Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne buczenie i utrata mocy


Sirvankaziu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renatę megane 1. 2000r z silnikiem 1.4 16v z gazem Mam mały problem po rozgrzaniu silnika meganka zaczyna buczec i traci moc dzwiek dochodzi jakby z okolic kolektora bądź katalizatora... ktoś może miał podobnie i rozwiązał problem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sirvankaziu napisał:

- po rozgrzaniu silnika, meganka zaczyna buczec i traci moc,

- dzwiek dochodzi jakby z okolic kolektora bądź katalizatora...

Proponuje;

 -  zakręcić gaz na butli,

 -  skontrolować/wyregulować ustawienie rozrządu ( na blokadach ),

          - kiedy był wymieniany rozrząd?

 -  zrobić trasę minimum 100 km na samej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sirvankaziu napisał:

buczenie i utrata mocy jest po dobrym rozgrzaniu tak 40 min jazdy

Dopóki silnik nie ostygnie to są problemy z rozruchem silnika?

Prawdopodobnie ; czujnik położenia wału do kontroli/wymiany;

  -  jest elementem chimerycznym, często awaryjnym i może być sprawcą błędów po nagrzaniu,

  - w  większości przypadków jest sprawcą kłopotów przy rozruchu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Sirvankaziu napisał:

czujnik położenia wału też wyczyszczony

Wyczyszczony, nie znaczy sprawny;

  - wymieniać tylko na oryginał bo zamienniki są awaryjne,

  - są problemy z jego diagnozą bo ;

        - może być OK jak jest zimny,

        - a gorący - jest be.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sirvankaziu napisał:

kat jest przypchany i po rozgrzaniu się dusi? 

1/Jeżeli spaliny z wydechu dmuchają ;

     -  bez problemu,

     -  tak jak zawsze,

     -  raczej zapchany katalizator miałby problemy na zimnym silniku,

2/ Jeżeli już, to bardziej skłaniałbym się w stronę cewek napięciowych;

     -  muszą być suche i czyste,

     -  izolacje znajdującą się na cewkach, muszą być OK, bo delikatnie pęknięta

        izolacja może powodować przebicie iskry na silnik i objaw szarpania, buczenia,

3/ Cewki zasilane są przez przekaźnik pompy paliwa, umieszczony w UPC;

       -  sterowane są przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika,

       -  cewki jak są zimne, mogą działać poprawnie a jak się nagrzeją to fiksują, 

       -  styki przekaźnika, ecu ; do przeczyszczenia ; Kontakt 60,

4/ Objawy uszkodzonej cewki to ;

          -  nie równa praca silnika,

          -  brak mocy,

          -  zapach  benzyny, 

          -  wypadanie zapłonów,

          -  szarpanie, strzelanie,

           -  buczenie,

          -  gaśnięcie,

 5/ Każdą cewkę, mimo wszystko wypiąć i kolejno zastępować nową;

          a/ polecane cewki to marki beru,

          b/ padają nawet niezniszczalne cewki DENSO,

         c/ sprawdzić czy nie ma gdzieś wilgoci, czasami mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy,

               Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone,

         d/ na zimno było wszystko OK, jak się zagrzała, przerywała, nieco schłodzona znów działała,

              - po wymianie na nową, silnik hula znowu aż miło,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!