Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik leje olejem Megane II 1.9 dCi


daro96

Rekomendowane odpowiedzi

IMG_20200101_170123.thumb.jpg.1aab6812854b54b673878d80d42dcfac.jpg

Witam 

wszystkich

Mam problem z wyciekającym olejem u góry silnika, z tygodnia na tydzień silnik co raz mocniej jest zalany. Olej ubywa, muszę dolewać co jakiś czas, może ktoś miał z was taki problem i mógłby coś podpowiedzieć ? 

 

Zdjęcia w załączeniu 

IMG_20200101_170131.jpg

Edytowane przez daro96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

na pierwszy rzut oka masz do wymiany uszczelkę pod tym metalowym deklem ( uszczelka pokrywy wałka rozrządu ).

Wymiana jest prosta - odpinasz przewody ( kostki ) od wtryskiwaczy, bierzesz klucz bodajże T30 i odkręcasz 3 czarne śruby na tej pokrywie.

Zdejmujesz uszczelkę, wszystko dokładnie myjesz zmywaczem do hamulców ( najszybsza opcja ), sprawdzasz czy nigdzie nie zostały resztki tej uszczelki.

Dokładnie zakładasz nową uszczelkę ( musi ona trafić w swoje rowki - ona jest jednostronna tzn. tylko jedna strona pasuje w ten rowek ). Następnie zakładasz pokrywę i dokręcasz śruby oraz podpinasz odpięte przewody od wtryskiwaczy.

 

U mnie niestety te śruby od pokrywy nie trzymały jej w ogóle ( ktoś je przede mną przekręcił ). Zmieniłem je na bodajże M6 - ważne aby nowe śruby miały gwint drobnozwojny ( tzn. mają się lekko wkręcać ) i nie były dłuższe od oryginałów. Do tego dobierz odpowiednie podkładki i skręć z wyrzuciem.

 

Po skończeniu, wymyj wszystko dokładnie zmywaczem do hamulców ( tak aby było czysto poniżej uszczelki i powyżej ) i pojeździj kilka dni. Potem sprawdź czy nowa uszczelka Ci nie przecieka ( może być niedokładnie założona bądź pokrywę za słabo dokręcisz ). Jeśli coś innego Ci przecieka to dopiero po wymianie uszczelki i posprzątaniu zauważysz.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka dekla zaworów - ELRING USZCZELKI DEKLA ZAWOR o nr 736.190

 

Jednak pod tym deklem masz szkielet który utrzymuje wałek rozrządu - ten szkielet orginalnie jest zamontowany na specjalnej paście ( uszczelka w płynie wystarczy tylko trzeba dobrze zetrzeć poprzednią pastę, wszystko odtłuścić i nałożyć bardzo cienko ) i tam się nie znajduje żadna uszczelka.

 

Zabrudzenie na około dekla zaworów jednoznacznie pokazuje, że uszczelka Ci nie trzyma. Może za słabo przykręciłeś śruby dekla albo gwinty są zerwane ?

 

Gdyby było to coś innego ( np. ten szkielet trzymający wałek rozrządu ) to wycieki nie byłyby wszędzie rozproszone tylko zlewały by się po ściankach.

Edytowane przez kamilkulig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę pokrywy zaworów wymieniał mi mechanik i twierdził, że nie jest zniszczona zbytnio ale kazałem mu wymienić, także nie wiem jak to było robione i jak to tam wyglądało.. więc dziwna sprawa trochę, bo ogólnie jak mi się zaczął ten olej tak wylewać to pierwsza myśl była uszczelka pokrywy zaworow, wymieniona i dalej to samo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem mechanik spier.. swoją robotę. Może to być kwestia przekręconych gwintów ( łatwo ten gwint zerwać ) i stąd takie wycieki mimo nowej uszczelki.

Możesz podjechać do jakiegoś marketu budowlanego i kupić podobną śrubę do tych orginalnych (  wcześniej ją sobie wykręć - bodajże TORX 30 albo 40 ). Nie musisz mieć tutaj stali o wyższej klasie ( w sklepach zazwyczaj znajdziesz 5.8, wzmacniana stal to 10.9 ). Dobierz komplet nowych śrub ( M6 z tego co pamiętam, gwint drobnozwojny koniecznie ) oraz podkładek na tyle szerokich jak kołnierze tych oryginalnych śrub. Zapłacisz za to grosze, potem dokręć z wyczuciem te śruby ( lepiej dokręć na 2 razy - pamiętaj abyś dokręcał po troszkę każdą z osobną a nie najpierw jedną na maxa a potem kolejne bo możesz uszkodzić uszczelkę ).

 

Z tego co pamiętam, to w Obi takie śruby bez najmniejszego problemu dorwałem, ale jak masz w okolicy u siebie sklep, który typowo zajmuje się śrubami to udaj się do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli mówisz, że to na 100% będzie ta uszczelka ? Jestem trochę laikiem w takich sprawach, myślisz że samemu uda mi się to ogarnąć czy lepiej do kogoś zawieźć ? Tylko kwestia tego znowu czy inny mechanik znowu tego nie spieprzy a w moim mieście ciężko o dobrego mechanika.. a olej tak leje, że aż mi szkoda silnika :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia jednoznacznie na to wskazuje. Możesz na początek spróbować dokręcić te 3 czarne śruby. Jeśli będą się w kółko kręcić to masz zerwany gwint.

Pod tym deklem pod ciśnieniem natryskiwany jest olej na pracujący wałek rozrządu stąd wszystko na około masz tak zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!