Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ciągłe komunikaty o uzupełnieniu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Renault Megane 2 z 2006r. benzyna 1.6. Samochód kupiony w sierpniu 2019. Po wymianie rozrządu uszkodził się silnik. Wstawiony nowy. Po 2 m-cach zaczęły pojawiać się komunikaty o potrzebie uzupełnieniu oleju. Pojawiać się to dobre słowo. Raz były, a raz nie. Częściej pojawiają się w trasie po zatrzymaniu silnika, krótkiej przerwie i ponownym uruchomieniu. Na drugi dzień rano już komunikatu może nie być.

 

Pojechałem do mechanika. Dolał ok 1 l oleju i stwierdził, że tyle mu wystarczy. Po tygodniu symptomy się powtórzyły. Dolałem 0.5 l. Po trzech dniach znowu to samo. Dodam, że pod samochodem nie ma widocznych plam oleju. Chciałem sprawdzić poziom bagnetem, ale wstyd się przyznać nie mogę go znaleźć:-) Chyba jest gdzieś głębiej/niżej schowany. 

 

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i coś pomoże zanim oddam do mechanika.

 

Witold

 

Edytowane przez witsok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ten olej bagnetem, bo równie dobrze może być czujnik uszkodzony. Wiesz, gdzie jest filtr oleju w tym silniku? Jak spojrzysz pod alternator, to go zobaczysz. Bagnet masz na prawo od niego, trochę niżej jest, żółta końcówka.

Zdjęcie poniżej powinno Ci ułatwić:

bagnet.jpg

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz wyciągał bagnet to uważaj żebyś go nie złamał, bagnet jest krótki i plastikowy a przy wyciąganiu trochę przeszkadza gumowy wąż który biegnie nad bagnetem, a odnośnie stanu to jeżeli mechanik dolał ci 1 litr to znaczy że jeździłeś na zbyt niskim stanie a tego nie lubi KZFR, jak po tygodniu dolałeś znowu pół litra to ewidentnie olej ci gdzieś wycieka albo po prostu silnik bierze, ale dosyć dużo więc sytuacja jest niebezpieczna, utrzymuj poziom prawie ma kresce max i obserwuj jak szybko znika

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo oleju dolał mechanik, który był odpowiedzialny za wymianę rozrządu... Gdybam sobie, ale informacja o tym, że silnik uszkodził się po wymianie rozrządu brzmi słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o uszkodzeniu silnika po wymianie rozrządu pisałem w innym wątku. wstawiony oczywiście używany silnik, o nieznanej historii. na koszt poprzedniego mechanika.

teraz jest już inny mechanik. i ten dolewał olej. dziwne jest to, że komunikat się pojawia po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. przy zimnym starcie tego nie ma.

 

nadal nie mogę zlokalizować ten bagnet. u mnie wygląda to jak na załączonych zdjęciach. głupio, ale chyba podjadę do tego mechanika, niech sam sprawdzi ten olej. przy okazji zobaczę gdzie jest ten bagnet.

IMG_20191126_133842387.jpg

IMG_20191126_133854109.jpg

IMG_20191126_133903600_MP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, widać go na tym Twoim pierwszym zdjęciu :rolleyes: Zaznaczyłem Ci kółkiem

 

silnik.jpg

 

Tylko jak Kolega wyżej pisał, ostrożnie, jest cały z plastiku.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba głęboko rękę wsadzić, też go widzę na pierwszym zdjęciu, widać kawałeczek żółtej rękojeści bagnetu

Dnia 25.11.2019 o 12:49, droopy napisał:

informacja o tym, że silnik uszkodził się po wymianie rozrządu brzmi słabo.

jestem tego samego zdania, ten silnik musiało boleć coś innego

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!