Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tani sposób na podnisienie mocy w K4M


Human Resources

Rekomendowane odpowiedzi

Focus waży około 1100 kg, a fluence 1300 kg. Focus ma mniej elektroniki niż renault. A nie zapomniałbym trochę rdza zjadła focusowi więc jeszcze mniej waży:)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki bez turbiny mają bardzo małe możliwości "podkręcania". Koszty są względnie wysokie, a korzyści niemal nieodczuwalne. Średnio, koszt dopieszczenia K4M to 1000PLN, a zysk to kilka KM mocy i kilka Nm momentu obrotowego. Moim zdaniem, przy tym silniku jest to nieopłacalne - jest już bardzo dobrze zoptymalizowany fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Tak na przyszlość nowe auta mają większą moc ale tylko na papierze (teoretycznie słabsze i starsze jeżdżą dużo lepiej) silniki NA nie nadają się do modyfikacji,tzn. da się podnieść moc tylko nie będzie spełniał normy EURO 5 bo zazwyczaj takie są akoszt to kwota rzędu 10tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

cięcie

 

trochę kitu wciskasz ale co tam...

<><><><><><><><><><>><><><><>

tuning NA jest wiele trudniejszy niż turbo , ze względu na to ,iż po tuningu silnik NA traci swoje właściwości użytkowe tzn. brak wolnych obrotow , dziura w niskim-srednim zakresie obrotów , wysokie spalanie... itp.

<><><><><><><><><><>><><><><>

najłatwiejszym sposobem w NA jest dolot i wydech.

<><><><><><><><><><>><><><><>

ja u siebie w K4M mam założony kolektor wydechowy po przeróbce od Clio sport 2.0 (sonda przy wyjściu z głowicy) i jest zdecydowana poprawa.

<><><><><><><><><><>><><><><>

dolot w K4M jest słabszy do zrobienia tj. kolektor plastikowy i nie ma zabardzo jak go obrobić. ale można założyć dBilasa który kosztuje majątek i mieć pare koników więcej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

potem wałki rozrządu z większym wzniosem zaworów i dłuższymi czasami otwarcia, zwiększenie kompresji i przepływów w głowicy w której drzemie największy potencjał.

<><><><><><><><><><>><><><><>

w końcu w Clio 3 silnik K4M w wersji sport ma 133 KM , i nie jest to górna granica dla tego silnika.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

tuning NA jest wiele trudniejszy niż turbo

A gdzie napisałem że jest inaczej ?

brak wolnych obrotow , dziura w niskim-srednim zakresie obrotów , wysokie spalanie

Chyba po tuningu w szopie u pana Kazia.

Silniki dobrze zrobione mają wyższe wolne obroty,dziury nie ma tylko inną charakterystykę pracy bo lubi się kręcić.

Kolego ty chcesz mieć turbo diesla a nie silnik NA po robocie.

 

najłatwiejszym sposobem w NA jest dolot i wydech.

I ile zyskasz KM ?

Zwiększasz przepływy a więc napełnianie cylindrów a to więcej powietrza w cylindrze,stosunek paliwa do powietrza jest znany i jak go przekroczysz moc spadnie.

Trzeba założyć wydajniejsze wtryski czasami i pompę a jak nie wystarcza zmiana mapy.

ja u siebie w K4M mam założony kolektor wydechowy po przeróbce od Clio sport 2.0 (sonda przy wyjściu z głowicy) i jest zdecydowana poprawa.

 

ja u siebie w K4M mam założony kolektor wydechowy po przeróbce od Clio sport 2.0 (sonda przy wyjściu z głowicy) i jest zdecydowana poprawa.

Tzn. ? Masz wykres ?

potem wałki rozrządu z większym wzniosem zaworów i dłuższymi czasami otwarcia, zwiększenie kompresji i przepływów w głowicy w której drzemie największy potencjał.

O i to jest konkretna rozmowa,tylko weź długopis i kartkę i policz ile to będzie kosztować.

Robiłem kilka podejść z różnymi Renówkami NA i nie warto bo łatwiej zmienić silnik (jeśli podobne np. 16V) lub tą kasę dołożyć i zmienić auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w K4M mam założony kolektor wydechowy po przeróbce od Clio sport 2.0 (sonda przy wyjściu z głowicy) i jest zdecydowana poprawa.

-rozstaw szpilek jest taki sam?

-średnica otworów w głowcy jest "podobna" - na pierwszy rzut oka może tak być

-na czym polegała przeróbka, tylko na przesunięciu sondy? Czemu blisko głowicy, chodzi o temp spalin czy .... długość kabla?

-masz wykres jak to wyszło?

-jak z reszta wydechu, masz przelotowy czy został seryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cięcie

trochę inne mocowanie do głowicy , w RS były 2 rodzaje kolektorow. mam kolege w IC i porównałem najpierw 2 uszczelki , od K4M i F4R , no cóż trochę roboty ślusarskiej i weszło to pod maskę. co do lambdy , mam 2 jedna jest przed katem , a katalizator jest fabrycznie złączony z kolektorem , więc trzeba było sondę dać jak najbliżej cylindra , żeby checka nie wywalało i odczyty były poprawne.

resztę wydechu mam seryjną , na hamowni (nie mierzyłem przed , tylko po) wyszło mi 115,3 KM i 149 Nm , i sama dupohamownia mówi że jest lepiej , a i MeasureMeter przed modem mierzył mi 0-100 km/h 9,1 powtarzalne. po modzie mam 8,6 - 8,7s , więc jak widać różnica jest. kanały wylotowe obrabiałem trochę pod uszczelkę.

A że wcześniej strzelił mi 3 miesięczny pasek , to miałem mobilizację , aby jakieś mody poczynić. Kolektor znalazłem na alle za 130 zł na gotowo z przerobką jego założenie wyszło mnie 200 zł.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim celu zmieniać wtryski ?

przecież fabryczne mają duży zapas wydajności. jak masz uszkodzoną sondę która dawką steruje i wtrysk leje na bogato , to wtryski są wtedy inne? sama zmiana mapy wtrysku wystarczy przy lekkich modach. duże wtryski daje się jak są duże przyrosty mocy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!