Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coraz twardszy pedał hamulca, zanik hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Hej odkąd kupiłem auto mam problem z hamulcami, wygląda to następująco: 

przy jednorazowym ciągłym hamowaniu siła hamowania jest bardzo dobra, nic się nie dzieje. Z każdym kolejnym hamowaniem (w krótkim odstępie czasu, naciskanie i puszczanie hamulca) hamulce słabną aż w końcu wciskając na siłę do końca (pedał robi się twardy tak samo jakby auto było zgaszone) auto nie hamuje w ogóle. Po odczekaniu chwili wszystko wraca do normy. Najlepiej widać to na postoju przy odpalonym samochodzie. Wciskając kilkukrotnie pod rząd hamulec robi się coraz twardszy aż w końcu ledwo co da się go wcisnąć, dopiero po chwili trzymania nogi na hamulcu pedał opada. 

Gdzie szukać przyczyny? Płyn hamulcowy wymieniony w ASO i dalej bez zmian. Jak dostać się do tych wszystkich węży przy serwie? Silnik 2.0 dci, wszystko zabudowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba pompa vacum dawałaby również mniejsza moc auta, dobrze rozumiem?  Co do pedała to z każdym wciśnięciem idzie coraz wyżej aż w końcu po którymś razie ledwo co da się wcisnąć... zupełnie tak przy wyłączonym silniku. Jest gdzieś może  poradnik jak dostać się do tych wszystkich wężyków? Być może jest jakaś nieszczelność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zdjąć trochę dolotu, widać trochę więcej, na pierwszy rzut oka wszystko ok, niczego szczególnego nie zauważyłem choć przyznam, że dokładnie nie wiedziałem na co patrzeć... Zdjąłem przewód łączący serwo z vacum pompą, wygląda normalnie... Jeszcze postanowiłem odpalić samochód i zobaczyć jak będą się zachowywać hamulce bez podłączonego tego węża do pompy. Hamulec twardy jak skała. Po podłączeniu wszystko wróciło tak jak było. Wrzucam kilka zdjęć, zwrócić na coś jeszcze uwagę ? Znalazłem również film idealnie odwzorujący pracę mojego hamulca TUATJ

IMG_20191204_231348.jpg

IMG_20191204_224129.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem działania hamulców w różnych autach, prawie nowych i bardzo starych, nie występuje w nich takie zjawisko nawet przy wielokrotnym wciskaniu hamulca pod rząd, hamulec nie twardnieje i nie "rośnie". TUTAJ jest mój przypadek, dobrze widać, że trzeba przytrzymać chwilę nogę na hamulcu żeby opadł po podpompowaniu, z każdym naciśnięciem jest coraz wyżej, co na drodze przekłada się na coraz słabsze hamowanie. Tak naprawdę już drugie hamowanie jest wyraźnie gorsze a najgorzej jak ktoś ma przyzwyczajenie do hamowania pulsacyjnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie jest to normalne zachowanie hamulców...  W kilku samochodach sprawdziłem ich działanie i pomimo wielokrotnego wciskania hamulca siła hamowania jest idealna. Tutaj już nawet nie chodzi o mocne hamowanie, wystarczy kilka razy naprawdę lekko wcisnąć i pedał robi się twardy jak skała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jest kilka tematów związanych z tematem  ''twardego hamulca'',  bądź  ''słabnącego hamulca'' , ale czy ktoś   demontował  samodzielnie serwo hamulca,bądź ma jakieś linki do filmów na YT  ?

Nie znalazłem konkretnie nic jak dojść do serwo i wymienić go , aktualnie przejechałem na twardym hamulcu 400km na trasie , ale musze jeszcze z Niemiec do Polski dojechac 1200km , odłączałem przewody , ale nic to nie pomaga , musze po powrocie naprawić to tylko jak to rozebrać od strony środka i od strony dolotu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że odlaczales przewody.. A jesteś pewien że na żadnym przewodzie nie masz nieszczelności przez które możesz tracić podciśnienie? Czasem podciśnienie steruje też EGR -ami i turbiną. Przewód do serwa może być dobry ale pozostałe mogą stwarzać problem 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!