Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie odpala, przestawiony rozrząd?


panteri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z odpaleniem samochodu, konkretniej megane 1.6 z 1999.
Dzień przed problemem trochę jeździłem bez żadnych problemów, temperatura była na połowie wskaźnika, może trochę wyżej ale po zgaszeniu zwróciłem uwagę, że wentylator chłodnicy chodził ok. 3 minuty.
Zaczęło się od tego, że następnego dnia rano chciałem jechać do pracy, kręcę rozrusznikiem po kilka sekund i nic, słychać, że pompa paliwa się załącza, za trzecim razem odpalił ale nierówno chodził,  nie odpalałem dalej bo przyjechał po mnie inny transport.
Po powrocie z pracy auto odpaliło ale nierówno chodziło(filmik https://streamable.com/r92s0 ). Po kilku godzinach już auta nie szło odpalić. Raz na może 10 prób auto załapie i odpali ale od razu gaśnie nawet pomimo wciśniętego pedału gazu.

 

Co zostało sprawdzone i wymienione:
-sprawdzony i wyczyszczony czujnik położenia wału- rezystancja 270 Ohm
-sprawdzone cewki- rezystancja ok, przy wsadzeniu nowej świecy do każdej z cewek każda daje iskrę
-wymienione świece, sam naprawiam podaje szczeline 0.85-0.95, kupiłem bosha z 0.8 fabrycznie, sprawdzałem poprzednie świece szczelinomierzem i też było 0.8, tak też zostawiłem
-sprawdzenie działania przepustnicy- po naciśnięciu pedału gazu linka się naciąga, przy puszczeniu naciągu linki słychać jak przepustnica się zamyka
-demontaż listwy wtryskowej- podaje paliwo na każdym wtrysku

-brak błędów po OBD2

 

Po lekkim wysunięciu listwy wtryskowej z gniazd wtrysków przy odpalaniu podaje paliwo i mieszanka się zapala, silnik nawet odpalił ale odrazu zgasł ( https://streamable.com/iytfb ). Pomyślałem, że jest problem z dostarczaniem powietrza, ściągnąłem filtr powietrza i tak próbowałem odpalić, z wciśniętym pedałem gazu, nie poszło.

 

Czy silnik powinien odpalić przy uszkodzonym silniku krokowym jeśli wymuszę otwarcie przepustnicy przy odpalaniu?
Czy podane objawy wskazują na problem z dostarczaniem powietrza/składem mieszanki czy może ze sterowaniem silnika?

Jeżeli zajdzie konieczność sprawdzenia zaworów dolotowych to będzie taka możliwość po ściągnięciu pokrywy zaworów, jest jakiś manual do sprawdzenia ustawienia rozrządu?(nie mogłem tu znaleźć)
Co jeszcze polecacie sprawdzić? Wolę zostawić sprawę rozrządu/zaworów na sam koniec.

 

Załączam też filmiki z prób odpalenia:
https://streamable.com/r92s0  1- odpalenie
https://streamable.com/iytfb  -na wyciągniętej listwie wtryskowej, pedał gazu nie był wciśnięty
https://streamable.com/m7jza - próba odpalenia
 

Edytowane przez panteri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, panteri napisał:

Wolę zostawić sprawę rozrządu/zaworów na sam koniec.

To jest błąd,

Kiedy był wymieniany/sprawdzany rozrząd?

Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?

Czy jest gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

To jest błąd,

Kiedy był wymieniany/sprawdzany rozrząd?

Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?

Czy jest gaz?

Rozrząd wymieniany rok temu przy 168 tys. km, obecnie 181 tys.

Nie mam informacji o sprawdzeniu luzów zaworowych przez poprzedniego właściciela(auto mam od kilku miesięcy), jest od tego manual?

Nie ma gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując używane auto, nie można wierzyć w zapewnienia słowne sprzedającego,

Auto należy poddać generalnemu przeglądowi ;

        - rozrząd,

        - luzy zaworowe,

       -  świece,

       -  cewki,

       -  wtryski,

       -  oryginał krokowiec,

32 minuty temu, panteri napisał:

jest od tego manual?

Należy szukać w dziale tzw; Pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Kupując używane auto, nie można wierzyć w zapewnienia słowne sprzedającego,

Auto należy poddać generalnemu przeglądowi ;

        - rozrząd,

        - luzy zaworowe,

       -  świece,

       -  cewki,

       -  wtryski,

       -  oryginał krokowiec,

Należy szukać w dziale tzw; Pliki.

 

Na rozrząd i inne naprawy są faktury i tak jak wyżej pisałem świece są nowe, wtryski i cewki sprawdzone, krokowiec też raczej nie bo na otwartej przepustnicy nie odpala.

Co do luzów przez ostatnie miesiące nie było żadnych objawów, poza tym jest kompensacja hydrauliczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, panteri napisał:

Co do luzów przez ostatnie miesiące nie było żadnych objawów, poza tym jest kompensacja hydrauliczna.

Jakiej mocy silnik?

Kontrola prawidłowości ustawienia rozrządu na tzw; blokadach, to czynność podstawowa,

Głównymi sprawcami trudności w odpalaniu silnika są;

 - czujnik położenia wału korbowego;

   Jest to czujnik b;chimeryczny, jak nowy to tylko oryginał,

- czujnik temperatury płynu chłodzącego;

  Decyduje o wielkości dawki paliwa przy rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam sorry że tak późno. Od silniczka krokowego trzeba było zacząć, przemyć lub podmienić. Po zdjęciu silniczka krokowego silnik będzie pracował tylko na bardzo wysokich obrotach, można przyłożyć dłoń ale trudno utrzymać obroty bo zasysa. Pozdrawiam.

Obejrzałem filmik i mam pytanie czy kontrolka od imo zawsze Ci tak mrugała? dziwne że w ogóle odpalił.

 

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!