestety spalanie wzrosło i średnia wychodzi bez klimy ,w trybie eco, 9,5 /100 , jeżdżę w miarę normalnie ,raz jak dziadek a raz trochę depnę zależy do warunków itd. Zaznaczam że na autko raczej nie mam co narzekać i jestem w miarę zadowolony po 50tyś , natomiast od jakiegoś czasu denerwuję mnie to że miesięcznie wydaje po 750-850 zł przy naprawdę małych przebiegach rzędu 1500-1700km/miesięcznie, stąd pytanie ....warto wymienić na jakiś mały TCE ,a może Hybryda ...Diesel w moim przypadku to chyba nie ma sensu a może zupełnie odjechać i brać Megane III+ LPG .

 

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TOJO napisał:

denerwuję mnie to, że miesięcznie wydaje po 750-850 zł, przy naprawdę małych przebiegach rzędu 1500-1700 km/miesięcznie,

stąd pytanie ....warto wymienić na jakiś mały TCE , a może Hybryda, 

...Diesel w moim przypadku to chyba nie ma sensu a może zupełnie odjechać i brać Megane III+ LPG .

Jesteś zadowolony z silnika, więc warto rozważyć instalację LPG;

A/ Silnik 1.6 SCe/ H4M ( HR16DE - wg. Nissana ) jest na rynku od 11.2015 r;

     - to bliźniacza konstrukcja silnika M4R (2.0) i H4JT ( 1.4TCe ),

B/ Wtrysk jest pośredni,

C/ Najważniejsze, to ;

      1/ silnik przed montażem LPG musi być w idealnym stanie,

      2/ konieczność sprawdzenia luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja ;

             -  zawory bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych,

      3/ kontrola stanu łańcucha rozrządu bo ;

             a/ rozciągnięty łańcuch szlifuje obudowę rozrządu a napinacz łańcucha wychylony jest na maxa,

             b/ opiłki metalu dostają się do oleju i mamy załatwione panewki,

                    1/ szczególnie u tych którzy wymieniają olej co 30.000 km,

                    2/ oraz używają nie markowych olejów np.; elf ,

              c/ podobne problemy dotyczy silników na łańcuchu ; 1,4 TCe ; 1.6 dCi  i  2.0 dCi,
D/ Najbardziej ważny w tym procesie jest kumaty instalator blisko domu,

E/ Zestrojenie instalacji pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR,

F/ Montować zestaw z wyższej półki cenowej;

       1/ wtryski montować pojedynczo, dzięki czemu ;

              -  można użyć krótszych wężyków pomiędzy kolektorem a wtryskami,

              -  można wtryski ładniej i sensowniej ułożyć,

       2/ wkrętki gazowe mają być ;

              -  jak najbliżej wtrysków benzynowych i jeżeli to możliwe,

              -  pod podobnym kątem jak wtryski benzynowe i skierowane w stronę zaworów,

G/ Tankować na sprawdzonych stacjach,

H/ Silnik wolnossący nie jest nadmiernie wrażliwy na przegrzanie ( patrz 1,4 TCe ).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!