Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się silnika po odpaleniu


Hornet95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy z Forum,

mam problem podczas odpalania mojej Meganki 2. Jest to silnik 1,6 benzyna, a problem wygląda następująco. Z rana odpalając silnik samochód pali na dotyk, ale zaraz potem obroty mu spadają i czasem zgaśnie, czasem pochodzi na 500 obr/min i potem wejdzie na normalne. Dodatkowo zawsze zanim się dobrze rozgrzeje, to dosłownie ,,ja mu w gaz, a on zgasł", czyli innymi słowy jakiekolwiek dodanie gazu po odpaleniu wiąże się z tym, że albo muszę gadzinę wrzucić na 3000 obr, albo będę musiał odpalać ponownie. Dodam, że podczas odpalania słychać jakby turkot, ale tylko przez 2 sek, a potem już chodzi normalnie, więc wydaje mi się, że to te wszystkie osłony, ale nie wiem, a póki co nie udało mi się nikogo dorwać, żeby odpalił, a ja bym zerknął co to tam łupie. Jak ruszę nie dodając gazu, na samym sprzęgle to auto normalnie ruszy i nic się nie dzieję.  Jak autko pojeździ 5-10  minut, to problem znika.

Pomocy :)

Edytowane przez Hornet95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Hornet95 napisał:

Dodam, że podczas odpalania słychać jakby turkot, ale tylko przez 2 sek,

Ten turkot może pochodzić z kończącego się koła zmiennych faz rozrządu. Jest to o tyle prawdopodobne, że jego uszkodzenie objawia się właśnie gaśnięciem silnika przy pierwszym odpaleniu (nie za każdym razem musi tak być). Ile masz oleju i jaki, full syntetyk?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hornet95 napisał:

Dodam, że podczas odpalania słychać jakby turkot,

   - ale tylko przez 2 sek,

   - a potem już chodzi normalnie,

Drgania / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ;

       a/ jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony ;

               - kiedy była wymiana/kontrola rozrządu?

       b/ jak są uszkodzone / niesprawne popychacze zaworowe ;

               1/ marnej jakości olej;

                       - na jakim oleju jeździsz i co ile zmiana?

                       - jazda po mieście czy trasy ?

               2/ stary, zużyty olej,

               3/ niewłaściwy stan i jakość oleju,

       c/ syf w elektrozaworze lub jest on uszkodzony,

       d/ uszkodzone KZFR.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!