Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zegary gasną zapala się rezerwa auto normlan


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Napisze wszytko od początku chodz większość zeczy nie bedzie miała wpływu na tą usterkę ale zeby nie było ze cos przeoczyłem.

W warsztacie wymienili świece mechanik cos mówi ze moze trzeba bedzie jechac na kompa ale nic nie pokazało.Na następny dzień jade sobie, przełączyłem na gaz, na skrzyżowaniu ruszam dzwinie i mocno szarpnął ale jechał jechał dalej.Za pare kilometrów widze ze wzkazniki z prędkości obrotów paliwa i temperatury spadają i zapala się lampka rezerwy paliwa, gasnie wyświetlacz z przejechanymi kilometrami nie mija sekunda wszytko wraca do normy, na wyświetlaczy pokazuje się "oli ok" licznik km dziennych pokazuje zero, w tym czasie auto normalnie jedzie .Najczęstszej do się dzieje przy przyspiszaniu ale jak stoi na wolnych obrotach to samo się dzieje.Przy przekrceniu kluczuka zapala się lampka z rezerwy po czym pochwali gasnie Wszytko dzieje się na benzynie.Nie wiem jaki to ma związek bo teraz nie umie przełączyć na gaz ( BRC ) przełącznik ustawiony na benzynie to lampki migają jak chce przełączyć na gaz to diody po kolei migają a jak przyspieszam to migają dwie środkowe.

Auto było sprawdzane na kompie, nic nie wykazało.Byłem u elektryka on powiedział ze to cos z pompą paliwa.Boje się ze czeka mnie wizyta w ASO

Moze ktos juz miał takią usterke ( nie zycze nikomu usterek ;-) ) i poratuje.Acha żaden ze mnie mechanik wiec i tak bym sam tego nie naprawił ale bym wiedział co i jak i u siebie na miejscu dał mechanikowi wiedząc za ma zrobić wymienić.

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że licznik gaśnie w czasie jazdy i się resetuje wskazywałoby na zanik napięcia na liczniku. Wstrząs i gaśnie, wstrząs i znowu jest - tak masz? Jeśli tak to pewnie trzeba wyczyścić wtyki na wtyczkach licznika.

Pewnie coś będzie też z instalacją gazową, ale tu nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czemu się zapala lampka z rezerwy paliwa.Po tym elektryk wnioskował ze to coś z pompą paliwa a obstawiałem ze gdzie nie ma masy czy kostka się poluzowała.Po dziurach po przed wojennej kostce gdzie auto dosc się częsie nic.Auto stało na wolnych obratoach samo z siebie się nazwijmy to zresetowało albo lekko nacisnął na pedał gazy i znów reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może gdzieś jest małe zwarcie w instalacji elektrycznej?

Oil ok pokazuje się zawsze przy uruchomieniu silnika, a wtedy tez zapala się rezerwa i jeśli jest wystarczająco dużo paliwa to gaśnie po chwili.

Tak tylko zgaduję, ale np u mnie w scenicu po założeniu gazu, gdy gwałtownie ruszałem przepalał się bezpiecznik główny od instalacji gazowej i trzeba było wymieniać na nowy - problemem było małe przebicie na jednym niepozornym kabelku - od tamtej pory wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha czyli zawsze się zapala rezerwa w każdej sprawne renówce ?? Bo tym się sugerował ze cos z pompą paliwową. Wydaje mi się ale nie jestem pewny ze od kiedy zegary wariują to jeszcze jechałem na gazie.

Miałem trase 80 km włączyłem na gaz, potem się kapłem ze gaz miga ale skazówka z paliwa cały czas były na maksa bo przed wyjazdem tankowałem, po kazdym restarcie było max.Dopiero jak zgasiłem silnki i potem odpaliłem to zaczął rożnie pokazywać na początku maks ale potem przy następnych odpalaniach coraz mniej.W drodze powrotnej raz się wskazówki zawiesiły i raz temperatura silnka była na maksa juz chciałem zjechac ale zrobił się restart i wszytko wruciło na do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jechałeś na gazie, to benzyny nie powinno Ci ubywać, czyli wszystko było ok (jeśli był zalany benzyna do pełna) to jest logiczne że po przełączeniu na gaz odcina dopływ paliwa.

U mnie jest tak, że kontrolka od gazu miga, dopóki się nie przełączy z benzyny na gaz.

 

Jeśli chodzi o resztę to nie wiem jak mogę Ci pomóc, może mechanik coś trącił, jakąś kostkę od gazu, cokolwiek i teraz gdzieś nie łączy albo jest przebicie które powoduje problem.

 

A jak już te liczniki wariują to tylko wskazówki czy kontrolki w centralnej części licznika też ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wzkazówki i zapala się lampka z rezerwy jak w czasie tego mam włączony migacz to normalnie miga i boczne lampki np z zaplonych swiateł czy ogrzewanie tylniej szyby normalnie swiecą.

Myślałem ze jade na gazie chodz diody migały kazda po koleji ale na wskazówka paliwa pokazywała maks.

Wątpię zebym zatarł pompe paliwa bo zawsze miałem więcej paliwa niz 1/4 bo pisało w instrukcji zeby nie mieć mnie paliwa.

Bede musiał się do innego elektryk wybrac.

Ponowie pytanie w kazdej sprawnej megance przy przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka z rezerwy i potem gasnie ?? Bo nie zwruciłem uwagi jak było przed tem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym zapłonie zapala się rezerwa i po chwili gaśnie, tak samo "oil ok"

Ale ja jakoś nadal mam wrażenie, że coś gdzieś nie łączy albo robi się zwarcie.

Nie padało jak jechałeś, nie wjechałeś do jakiejś większej kałuży?

Pompę zawsze sprawdzisz, słychać ją po zapaleniu zapłonu, może przez 1 sek.

Ale jak ponownie, zaraz będziesz chciał sprawdzać to już nie usłyszysz bo nabiła ciśnienie i się wyłączyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni przed jechałem w burzy i chwilowo w małym gradzie.Padało dosyć mocno ale jak bym wjechał w duża kałuże to raczej nie.

Ja tez obstawiałem ze gdzie kabel nie łączy tylko ten elektryk mnie przestraszył z tą pompą.Dla mnie to było dziwne z tą pompą dlatego napisałem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przekopaliśmy z elektrykiem cały samochód i doszedł to wniosku ze to w liczniku stabilizator.

Bede musiał po szrotach pojeździć.

 

[ Dodano: 2008-08-09, 17:15 ]

A druga kwestia jeśli to zegary i je wymienię to czy bedzie mi pokazy kilometry przejachne te moje czy on ma gdzieś je zapisane w liczniku i będzie mi pokazywać inny przebieg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!