Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1-Szy cylinder nie działa


atek000

Rekomendowane odpowiedzi

Ja, jak i paru mechaników, już się poddaję. Nie działa mi pierwszy cylinder w megane 1.6 z 99r. Świece sprawdzone i wymienione, przewody, cewka sprawdzone. Także wtryski sprawdzone i nawet podmieniałem między sobą. No i ciśnienie w cylindrach prawidłowe 14 bar-ów. Sprawdzane były także szczeliny na zaworach. Z miernikiem sprawdzałem przewody, a nóż któryś nie styka. Po podłączeniu do kompa pokazał błąd sądy lambda, ale już podmieniałem, sprawdzałem na 2 innych i dalej to samo. Po prostu ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działa pierwszy cylinder - tzn tłok stoi w miejscu? a na serio:

- iskra na świecy

- paliwo w cylindrze

- luzy zaworowe

i musi działać jeżeli to co wymieniałeś jest sprawne.

- świeca jest mokra czy sucha?

- może zawór się nie otwiera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór w porządku.

Najdziwniejsze jest to że podczas jazdy nie czuję jakiejś straty mocy. Czasem ruszy z piskiem, z przyspieszaniem też nie ma problemów. Trochę więcej pali.

Ale jak silnik się rozgrzeje i staję np. na światłach to obroty są za wysokie ok. 1250-1500. No i najważniejsze, jak obroty są ok 750 (czyli właściwe) i wyciągnę przewód z pierwszej świecy to nic się nie dzieje, żadnej różnicy. Natomiast po wyciągnięciu dowolnego innego jak każdy się domyśla silnik się dusi. Już trzech mechaników poddało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megankę z listopada 99r. i mam na każdej świecy cewkę zapłonową, z tego co piszesz można wnioskować, że masz jedną cewkę zapłonową i rozdzielacz zapłonu, o którym nie piszesz. Jeżeli jest to on może być przyczyną. Jeżeli masz taki układ jak ja, to spróbuj zamienić cewki zapłonowe na świecach i sprawdz czy cylinder na któty ją przełożyłeś pracuje. Jeżeli nie to zmniejsz szczelinę na świecy na 0.3-04mm (niektórzy uznają to za herezję) i sprawdz czy cylinder pracuje, jeżeli tak to znaczy że cewka daje za niskie napięcie, niewystarczające do przeskoku iskry między elektrodami w warunkach panujących w cylindrze. Nic innego sensownego nie przychodzi mi do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, prawdopodobnie kolega ma silnik K7m wersja 90KM ja bym zamienił jednak cewki i sprawdził bym też samo zasilanie cewek czasem się wykruszy kabelek i po ptakach, teraz jeszcze test prawdy ściągnij przewód z tej pierwszej świecy i sprawdź czy na samym kablu ci przeskakuje iskra (nie rób tego palcem) jak nie to masz walniętą cewkę skąd wiesz że podaje ci paliwo do cylindra? skąd wiesz czy zawór wydechowy nie ma dziury lub czy nie jest wypalony?

czyli reasumując

1. sprawdź iskrę czy masz ją na tym garze

jeśli iskra jest szukać przyczyny w układzie paliwowym jeśli jej nie ma zamień cewki .

2. jeśli iskra będzie i paliwo będzie podawane poprzez wtryskiwacz należałoby ściągnąć głowice i sprawdzić jej szczelność bo skoro ci więcej pali podejrzewam że mieszanka ucieka w rurę wydechową poprzez nieszczelny lub wypalony zawór wydechowy tego cylindra. można to sprawdzić poprzez pomiar sprężania wcylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście cewka sprawna, iskry walą jak oszalałe. Kolega podłączał stroboskopy (chyba to tak się nazywa), ponadto cewkę podmieniałem z innego auta. Cewki mam dwie w jednej obudowie taka sama jak w nowym clio. Napięcie podawane jest jednocześnie na świecę 1 i 4 oraz 2 i 3. Raz właściwa iskra a raz na ślepo - taki to tu rozwiązanie. Kable także zamieniałem.

Nie cewki, nie świece i nie kabelki, to już zostało wykluczone prze mechaników w serwisie.

Układ paliwa, no może, ale jak pisałem wtryski zamieniałem między sobą, ponadto brałem także z innego auta. Zasilanie wtrysków także ok, bo po wyciągnięciu szyny z wtryskami sprawdzaliśmy czy tryska paliwem.

To nie taki łatwe. Trzech kumpli już rozłożyło ręce a także 2 serwisy. Ale bardziej ufam kumplom niż angielskiemu serwisowi.

Już nam brakuje pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!