Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dzwieki megane 3 1.4 Tce


Piowit82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem posiadaczem megane 3 1.4 Tce 140 k przebiegu 2010 rok. Od jakiegos czasu obserwuje dziwne dzwieki przy przekraczaniu 2 - 3 tys obrotow. Czy moga byc to objawy uszkodzonego kola dwumasowego ? Filmik w zalaczniku. Z gory dziekuje za opowiedz.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piowit82 napisał:

Od jakiegos czasu obserwuje dziwne dzwieki przy przekraczaniu 2 - 3 tys obrotow.

1/ Dwu- masa w benzynie, to ;

      - prosta,

      - trwała konstrukcja,

      - brak uwag o problemach przy takim przebiegu,

2/ Koła 2 - masowe w 1.4 TCe ; są te same we wszystkich megankach i scenikach;

      -  są identyczne takie same w ; 1.5 dci, 1,4 TCe, 1.2 TCe,

      -  awaria koła objawia się przede wszystkim przy ruszaniu, 

      -  warto wymienić płyn hamulcowy oraz porządnie odpowietrzyć hamulce,

3/ Czy dźwięk nie dobiega z prawej strony silnika, od strony rozrządu???

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Andrzeju i dziekuje za odpowiedz. Dzwiek dobiega z lewej strony. Nie ma innych objawow. Brak slizgow, wszystko dziala jak nalezy. Jedyny problem to ten irytujacy dzwiek ktory pojawia sie przy przekraczaniu 2 i 3 tys obrotow.

Dodam jeszcze ze rozrzad byl niedawno wymieniany wraz z uszczelniaczami.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum. Aston76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piowit82 napisał:

Dzwiek dobiega z lewej strony.

Nie ma innych objawow. Brak slizgow, wszystko dziala jak nalezy.

Jedyny problem to ten irytujacy dzwiek ktory pojawia sie przy przekraczaniu 2 i 3 tys obrotow.

Dodam jeszcze ze rozrzad byl niedawno wymieniany wraz z uszczelniaczami.

Ja nie słyszę żadnych irytujących dźwięków,

Silniki z KZFR mają tendencję do tzw; terkotania,

1/ Na sprawność KZFR wpływ ma ;

      -  jakość oleju ; wskazane używać markowe oleje,

      -  jego poziom ; należy utrzymywać stan ok; max,

      -  po odpaleniu samochodu należy odczekać ok; 15 sekund;

         - żeby olej rozprowadził się po magistrali i dotarł do KZFR,

2/ Dopóki auto normalnie odpala jest szansa, że KZFR jest w dobrym stanie,

3/ Wyczyścić czoła magnetyczne ;

       -  czujników wału i wałka , oraz ich styki,

       -  styki czujnika map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

       -  styki elektrozaworu KZFR, oraz zachować jego czystość wewnętrzną,

4/ Konieczna kontrola ;

       - kontrola prawidłowości ustawienia rozrządu,

      -  kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu;

              - gorący silnik, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu; 

                    - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni, to elektrozawór można uznać za sprawny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!