Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1-Szy cylinder nie działa


atek000

Rekomendowane odpowiedzi

Ja, jak i paru mechaników, już się poddaję. Nie działa mi pierwszy cylinder w megane 1.6 z 99r. Świece sprawdzone i wymienione, przewody, cewka sprawdzone. Także wtryski sprawdzone i nawet podmieniałem między sobą. No i ciśnienie w cylindrach prawidłowe 14 bar-ów. Sprawdzane były także szczeliny na zaworach. Z miernikiem sprawdzałem przewody, a nóż któryś nie styka. Po podłączeniu do kompa pokazał błąd sądy lambda, ale już podmieniałem, sprawdzałem na 2 innych i dalej to samo. Po prostu ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działa pierwszy cylinder - tzn tłok stoi w miejscu? a na serio:

- iskra na świecy

- paliwo w cylindrze

- luzy zaworowe

i musi działać jeżeli to co wymieniałeś jest sprawne.

- świeca jest mokra czy sucha?

- może zawór się nie otwiera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór w porządku.

Najdziwniejsze jest to że podczas jazdy nie czuję jakiejś straty mocy. Czasem ruszy z piskiem, z przyspieszaniem też nie ma problemów. Trochę więcej pali.

Ale jak silnik się rozgrzeje i staję np. na światłach to obroty są za wysokie ok. 1250-1500. No i najważniejsze, jak obroty są ok 750 (czyli właściwe) i wyciągnę przewód z pierwszej świecy to nic się nie dzieje, żadnej różnicy. Natomiast po wyciągnięciu dowolnego innego jak każdy się domyśla silnik się dusi. Już trzech mechaników poddało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megankę z listopada 99r. i mam na każdej świecy cewkę zapłonową, z tego co piszesz można wnioskować, że masz jedną cewkę zapłonową i rozdzielacz zapłonu, o którym nie piszesz. Jeżeli jest to on może być przyczyną. Jeżeli masz taki układ jak ja, to spróbuj zamienić cewki zapłonowe na świecach i sprawdz czy cylinder na któty ją przełożyłeś pracuje. Jeżeli nie to zmniejsz szczelinę na świecy na 0.3-04mm (niektórzy uznają to za herezję) i sprawdz czy cylinder pracuje, jeżeli tak to znaczy że cewka daje za niskie napięcie, niewystarczające do przeskoku iskry między elektrodami w warunkach panujących w cylindrze. Nic innego sensownego nie przychodzi mi do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, prawdopodobnie kolega ma silnik K7m wersja 90KM ja bym zamienił jednak cewki i sprawdził bym też samo zasilanie cewek czasem się wykruszy kabelek i po ptakach, teraz jeszcze test prawdy ściągnij przewód z tej pierwszej świecy i sprawdź czy na samym kablu ci przeskakuje iskra (nie rób tego palcem) jak nie to masz walniętą cewkę skąd wiesz że podaje ci paliwo do cylindra? skąd wiesz czy zawór wydechowy nie ma dziury lub czy nie jest wypalony?

czyli reasumując

1. sprawdź iskrę czy masz ją na tym garze

jeśli iskra jest szukać przyczyny w układzie paliwowym jeśli jej nie ma zamień cewki .

2. jeśli iskra będzie i paliwo będzie podawane poprzez wtryskiwacz należałoby ściągnąć głowice i sprawdzić jej szczelność bo skoro ci więcej pali podejrzewam że mieszanka ucieka w rurę wydechową poprzez nieszczelny lub wypalony zawór wydechowy tego cylindra. można to sprawdzić poprzez pomiar sprężania wcylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście cewka sprawna, iskry walą jak oszalałe. Kolega podłączał stroboskopy (chyba to tak się nazywa), ponadto cewkę podmieniałem z innego auta. Cewki mam dwie w jednej obudowie taka sama jak w nowym clio. Napięcie podawane jest jednocześnie na świecę 1 i 4 oraz 2 i 3. Raz właściwa iskra a raz na ślepo - taki to tu rozwiązanie. Kable także zamieniałem.

Nie cewki, nie świece i nie kabelki, to już zostało wykluczone prze mechaników w serwisie.

Układ paliwa, no może, ale jak pisałem wtryski zamieniałem między sobą, ponadto brałem także z innego auta. Zasilanie wtrysków także ok, bo po wyciągnięciu szyny z wtryskami sprawdzaliśmy czy tryska paliwem.

To nie taki łatwe. Trzech kumpli już rozłożyło ręce a także 2 serwisy. Ale bardziej ufam kumplom niż angielskiemu serwisowi.

Już nam brakuje pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!