Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie odpala, przestawiony rozrząd?


panteri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z odpaleniem samochodu, konkretniej megane 1.6 z 1999.
Dzień przed problemem trochę jeździłem bez żadnych problemów, temperatura była na połowie wskaźnika, może trochę wyżej ale po zgaszeniu zwróciłem uwagę, że wentylator chłodnicy chodził ok. 3 minuty.
Zaczęło się od tego, że następnego dnia rano chciałem jechać do pracy, kręcę rozrusznikiem po kilka sekund i nic, słychać, że pompa paliwa się załącza, za trzecim razem odpalił ale nierówno chodził,  nie odpalałem dalej bo przyjechał po mnie inny transport.
Po powrocie z pracy auto odpaliło ale nierówno chodziło(filmik https://streamable.com/r92s0 ). Po kilku godzinach już auta nie szło odpalić. Raz na może 10 prób auto załapie i odpali ale od razu gaśnie nawet pomimo wciśniętego pedału gazu.

 

Co zostało sprawdzone i wymienione:
-sprawdzony i wyczyszczony czujnik położenia wału- rezystancja 270 Ohm
-sprawdzone cewki- rezystancja ok, przy wsadzeniu nowej świecy do każdej z cewek każda daje iskrę
-wymienione świece, sam naprawiam podaje szczeline 0.85-0.95, kupiłem bosha z 0.8 fabrycznie, sprawdzałem poprzednie świece szczelinomierzem i też było 0.8, tak też zostawiłem
-sprawdzenie działania przepustnicy- po naciśnięciu pedału gazu linka się naciąga, przy puszczeniu naciągu linki słychać jak przepustnica się zamyka
-demontaż listwy wtryskowej- podaje paliwo na każdym wtrysku

-brak błędów po OBD2

 

Po lekkim wysunięciu listwy wtryskowej z gniazd wtrysków przy odpalaniu podaje paliwo i mieszanka się zapala, silnik nawet odpalił ale odrazu zgasł ( https://streamable.com/iytfb ). Pomyślałem, że jest problem z dostarczaniem powietrza, ściągnąłem filtr powietrza i tak próbowałem odpalić, z wciśniętym pedałem gazu, nie poszło.

 

Czy silnik powinien odpalić przy uszkodzonym silniku krokowym jeśli wymuszę otwarcie przepustnicy przy odpalaniu?
Czy podane objawy wskazują na problem z dostarczaniem powietrza/składem mieszanki czy może ze sterowaniem silnika?

Jeżeli zajdzie konieczność sprawdzenia zaworów dolotowych to będzie taka możliwość po ściągnięciu pokrywy zaworów, jest jakiś manual do sprawdzenia ustawienia rozrządu?(nie mogłem tu znaleźć)
Co jeszcze polecacie sprawdzić? Wolę zostawić sprawę rozrządu/zaworów na sam koniec.

 

Załączam też filmiki z prób odpalenia:
https://streamable.com/r92s0  1- odpalenie
https://streamable.com/iytfb  -na wyciągniętej listwie wtryskowej, pedał gazu nie był wciśnięty
https://streamable.com/m7jza - próba odpalenia
 

Edytowane przez panteri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

To jest błąd,

Kiedy był wymieniany/sprawdzany rozrząd?

Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?

Czy jest gaz?

Rozrząd wymieniany rok temu przy 168 tys. km, obecnie 181 tys.

Nie mam informacji o sprawdzeniu luzów zaworowych przez poprzedniego właściciela(auto mam od kilku miesięcy), jest od tego manual?

Nie ma gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując używane auto, nie można wierzyć w zapewnienia słowne sprzedającego,

Auto należy poddać generalnemu przeglądowi ;

        - rozrząd,

        - luzy zaworowe,

       -  świece,

       -  cewki,

       -  wtryski,

       -  oryginał krokowiec,

32 minuty temu, panteri napisał:

jest od tego manual?

Należy szukać w dziale tzw; Pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Kupując używane auto, nie można wierzyć w zapewnienia słowne sprzedającego,

Auto należy poddać generalnemu przeglądowi ;

        - rozrząd,

        - luzy zaworowe,

       -  świece,

       -  cewki,

       -  wtryski,

       -  oryginał krokowiec,

Należy szukać w dziale tzw; Pliki.

 

Na rozrząd i inne naprawy są faktury i tak jak wyżej pisałem świece są nowe, wtryski i cewki sprawdzone, krokowiec też raczej nie bo na otwartej przepustnicy nie odpala.

Co do luzów przez ostatnie miesiące nie było żadnych objawów, poza tym jest kompensacja hydrauliczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, panteri napisał:

Co do luzów przez ostatnie miesiące nie było żadnych objawów, poza tym jest kompensacja hydrauliczna.

Jakiej mocy silnik?

Kontrola prawidłowości ustawienia rozrządu na tzw; blokadach, to czynność podstawowa,

Głównymi sprawcami trudności w odpalaniu silnika są;

 - czujnik położenia wału korbowego;

   Jest to czujnik b;chimeryczny, jak nowy to tylko oryginał,

- czujnik temperatury płynu chłodzącego;

  Decyduje o wielkości dawki paliwa przy rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam sorry że tak późno. Od silniczka krokowego trzeba było zacząć, przemyć lub podmienić. Po zdjęciu silniczka krokowego silnik będzie pracował tylko na bardzo wysokich obrotach, można przyłożyć dłoń ale trudno utrzymać obroty bo zasysa. Pozdrawiam.

Obejrzałem filmik i mam pytanie czy kontrolka od imo zawsze Ci tak mrugała? dziwne że w ogóle odpalił.

 

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!