Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tani sposób na podnisienie mocy w K4M


Human Resources

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do Swojej megi wkladalem stozki k&N rury rozne rzeczy nic kompletnie to nie dalo oprocz tego ze silnik ma ladniejszy dzwiek :) , a nawet nie wiem czy to moje kombinowanie wiecej nie zaszkodziło. Ostatni myslalem o zmianie samochodu po wakacjach ale stwierdzilem ze jestem tak przyzwyczajony do swojego autka i podoba mi sie ta linia ze poprostu zmienie silnik na 1.8 16V z laguny i bedzie po sprawie moze mały remoncik silnika zeby podniesc mu troszeczke moc :), ale jesli chodzi o cale te stożki doloty magnetyzery to moim skromnym zdaniem nic to nie daje oprocz ładniejszego warkotu silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nicpon napisał:

jesli chodzi o cale te stożki doloty magnetyzery to moim skromnym zdaniem nic to nie daje oprocz ładniejszego warkotu silnika

stozki dają, pomagaja tylko trzeba je dobrze umiejscowić :-)

http://forum.meganecoupe.pl/viewtopic.php?...hlight=sto%BFek

http://forum.meganecoupe.pl/viewtopic.php?...hlight=sto%BFek

wystarczy poszuakć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Drodzy Panowie. Mój zaufany mechanik podpowiedział mi, żebym splanował głowice i wymienił wszystkie elementy uszczelniające komore spalania (pierścienie tłokowe, uszczelki itd) i to podniesie moc auta przy małych kosztach, nie wielkiej ingerencji w spalanie itd. mam przerobiony wydech i dolot. mam tylko pytanie jak to sie ma do skrzyni biegów bo nie łapie zabardzo powiązania. czy to może zaszkodzić i w jaki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Duzo siedzialem na necie i szukalem na temat zwiekszenia mocy w silniku 1.6 16v VVT 113 KM . Najbardziej sprawdzonymi to byl stozek z nadmuchem zimnego powietrza najlepiej w obudowie (+1%) , chiptuning (+10%) , kolektor wydechowy spawany 4-2-1 lub 4-1 np supersprinta (+5%) , walki (+5%) ale to bardzo kosztowna impreza cos kolo 4000zl , katalizator sportowy (+1%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sie ma do skrzyni biegów bo nie łapie zabardzo powiązania. czy to może zaszkodzić i w jaki sposób.

Teoretycznie podniesienie mocy silnika w odczuwalny sposób może być szkodliwy do delikatnej skrzyni biegów.

Skrzynie po prostu nie są obliczone na większe moce silników, a jeśli już z większym silnikiem (pojemnością, mocą) występują to są inne, przygotowane do przenoszenia większych obciążeń.

Tak przykładowo działo się w Sceniolach RX4 gdzie skrzynie z silnikami benzynowymi 2.0 współpracowały poprawnie, a z dieslami 1,9 już padały. Moment obrotowy je wykańczał. Dopiero zastosowanie skrzyń STAYER-a wyeliminowało ten problem.

Zespoły sprzęgła (dedykowane, fabryczne) też niekiedy nie wytrzymują ponadnormatywnego przyrostu mocy silnika.

Przy sprzęgłach podmiana detali na mocniejsze jeszcze jest możliwa, przy skrzyniach sprawa rozbija się o ich korpusy i sposób mocowania z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Bezpieczna modyfikacja jest zwiekszenie mocy o 10 gora 20 procent . Powyzej trzeba inwestowac w w caly uklad a w takim przypadku zmienic na mocniejszy silnik .

 

Dodano: 25 lut 2013 - 17:32

Renault wypuszcilo fabrycznie 1.6 vvt GT 133 KM oraz 160 Nm . Jak porownywalem obydwa silniki 113 KM oraz 133 KM to najwazniejsze roznice widac w postaci aluminiowego kolektora ssacego , wiekszej przepustnicy oraz kolektora wydechowego ze zintegrowanym katalizatorem . A i skrzynia 6 biegowa .

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Swap to można robić w starych samochodach poniżej 2001 roku . Powyżej jest nawalone tyle elektroniki ze czasami koszt doprowadzenia jej do ładu może przekroczyć wartość robocizny przełożenia bebechów . Prawda jest taka ze jeśli za każde wydane 100 zł na podrasowanie silnika uzyskasz 1 KM i 1 Nm to jest to operacja opłacalna .Czasami wystarczy sam chip by osiągi sie poprawiły w zakresie użytecznych obrotów ( od 1500 do 3000 ) , a wiadomo ze w tym zakresie silniki musza spełniać normy środowiskowe wiec cos można chipem wyskrobać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzewam kotleta :blink:

 

Czy ktoś z was robił już "chip'a" do 1.6 ?

Mam Fluence 13r 1.6 16v 110KM. Jeżdżę często Focusem 1.6 101km i mam silne wrażenie, że ten silnik jest mocniejszy z

Pytam bo chciałbym wiedzieć, czy jest szansa na to, że chip kosztem norm eco poprawi elastyczność :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

 

poprawione

Edytowane przez rsxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!