Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy stałej prędkości (2800-3000 rpm)


jawamustang

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód M2 CC 1.9 dci115 KM (2004 rok). Na rozgrzanym silniku jadąc z jednostajną prędkością, gdy obroty są w zakresie między 2800 a 3000 autem zaczyna szarpać. W innych zakresach obrotów, nie ma podobnych objawów. Jeżeli przyspieszam szarpanie nie występuje (tylko przy utrzymywaniu stałych obrotów). Diagnozowałem auto na PyClipie i błędów brak. Maksymalna korekta wtrysku to 0,9 mg/cp (przy dopuszczalnych z tego co wiem 5 mg/cp). Egr został zaślepiony 3 miesiące temu. Olej ma 5000 km (Motul 5W40). Z początku wydawało mi się że przyczyną jest niskiej jakości ropa (pierwszy raz zarejestrowałem efekt po zatankowaniu na Cirkle K), ale potem zalewałem paliwem premium na Shellu i nic się nie zmieniło. Filtr paliwa był wymieniany 5000 km temu (poprzedni filtr był okrutnie zasyfiony). Obserwowałem rurkę z paliwem i bąbelków powietrza nie zarejestrowałem (więc chyba się nie zapowietrza). Nie sprawdzałem jeszcze szczelności dolotu (nie mam warunków). Dwa tygodnie temu wymieniłem uszczelka separatora odmy, gdyż stara się zwulkanizowała. Odmę czyściłem pół roku temu (i była czysta). 
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Nie jestem specem od pyClipa, więc proszę o sugestie jakie parametry sprawdzić ( i w jakich powinny być zakresach)?

Proszę również o sugestie jakie części sprawdzać (jak nic nie znajdę będę wymieniał na pałę po kolei :)

 

Edit:

Czy przyczyną może być zaślepiony egr? 

Użyłem takiej zaślepki: https://allegro.pl/oferta/85-zaslepka-egr-renault-nissan-volvo-opel-1-9-dci-6801535806?snapshot=MjAyMC0wOS0wOVQyMjo0NDo0Ni4xNzRaO2J1eWVyOzEyYzk5NjNlYTc1MmFmYzVjZTE0YTkxNTMyZGYwMjM0ZTM1Mjg4NTQzNDg2MWU4YjE4MzcxZGVhMjc4OTllY2Y%3D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem nieszczelności w dolocie (między rurą kolektora dolotowego i zaworem gaszaka). Uszczelniłem minimalną ilością siliconu (wiem że to nie dobre wyjście, ale nic innego pod ręką nie miałem, a ta uszczelka między tymi rurami to się zrobiła jak sztywny plastik). Jest duża poprawa. Nie wiem czy zupełnie wyeliminowałem szarpanie, ale na pewno znacząco. (Będę dalej informował jak idzie). Jak znajdę gdzieś kanał to jeszcze obejrzę dolot od spodu i wyczyszczę intercooler.

 

Dnia 11.12.2020 o 13:37, jawamustang napisał:

Nie wiem czy zupełnie wyeliminowałem szarpanie, ale na pewno znacząco.

Warto przeczyścić ;

  - przepływomierz,

  - czujnik ciśnienia doładowania;

       - zadbać aby był szczelnie zamontowany,

Kiedy wymieniany był rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!