Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie odpala. Błąd elektroniki, ciśnienia oleju, błąd ładowania,


Piotrek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Mam Scenica II 2007 r 1,5 dci 86KM

Samochód mam od 3 dni, po zakupie nie było problemu, dojechał do domu, lecz okazało się że wentylator chłodnicy jest zablokowany przez błoto i się nie uruchamiał, po umyciu silnika od dołu i spróbowaniu prostownikiem wentylator chodzi, ale po wpięciu kostki i włączeniu klimatyzacji nadal nie, choć sama sprężarka startowała.

Ale po umyciu silnik cały czas odpalał normalnie, postanowiłem sprawdzić bezpieczniki, po wyjęciu pojedynczo bezpieczników ze skrzynki UPC wszystkie były dobre, te duże 80A, 60A... również. (skrzynka UPC była sucha po myciu) Po złożeniu i podpięciu klemy okazało się że nie ma prądu. Zauważyłem że nie łączy ten bezpiecznik czarny na klemie plusowej, i wziąłem zmostkowałem tymczasowo do czasu zakupy nowej klemy plusowej, (czy to mogło mieć wpływ na późniejszy problem?) I silnik odpalił normalnie, jeszcze bez błędów, ale po chwili bez włączania klimy dosłownie po 15 sek pracy silnika uruchomił się wentylator chłodnicy na max obroty pomimo że silnik zimny i wyskoczył błąd elektroniki i ładowania akumulatora choć napięcie cały czas w tym momencie było 14,2V, po zgaszeniu silnika nie odpalił, co ciekawe cały czas chodził wentylator mimo że silnik wyłączony, karta wyjęta.

Po odpięciu akumulatora błąd znikał i samochód odpalał, lecz po chwili znowu błąd. Po paru próbach jakby się poprawiło, nawet wyjechałem autem, przejechałem kawałek drogi wróciłem, jeszcze podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju. ELM się nie połączył, a po zgaszenia auta nie odpala już nawet po odpięciu aku.

Cały czas te 3 błędy i nie kasują się teraz po odpięciu aku, tak jak wcześniej. Co może być przyczyną ? To ominięcie bezpiecznika na klemie plusowej ? Czy samo odłączenie akumulatora i ten wcześniej zablokowany wentylator chłodnicy?. Poprzedni właściciel jeździł na zablokowanym wentylatorze ok 2 miesiące, twierdził że nie wiedział choć mówiłże płynu mu nie wywaliło, nie zagotował wody. Ogólnie po wpięciu interfejsu na bluetooth OBDII bez próby połączenia z telefonem, od razu te błędy się pojawiają na wyświetlaczu w aucie, to obroty silnika się zwiększają (jak jeszcze pracował), centralny zamek zaczyna drzwi zamykać cały czas pyka, wskaźniki przestają działać. Interfejs stosuje w Megane II 1,6 16V to działa dobrze, właściwie cały czas z nim jeżdżę w megane, programu używam car scanner w wersji darmowej. Czy ten interfejs nie współpracuje z 1,5 dci ? No ale te wszystkie błędy były za nim ELM był wpięty.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem nową kleme na allegro. Właśnie te bezpieczniki ciężko sprawdzić bo raz działa przewodzić prąd raz nie,  niby te małe są dobre A ten czarny duży wrzuciłem całkiem bo przestał działać i pusciłem prąd bezpośrednio bez niego.

 

Silnik był myty od spodu. Właściciel utopił auto w błocie i nie było innego wyjścia.

Edytowane przez Piotrek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!